bab15

138 3 0
                                    

Aidan melajukan langkah kakinya dia ingin syaz mengetahui bahawa dia sedang berhubungan dengan jihah. Sengaja dia nak sakitkan hati syaz. Syaz seolah-olah dibuta kan oleh liana sampai tak nampak dimanakah buruk liana dan dimanakah baik liana. Yang dia nampak liana seorang yang lawa dan berduit. Sedangkan di belakang syaz liana mempunyai puluhan lelaki yang selalu keluar masuk club bersama liana. Mungkin dia masih buta. Ataupun hanya ingin memandang pada harta yang entah berapa banyaknya.

Syaz yang berjalan menuju ke sinki terhenti apabila terserempak semula dengan aidan di meja. Di meja itu ada jihah dan aidan. Tapi aidan masih berdiri untuk meletakkan makanannya di atas meja. Jihah hanya menundukkan pandangan dan berpura-pura bermain talifon bimbit nya. Sengaja aidan menguatkan sedikit suaranya "sayang nahh. Jom kita makan!"kata aidan sedikit kuat dan meletakkan semua makanan di atas meja. Tiba sahaja syaz di belakang aidan "hey bro" aidan yang pura ii tak tahu kehadiran syaz toleh belakang "eh kau syaz.. Ingat kan dah balik" kata aidan seraya memerli syaz.  Syaz hanya tersenyum. "Oh ya Syaz ni bakal isteri aku Najihah Aulia" kata aidan sambil hati bertepuk tangan tanda berjaya menyakiti hati syaz. Jihah hanya menoleh syaz dan memberi satu senyuman paksa.

Jihah mula bersuara "biy jomlah kita makan" sambil dia memuncungkan bibir nya kedepan. Hati aidan berbunga bunga lah selepas jihah memanggilnya seperti itu. Syaz tidak memberi apa ii respon. "Ok lah bro aku gerak dulu, jaga awek kau baik ii" kata syaz seraya berlalu pergi. Aidan hanya mengangguk dan duduk dihadapan jihah yang sedang leka makan aiskrim oreo dia. "Awak panggil saya apa tadi? " kata aidan pura ii tak dengar apa yang dah diperkatakan oleh jihah "emm manade apa ii" jihah membalas mata leka bermain fon. Aidan hanya tersenyum. "Ha dah sayang...makan ni dulu pasni baru main fon eaa"kata aidan lembut kepada jihah. Hati jihah lagi berbunga-bunga.  Bila aidan dah panggil dia macam tu. Jihah dah mula ada perasaan dengan aidan, rasa sayang.

Selesai mereka makan, aidan meminta untuk beredar katanya ada kerja yang perlu diuruskan, pelikkan aidan baru 17 tapi dah ada kerja? Ye dalam diam aidan seorang lelaki yang kaya. Bukan dia tapi bapanya. Bapanya memiliki sebuah syarikat, walaupun sebuah tetapi syarikatnya begitu maju berdiri megah di hujung Asia. Walaubagaimanapun aidan tidak pernah riak dan menunjukkan kemewahan kepada orang , baginya kemewahan itu hanya seketika sahaja.

Aidan berlalu pergi meninggalkan jihah dan dua rakan Nya. Tehah dan Aisy tersenyum riang "amacam jihah boek tak boek? "Soal aisy kepada jihah, jihah tersenyum kambing gila weh tak bahagia! Aidan begitu baik , cara layanan syaz dengan aidan bergitu berbeza. Aidan cukup baik dan bersikap lembut kepadanya. Kini jihah dah jatuh hati pada Aidan. Dia dah sayangkan aidan, dia tak nak kehilangan aidan. Mereka terus pulang ke rumah masing ii memandangkan lagi 2 hari je sekolah akan bermula jadi tehah akan pulang ke Johor semula. Tiba dirumah aku terus naik ke tingkat atas dimana disitu terletaknya bilik aku tehah hanya mengekori aku dari belakang, pintu bilik aku pulas kaki terus melangkah masuk badan aku rebahkan di katil. Kami berdua terlena sehingga mahgrib.

Selesai menunaikan solat. Aku dan tehah turun ke bawah mencari makanan perut dah memulas mulas minta di isi. Kaki aku terus melangkah pergi ke dapur, ibu dan ayah sudah keluar .katanya ada dinner dengan rakan sepejabat. Aku? Bukan tak boleh ikut tapi aku tak berminat untuk jumpa dengan rakan ii ayah aku. Masing masing membawa anak masing ii buatnya ada yang hensem tak ke cair aku kat situ. Hahahaha tak ada lah. Aku sengaja ingin meluangkan masa bersama tehah sebelum dia pulang ke Johor. Pasni takde dah peneman sebilik, haihhh.almari kabinet dapur aku buka terdapat 2 cup maggi tom yam. Yuhuuu favourite !aku terus mencapai ke dua ii cup tersebut air panas aku tuang kan tehah sempat buat story ig dia tu.

Okey sampai sini dulu eaa, nanti sis ada masa sis sambung okeyy.. Good night ..eh.. Hahahhaha thanks yang selalu support sis, jangan lupa vote ehh tau ★★★

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now