Air mata aku jatuh sedikit apabila teringatkan kisah yang jadi dalam hidup aku. Sakit ya Allah.. Itu saja yang mampu aku bersuara sekarang.
Tiba-tiba
Tok.. Tok.. Baby turun ada orang datang ni nak jumpa baby..
Aku bergegas bangun menuju ke bilik air untuk membasuh muka. Aku tak nak lah ibu tahu bahawa tadi aku menangis. "Haye! Nanti baby turun. Ibu turun la dulu yeaa " jawab aku kuat seakan-akan tiada apa yang berlaku..dalam kepala aku mula bermain macam macam soalan siapa eh yang datang? Orang mintak hutang ke? Ehh apa pulak naa kau mana pernah hutang orang.. Segala persoalan aku ketepikan. Aku menuju ke almari baju aku ambil seluar panjang berwarna hitam dan t-shirt hipster putih lengan panjang aku sarungkan. Tudung sarung berwarna pink. Takkan nak semua hitam. Kang tak nampak apa ii pulak.
Kaki aku melangkah untuk turun dari tangga. Satu tapak ke satu tapak. Aku cuba mencari suara sesiapa. Namun tiada. siapalah yang datang Agak nya. Tiba ii satu jerkahan dari bawah "woii Najihah awal lah! Kau nak lawa ii buat apa siaa aku je pun"bapak terkejut jantung aku. Minah ni rupanya. Adoiii dia punya terkejut kan aku.nasib baik aku tak jatuh. Kaki aku laju turun ke bawah gila ke. Rindu sia dengan dia ni. Tiba dibawah aku mencapai tangan sahabat aku dan memeluk lama.rindu woi. Sape tak rindu member.
"Kau apa cite tehah? Sihat" haye. Yang datang tu tehah. Dari Johor datang KL dia punya semangat nak jumpa aku tu haihhh. Mentang ii cuti sekolah. "Eh aku macam biasa takde cite.kau nampak aku sakit ke do? Sihat Ann? "Jawab tehah hambar eh dia ni kang aku luku kang. Nasib anak orang.aku bagi satu jelingan kecil ke arahnya "hehe gurau jela jihah..aku Alhamdulillah mangkin sihat haha. Kau amacam sihat?aku tengok macam tak sihat je"satu cubitan kecil aku beri di peha tehah eishhh kalau ibu dengar ni mampos aku. Tehah hanya tergelak gelak. Mempertawakan aku. Kejam.hanya tehah saja yang memanggil aku jihah. Baginya naa itu terlalu simple. Jadi dia nak kelainan dia panggil aku jihah.
Tiba tiba ibu muncul dari dapur untuk ke ruang tamu.. "Amboi seronok ye bersembang. Tahu lah lama tak jumpa"jerkah ibu sambil menatang dulang yang berisi air teh o dan kuih muih. "Hehe biasalah ibu. Tehah dah lama tak jumpa jihah. Gila tak rindu. Ibu ni buat susah ii je" tehah memang memanggil ibu aku ibu. Sejak dari kecil lagi. Dan keluarga tehah dah macam keluarga kami. Manakala keluarga kami pun sudah macam keluarga tehah. Senang cerita kami memang rapat lah. "Manade susah kuih ni pun memang ibu dah goreng tadi.jadi tinggal hidang je. Jemput makan tehah"pelawa ibu sambil tersenyum. "Ha emm ibu tehah nak cakap sikit ni" soal tehah. Dengan nada tampak series. "Haye. Nak cakap banyak pun ibu tak kisah tehah"aku yang berada di tepi kaku membatu melihat aksi mereka. "Tehah nak duduk sini tiga empat hari boleh?"aku yang dengar dengan soalan tehah terus melompat keriangan. Kalah budak kecik woi. "Yeahhh!" jerit aku. Ibu dan tehah tergelak kecil melihat telatah aku.
"Boleh je tahah. Nak tinggal terus pun boleh. Mammy and daddy tahu tak tehah datang ke sini dan mahu tinggal disini? Tehah meganguk "diorang tahu. Heheh tehah bosan lah duduk rumah tu tehah datang sini." aku yang dengar jawapan dari ibu tersengih keriangan. Gila tak happy ada member kot. Aku dan tehah menghirup air sehingga habis dan naik ke atas menuju ke bilik aku. Pintu aku buka. Kaki kami menapak masuk. Aku dan tehah rebahkan badan ke atas katil. "Sedapnya weh kalau tido ni" kata tehah . Aku hanya mengangguk. "Weh jihah aku nak tanya ni"aku mengalihkan pandang ke arah tehah "ha tanya lah apa yang kau nak tanya" jawab aku.
"Asal mata kau sebam? Kau menangis ke? And lagi satu pahal kau tak buang gambar Mamat tu"tangan tehah menunjuk ke arah satu gambar yang terletak di atas meja solek aku. Aku memandang seketika "tak lah. Manade aku menangis. Oh tu aku sayang lah nak buang. Jawab aku seakan-akan tiada apa yang berlaku. Tehah menjeling aku sedikit "kau tak bijak nak tipu aku jihah. Aku kenal kau. Asal kau menangis? " dalam hati aku dah fikir macam ii untuk jawab soalan tehah. "Ha emm. Saje je aku cuma teringat pasal aku dengan dia"jawab aku perlahan.Ha macam mana? Sorry kalau chapter ni berterabur. Sebab otak sis tak berapa oke sekarang ni. Serabut. Ha macam tu lah hahaha kalau ada typo tu sorry tau. Jangan lupa vote tau. Sayang korang! 😘
YOU ARE READING
Tiada Maaf! ( Complete )
RomanceKAU DAH BUANG DIA SEKARANG KAU DATANG SEMULA? UNTUK APA? MEROSAKKAN HUBUNGAN DIA YANG SEDANG BAHAGIA? KEKACAUAN KAU MEMBUAT KAN DIA TERSIKSA DAN TERJERAT SEMENTARA NAMUN ITU HANYA SEKETIKA~ NAK TAHU APA PENGAKHIRAN CERITA NI? JEMPUT BACA~AND VO...