bab11

140 6 0
                                    

Jam di dinding aku lihat. Baru jam 12 tengahari. Aku toleh ke tepi melihat tehah leka bermain telefon pintarnya. "Tehah petang ni teman aku jumpa aisy" aku memecahkan kesunyian di dalam bilik yang besar hampir kosong itu akibat dikemas oleh ibu. Tehah yang leka bermain fon toleh memandang ke arah aku "jumpa aisy? Kat mana?" soal tehah "dekat mcd Shah alam. Kita naik uber" tehah hanya mengangguk kan kepala lalu bertanya lagi "pukul berapa? " aku menoleh ke arah tehah "3 petang kita gerak" jawab aku perlahan. Tehah hanya mengangguk kan kepala tanda faham.

2:45 petang

Aku menyarung kan palazzo hitam dan t-shirt lengan panjang berwarna putih.mesti pelik kan kenapa aku suka warna hitam dan putih? Sebab warna tu nampak hipster dan bergaya berbanding warna ii lain. Tapi kalau tudung memang aku suka warna selain dari hitam atau putih.baru nampak kelainan dekat situ ok stop sampai situ. Aku mengambil tudung selendang berwarna biru laut yang telah aku gosok lalu aku lilitkan kekepala aku. "Nice naa you look pretty" puji aku sendiri. Aku turun ke bawah sambil mencari kelibat tehah."mana si tehah ni? " getus hati aku. Kaki aku terus melangkah ke dapur. Tiba di dapur aku melihat tehah yang sedang duduk minum secawan air fresh orange dan ditepinya iPhone6 miliknya. Telefon dengan dia memang tak boleh berpisah. Kat mana ii mesti ada. "Tehah! " jerkah aku dari belakang. Terangkat sedikit bahu tehah akibat terkejut dengan jerkahan aku. "Mak kau!" melatah tehah. Aku yang lihat terlatah tehah berdekah-dekah gelak. "HAHAHHAHAHAH!, terkejut ke tu? " ketawa aku sambil memerli dia. Tehah hanya memandang aku sambil menjelingkan biji matanya.

"Halamek kau jeling ii pulak. Ingat lawa ke mata tu?  Aku korek kang tak dapat kau tengok laki kau hahhaha buta seumur hidup kau nak? " gelak aku sekali lagi.ayat aku memang pedas kalah cili. Tehah yang leka bermain fon tadi memandang ke arah aku "ha nak korek? Korek Ah!" cabar tehah sambil membuat muka tak puas hati. Aku hanya tergelak gelak. Kaki aku yang terhenti akibat layan perangai tehah tadi aku langkah kan menuju ke peti ais. Aku buka dan ambil sekotak air susu dutch lady coklat. Yes favorite water. Aku tuangkan sedikit di dalam gelas putih. Lalu aku teguk sehingga abis. Lega. Tehah hanya melihat pergerakkan aku. Cawam tadi aku bawak ke sinki lalu aku basuh.

"Tehah jomla. Uber jap lagi sampai" kata aku sedikit tinggi suaranya. Akibat aku didapur dia di ruang tamu. Tehah yang dengar suara aku membalas "ha ye ye! Aku dah siap dah pun kau tu yang lambat"perli tehah. Halamek perempuan ni dia tak buat apa ii boleh lah. Kaki aku terus melangkah ke ruang tamu. Rak kasut yang terletak di tepi pintu aku buka lalu mengambil heels yang berukuran 3 inci itu. Aku sarungkan ke kaki. Kali ni heels aku berwarna hitam pula. Selama ni aku memakai warna biru, merah atau cream . Kali ni aku memakai warna hitam selepas dapat membeli heels terbaru di lazada. Kenapa lazada? Sebab lazada murah dan melepasi citarasa hati ini. Hahhahaha...

Pin.. Pin..

Bunyi hon dari kereta pak cik uber. Bag tangan aku yang berada di tepi aku capai. Tehah yang sedang menyarungkan kasut dikaki nya malaju kan pergerakkan. Pintu aku tarik lalu kunci. Panggar aku mangga. Kami terus menuju ke kereta tersebut.

Okey.. Sampai sini dulu. Sis rasa lepas ni sis nak buat setiap chapter pendek ii jer. Supaya korang tak bosan sangat. Sorry sangat sebab sis  baru dapat update harini.masuk f4 homework tak berhenti. Hari ii ada. Thanks yang selalu tunggu sis update. Jangan lupa tekan Bintang tu yeaa🌟 sayang korang💕.




Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now