bab10

183 7 0
                                    

Pagi itu aku bangun. Mata aku gosok beberapa kali. Aku memandang ke arah jam yang tergantung di atas dinding pintu "ermm baru pukul 8 awal lagi"kata aku sendirian. Aku pusing kepala aku ke arah kiri melihat tehah yang sedang nyenyak tidur. Ni mesti kes tido pukul 4 pagi, kalau tak tidur lambat tak sah bebel aku sendirian. Telefon aku di tepi aku capai. Sekali lagi mesej dari nombor yang sama.

Unknown :  oke.. Oke saya Riziq Aidan, 17, bersekolah di smk jaya. Ni nombor saya. Awak wssp lah syaa. Kredit saya dah abis akibat call awak tapi awak tak angkat. Hehe. Sorry kacau awak pagi ii

Eh Mamat ni dah lah perli aku. Pastu ada hati nak wssp aku? Banyak songeh. Eh tapi siapa eh? Hmm siyes tak kenal, tak pernah dengar pulak nama senior ni. Sedap bhaii nama dia. Perhh hensem tak eh?.soal hati aku sendiri.aku membalas mesej dari lelaki tersebut. Nombor telefon nya aku simpan nama aku letak 'Riziq senior' hahaha sedap bukan. Nak letak emoji tapi macam tak sesuai pulak. 'Kalau dia jadi mine aku boleh aku letak emoji love ' kata aku sendirian. Aku mula menaip..

Me:Riziq aidan? ??

Sengaja aku letak kan tanda soal di belakang.. Pura pura tak tahu.. Eh memang aku tak tahu and tak kenal pun.. Online' Typing' uishhh Mamat ni semangat bhaii. Profile gambar kartun? Haihhh baru nak usha.

Riziq senior:
Najihah aulia?ke?

Eh Mamat ni aku tanya dia. Dia tanya aku balik ishhh. Macam macam lah. Bebel aku sendirian

Me:
Haye.. Ni saya Najihah aulia? Ada apa ii yang boleh saya bantu?

Soal aku kepada dia. Argghh serabut cakap dengan lelaki sepatah ii ni. Aku nak cepat dia lambat ii.. Haihhh sabar jelah.

Tiba ii wssp dari aisy keluar...

Aisy Classmate: Na jom keluar? Ajak tehah sekali lama tak jumpa kau rindu!

Ehhh dah kenapa aisy ni. Tetibe rindu aku.aku mula menaip..

Me: hahahaha kau pahal do??  Tetibe nak ajak aku keluar? Rindu aku? Bapakk doh terharu aku!! Eh jap mana kau tahu tehah ada sini???

Balas aku sambil tergelak sendiri dihadapan fon. Sape je tak gelak weh. Tetibe rindu. Adoii.

Aisy Classmate: halamekk kau. Rindu member pun tak boleh ke? Aku nak jumpa kau lah. Nak cakap something. Takkan kau taknak tahu kot?? Rugi do nanti! Kau tanya aku mana aku tahu tehah ada sini? Ofkos aku tahu. Sebab tehah tu asyik update story pastu ada kau hahahhaha. Kantoi bro.. 👻

Kini giliran aisy ketawa riang dihadapan fon..

Me: Agak dah tehah kalau tak up pasal aku kat story dia tak sah. Aishhh. Boleh lah kita jumpa hari ni. Kumpul mana?

Tanya aku. Aku ok je nak keluar semua ni. Ibu dan ayah mesti izinkan. Lagi pun apa aku nak buat duduk rumah ni. Asyik mereput je. Baik aku keluar ada gak faedah.. Eh faedah ke??

Aisy Classmate: boekk.. Jumpa dekat Mcd Shah alam aku naik grab. Aku terus gerak sana. Jumpa sana pukul 4:00 petang. Deal.

Kenapa aisy memilih Mcd? Sebab naa ni pengemar Aiskrim Mc Flurry Oreo.

Me: okeh... Deal cun lah port kau. Tahu ii jer aku ngidam mc flurry😙

Tersengeh ii aku dihadapan telefon. Gila tak mengidam aku dah tahan lama kot. Masa aku duduk wad lagi. Tapi nurse tak kasi. Halamekk kacau betul nurse ni..

Aisy Classmate: ofkos Ah tahu. Okelah aku nak iff jumpa petang ni. Bye. Assalamualaikum..

Me: oh. Ha. Waalaikumsalam ..bye.. 👌

Balas aku.

Agaknya aisy nak cerita apa eh?
Sorry guys. Minggu ni sis memang bzy gila. Ni sis update pun sikit je. Esok cuti kan? Insyallah sis sambung kalau sis ada masa yang terlapang.maaf chapter kali ni pendek sedikit. Sis pun dah hampir lupa jalan cerita sepatutnya. So guys tolong tekan Bintang dekat bawah ni👇🌟supaya dapat memberi sokongan kepada sis lagi.. Hehe thanks korang! Sayang korang! 😇

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now