bab2

336 14 0
                                    

"Awak.. Awak ok tak ni? Ada luka kat mana ii tak" soal lelaki itu.aku diam tercengang "ha? Aku ok. Lain kali tu jalan pandang depan bukak sikit mata tu"balas aku. Lelaki tu hanya tersenyum dan berlalu pergi meninggalkan aku di situ..

Tiba-tiba satu panggilan yang kuat didengari..

Naa! Oh naa! Aku yang berdiri diam tersentak dengan panggilan yang bergitu kuat "asal aisy ni terpekek ii.pekak telinga aku"getus hati kecil aku sempat aku bermonolog sendirian di situ.. Aku menyahut panggilan Aisy sambil menjongketkan kaki aku sedikit "Oi Aisyy aku kat sini!"sambil tangan ku melambai lambai..aisy yang nampak lambaian tangan aku terus menuju ke arah aku.. "Woi kau pegi mana ha? Aku duk cari kau dari tadi tak jumpa jumpa. Kat sini rupanya. Haihhh"aisy mengeluh dengan perangai aku. Aku macam biasa buat muka tak bersalah.. "Aku kat sini la, yang kau tu asal bising ii cari jela ni tak terpekik ii"aisy hanya diam terkedu. Mungkin tersentak dengan kata ii aku. Apa aku kesah? Nak terasa ii lah. Yang kenal aku akan tahu cara aku.

Tiba dirumah...

Langkah aku terhenti selepas aku melihat satu note kecik melekat dekat peti ais.. Langkah kaki yang terhenti tadi aku laju kan menuju ke peti ais tersebut..

Baby.. Ibu ngan ayah keluar kejap ye.. Beli barang dapur ..jaga diri oke? Apa apa call ibu je..

Aku mencebikkan bibir "eishhh keluar tak ajakk emm"getus hati aku.. Kaki aku terus melangkah ke bilik aku yang terletak di tingkat 2..aku anak tunggal dalam keluarga tak mustahil jika aku begitu manja,dari gelaran yang mereka beri sudah jelas bahawa aku begitu manja. Apa yang aku minta semua dapat. Apa yang aku ada jarang kawan kawan aku ada. Aku bersyukur memiliki keluarga senang. Namun kekayaan tidak memberi apa-apa kebahagiaan jika tidak dikongsi bersama insan lain.Bapa aku Tan Sri Rahman.mempunyai 2 syarikat iaitu Megat Holdings Dan Nara Holdings yang begitu besar. Pasarannya hingga ke peringkat Antarabangsa. Manakala Ibu aku Datin Najihah hanya suri rumah di rumah.namun begitu keluarga kami tidak mempunyai tukang gaji, mahupun perkebun rumah.kerana ibu suka menguruskan semuanya sendiri. Ibu tidak mahu melepaskan semua tanggungjawab nya ke atas tangan orang lain.ibu bergitu cerewet. Dan menjaga kebersihan. Kerana itu dia lebih minat buat semuanya sendiri walaupun telah diperlawa oleh ayah beberapa kali namun ibu menolak ..

Aku terus menuju ke tingkat atas dimana terletak nya bilik aku. Pintu bilik aku pulas. Bag aku campak di tepi. Tudung sekolah yang elok aku sarung ketika tadi. aku bukak dan campak di hujung katil. Badan aku hempas di atas katil yang bergitu empuk. Huhh hilang segala penat .kejadian pagi tadi bermain di kepala aku.ye aku sakit dengan apa yang jadi. Tapi apabila aku ingat semula seorang Mamat yang langgar aku di kedai tadi membuat kan aku lupa segalanya ii. "Naa jangan angau"getus hati aku.. Aku dah jatuh cinta ke? Atau aku dah syok dekat dia? Hmm dia hensem! Rambut dia! Gaya dan pakaian dia sungguh membuatkan semua perempuan cair. Semua ke? Mungkin aku je...

Ha macam mana? Oke? Hmm sorry kalau tak seronok .kalau rasa tak minat. Jangan baca. Sis masih baru dalam karya penulisan. Maaf kalau ada typo or tersalah bahasa. Hahaha apa pun thanks yang tunggu bab seterusnya! Jangan lupa vote ok! Bintang anda membuat kan sis lebih semangat untuk update! ♥

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now