Aidan terus melangkah kan kaki sambil mata melilau mencari bayangan jihah atau lebih tepat lagi bakal bini dia. Ye sejak pertama kali dia terserempak dengan jihah dia rasa jihah segalanya. Rupa paras yang jihah miliki sangat indah di matanya. Nak nak lagi senyuman yang terukir di bibir jihah dan muka amarah jihah sewaktu terjatuh dikedai. Dari situ dia sudah berniat untuk memperisterikan jihah walaupun dia dan jihah masih bersekolah. Sudah bergitu jauh pemikiran nya ke alam masa depan. Eh masa depan ke?
Kakinya terhenti apabila melihat susuk tubuh seseorang yang dikenali. Ye jihah. Jihah duduk sambil bermain fon. Tapi mana aisy dengan tehah? Yeahh ada peluang ni'bisik hati aidan. Aidan ni dalam diam pun nakal jugak. Kaki aidan terus berjalan menuju ke arah jihah. Jihah yang leka bermain telefon tak perasan langsung bayangan aidan dibelakangnya. Sekarang aidan membelakangi jihah. "Apa aku patut buat? Pegang bahu atau tutup mata dia? Ehhh.. No no no aku tak boleh sentuh dia sesuka hati kang awal ii aku dah kena reject. Masak aku dibuat nya"kata hati aidan sambil tersenyum sesorang. Kerusi dihadapan jihah yang kosong aidan tarik lalu duduk di hadapan jihah. Kini dia berada berhadapan dengan jihah. Senang cerita face to face lah. Jihah tetap leka bermain fon kelibat aidan di hadapan nya dia abaikan walhal dia dah dengar tarikkan kerusi dan telefon dihadapannya. Ye aidan meletakkan talifunnya dihadapan jihah.
"Jihah.. " panggil aidan sedikit teragak-agak. Gila ke tak takut jihah ni dah lah garang. Buatnya sawan dia datang. Tak kemati di buatnya. Jihah yang leka bermain telefon dan menyedari kehadiran aidan terus mencapai beg gucci kecik di tepinya lalu memasuk kan telefonnya ke dalam beg tersebut. "Najihah Aulia" aidan cuba bersuara sedikit kuat sambil melambai-lambai kan tangannya di hadapan muka jihah. Dia ingat jihah tak perasan?. Jihah pandang tepat mata aidan kini mereka saling bertemu mata. Hati aidan yang tenang sebentar tadi kini berdegup kencang. Adakah ini pandang pertama' detik hati aidan. Jihah memulakkan bicara dengan bahasa yang sedikit kasar. "Mana kau tahu nama aku? " kata jihah sambil mata meliar mencari dua sahabatnya yang pergi tandas tak pulang ii,' buat tandas agaknya ' getus hati jihah. Aidan yang tadi gemuruh kini pura ii cool. Yelah depan awek takkan nak takut ii kan? Kang dipanggil jambu pulak."kawan awak bagi tahu, mana kawan awak?"jawab aidan sambil mata pura ii meliar mencari kawan ii jihah. 'Kenapa kau ada kat sini? Sebok je"kata jihah sambil mencebikkan bibirnya. Aidan yang melihat telatah jihah nak saja dia mencium bibir jihah yang pink ii kemerahan seperti buah jambu itu. Namun niatnya terhenti apabila dia mendapat jelingan maut dari jihah.
"Kau pahal usha usha aku? Lempang nak?"kata jihah sedikit kasar. "Perhhh ganas nya awek saya ni geram saya aumm" balas aidan tanpa segan silu. Jihah yang dengar kata ii aidan sebentar tadi telan air liur seketika. Noty gila Mamat depan aku ni' bisik hati jihah. "Ha kenapa diam?"tanya aidan sengaja ingin menyakitkan hati jihah dan ingin lihat apa yang jihah akan balas selepas ini. Kaku terdiam jihah. Tiba ii dua malaun datang membantu. Sape lagi kalau bukan tehah dan aisy.masing ii menatang dulang terlihat satu dulang yang ada dua aiskrim kegemaran jihah. Letak sahaja dulang itu laju jihah mencapai aiskrim tersebut. Satu lagi dia biarkan. Dia bukan lah tamak sangat sampai perlu ambil lebih." Tapi kenapa sampai dua? Sedangkan aisy dan tehah tidak suka aiskrim yang berisikan oreo? Siapa eh takkan Mamat poyo depan aku ni? "Bisik hati jihah. "Aidan ni kau punya" kata tehah sambil meletakkan aiskrim oreo tu dihadapan aidan. Aidan hanya membalas thanks" sambil memberi senyuman kepada tehah. Aisy yang masih berdiri tiba ii bersuara "Aidan kau bangun duduk sebelah jihah" kata aisy membuat muka selamba. Jihah yang sedang leka menikmati aiskrimnya itu terkejut lalu meletakkan aiskrim nya itu di atas meja dihadapannya. "Eishh kenapa mesti duduk sebelah aku"kata jihah kepada aisy mulut nya di muncungkan sedikit tanda tak puas hati.
Aidan terus menarik kerusi duduk di sebelah jihah "Alololo sayang, tak kan tak nak duduk sebelah boyfriend awak yang kacak ni? "Kata aidan sambil tersenyum lebar. Rasa gementar yang dia rasa seketika tadi hilang. Lepas melihat perangai mengada-ngada jihah. Ye jihah begitu manja. Comel pulak tu. Jihah terkedu dengan kata ii aidan. Ye aku tak auta aidan ni bergitu kacak. Mata,bibir,rambut dan segalanya tentang aidan cukup membuat jihah jatuh hati!!.
Okay berhenti dekat sini dulu eaaa.. Nanti sis sambung..jangan lupa vote tau awak ii semua. Bintang awak buat sis lagi bertambah semangat untuk update chapter lain hehe.sayang korang!😘🌟
YOU ARE READING
Tiada Maaf! ( Complete )
RomanceKAU DAH BUANG DIA SEKARANG KAU DATANG SEMULA? UNTUK APA? MEROSAKKAN HUBUNGAN DIA YANG SEDANG BAHAGIA? KEKACAUAN KAU MEMBUAT KAN DIA TERSIKSA DAN TERJERAT SEMENTARA NAMUN ITU HANYA SEKETIKA~ NAK TAHU APA PENGAKHIRAN CERITA NI? JEMPUT BACA~AND VO...