bab12

111 4 0
                                    

Tiba di MCD Shah alam...

Aku menarik tehah ke sebelah aku. Tehah hanya mengikutkan sahaja pergerakan aku. Sambil mata aku melilau mencari bayang aisy tiba ii mata aku tertumpu tepat pada sepasang pasangan yang duduk bersama ii sambil tergelak gelak. Kaki yang tadi berjalanan aku berhenti kan. Aku pandang pasangan tersebut dari jauh. Ye kelihatan bahagia sekali. Aku tersenyum nipis. Hati aku sakit sekali lagi. Kenapa mesti dekat sini?' soal hati kecil aku.tehah yang bermain telefon tadi memandang ke arah aku.dia melihat apa yang aku sedang lihat. Air muka aku berubah. Cepat ii tehah menarik tangan aku dan terus bawa mencari aisy. Mungkin dia faham.

Aisy yang duduk melambai lambai tangan dari jauh ke arah kami . Tehah terus menarik tangan aku. Aku diam tanpa bersuara. Sakit. Pedih itu yang aku rasa.tiba di meja tehah duduk dan aku masih berdiri. "Aku pergi tandas kejap" aku bersuara dan kaki terus melangkah pergi. Air mata aku jatuh sebab kan dia. Dia? Siapa dia?.

Tehah yang berhadapan dengan aisy kaku akan tingkah laku aku. Tehah bersuara "aisy kau ada nampak sape ii tak tadi?" soal tehah kepada aisy. Aisy yang tadi diam bersuara "dia nampak syaz ke tehah? " tanya aisy kepada tehah. Aisy tahu syaz memang dah berada disitu dari dia datang lagi. "Macam mana kau tahu? " soal tehah kepada aisy. "Aku nampak lah. Dari aku datang lagi dia ada dekat situ. Kau tak baca ke whatsapp aku? "Kata aisy kepada tehah. "Weh aku tak baca!. Kau nampak ke syaz dengan siapa tadi?"tanya tehah lagi. "Dengan liana"jawab aisy selamba. Tehah menepuk dahi seketika. 'Aishhhh macam mana aku boleh tak baca text dari kau' keluh tehah sedikit serba salah. Dia tak nak jihah sakit lagi. Cukup lah selama ni dia sakit. Mereka berdua diam tanpa berbicara setelah nampak bayangan jihah dari jauh.

Aku menarik kerusi di hadapan tehah dan aisy. Dia memandang wajah tehah dan aisy yang diam tanpa suara. "Weh" panggil jihah sambil melambaikan tangan dihadapan dua orang sahabatnya itu. Tehah dan aisy tersentak dari lamunan. "Ha ye" balas mereka serentak. Tehah memandang wajah sayu jihah.
"Jihah kau nangis? " soal  tehah perlahan. Sape je tak perasan kalau mata yang elok putih menjadi merah dan bengakak sedikit. Jihah gelak seketika "hahahaha takdelah mata aku pedih tadi masuk habuk kot" pura jihah menyembunyikan kesedihan. Jihah tak bijak menipu dengan dua orang sahabatnya itu. Tehah hanya tersenyum nipis. Dia faham jihah nak sembunyikan perasaan tu. Aisy yang faham keadaan jihah hanya diam.

"Jihah nanti ada someone datang.dia nak jumpa kau"kata aisy. Terkejut jihah " ha sape? " tanya jihah Agak sedikit kabut. Sape je tak terkejut tiba ii kot. Aisy tersenyum lebar melihat jihah yang terkejut besar. "Hahahhahaha Mamat yang kau langgar dekat kedai tu hari"kata aisy sambil tergelak-gelak. Tehah yang berada disebelah aisy turut gelak bersama. Mereka yang buat cadangan ini supaya dapat temukan riziq aidan dan tehah
Bersama. Ternganga aku dibuat nya "riziq aidan? "Soal aku seketika. "Wahhh dah tahu nama jodoh bhaiii"kata tehah sambil tergelak gelak. Aku memandang muka tehah lalu memberikan jelingan maut kepadanya."uish garang" kata tehah lagi. Aisy hanya tergelak besar.

Tingg. Ting.

Mesej dari fon aisy berbunyi menandakan ada mesej.

Senior: Aisy saya dah sampai ni. Awak dekat mna eaaa?

Tanya aidan di dalam chat tersebut. Tangan aisy laju menaip.

Aisy:masuk je. Naa dah ada ni. And lagi satu jangan tegur dia pasal mata dia oke?

Kata aisy dan memberi isyarat awal supaya tidak mengubah mood sahabatnya itu. Tanpa banyak soalan aidan hanya menaip ok' dan kakinya terus melangkah masuk ke dalam. Tiba tiba dia terlanggar seorang lelaki "sorry. Sorry"kata aidan sambil memandang wajah lelaki yang sedang tunduk membetulkan bajunya. Lelaki yang tadi tunduk mengangkat kepalanya dan memandang aidan "sokey. Eh jap macam kenal".kata lelaki itu. "Haah lah. Kau ex senior form five tahun lepas kan? "Soal aidan yang dah cam muka Mamat di hadapannya itu. "Hahaha yelah aku syaz"tiba ii seorang wanita datang disebelah syaz lalu merangkul tanganya ke lengan syaz. Tanpa segan silu menghulurkan tangan kepada aidan.Aidan hanya tersenyum tanpa menyambut salam perkenalan dari perempuan itu.ikut kan hati aidan nak je sambut. Tapi tengok lah pakwe kat sebelah pun boleh lagi mengatal. Dasar perempuan murah' bisik hati aidan. Aidan bersuara "weh aku gerak dulu lah next time jumpa. Member aku dah tinggu ni"kata aidan sambil membelek belek jam tangan di tanganya. Syaz hanya mengangguk dan menghulurkan tangan. Mereka bersalaman dan masing ii berlalu pergi.

Ha macam mana?? Chapter ni tak panjang n tak pendek sangat kan? Sorry sis lambat update sebab sis bzy sejak dua menjak ni. Sorry sangat ii. Thanks yang selalu vote n sokong sis dari belakang untuk teruskan menyambung penulisan ni. Sayang korang♥.tolong vote eh korang☆sis hargai sangat!

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now