Aku tido dibuai mimpi dari balik sekolah hingga jam 5:00 petang aku tido. Lena bukan?..
Aku terjaga dari tido.. Badan aku terasa sakit sakit di belakang. Mungkin aku terlampau penat..aku bangun dari baringan dan berjalan menuju ke bilik air. Tuala di tepi pintu aku capai kaki aku terus melangkah pergi ke bilik air.Paip air pancut aku pulas perlahan lahan.air jatuh berjuraian membasahi diri. Terasa lega. Segala sakit yang aku rasa .hilang. Seperti tiada apa ii yang berlaku. Lama aku dibawah pancurang air itu.sehingga aku terdengar satu ketukan pintu.
Tok.. Tok.. Naa.. Bukak pintu sayang..
Lamunan aku terhenti.paip air aku pulas tutup. Tuala aku capai dan membalut tubuh aku. Aku keluar dari bilik air dan melangkah keluar. "naa.. "Satu panggilan lagi dari ibu. Aku berhenti kan langkah kaki aku dan menyahut panggilan dari ibu "ye ibu.. Na baru pas mandi ni. Nanti na turun"ibu yang mendengar suara aku membalas "ha jangan tak turun eh sayang. Ibu dah masak makanan favorite sayang, ayah pun dah tunggu dekat bawah"aku hanya menyahut "ha ok ibu!"aku mengambil t-shirt putih kosong lalu aku sarungkan di tubuh aku seluar berwarna putih aku pakai.rambut aku ikat tinggi. Kaki aku melangkah terus turun ke bawah.
"Hai ibu ayah"panggil aku ceria. Ayah yang nampak kehadiran aku tersenyum "baby buat apa kat atas lambat turun, buat homework ke? "Soal ayah. Aku menarik perlahan kerusi dan duduk. "Ha tak tadi baby tidur penat."ayah hanya mengangguk kan kepala tanda faham dengan apa yang aku nyatakan. Ibu yang dari dapur membawa satu mangkuk tomyam diletak kan di depan kami ."emmm sedap nya bauu"adu aku. Ibu hanya tersenyum dengan telatah aku.
Selesai aku makan. Aku terus bergegas naik ke bilik aku hampir sehari aku tak tengok telefon kesayangan aku. Pintu bilik aku pulas aku masuk pintu aku hempas tutup dengan kuat.bukan marah tapi memang tabiat aku suka hempas pintu. Pintu tu tak pernah pun tercabut. Mungkin tak kesah hahaha. Apa aku mengarut ni. Aku naik ke atas katil telefon aku yang terletak di tepi amari lampu aku capai. Aku belek ii iPhone5 milik aku. Ye aku tak suka pakai fon besar besar. Susah. Kang jatuh payah woi. Baik kecik senang aku nak campak campak haha. Aku on kan fon aku. Ting ting bunyi mesej yang banyak masuk aku lihat semuanya mesej dari sahabat dan kawan kawan aku. Tiba tiba satu mesej yang baru masuk." Private no? Siapa pulak nihh" getus hati aku..
Ha? Agak nya sape eh? Korang rasa? Ok jangan lupa vote! Sis dah kekurangan ideaa😭mungkin sis jarang update pas ni sebab sis kena siap kan banyak hw💩sorry guys! Sayang korang!
YOU ARE READING
Tiada Maaf! ( Complete )
RomanceKAU DAH BUANG DIA SEKARANG KAU DATANG SEMULA? UNTUK APA? MEROSAKKAN HUBUNGAN DIA YANG SEDANG BAHAGIA? KEKACAUAN KAU MEMBUAT KAN DIA TERSIKSA DAN TERJERAT SEMENTARA NAMUN ITU HANYA SEKETIKA~ NAK TAHU APA PENGAKHIRAN CERITA NI? JEMPUT BACA~AND VO...