Tehah dan aisy tersenyum manis, gila ke tak sweet. Sweet abis ni. Manakala jihah kaku terdiam. Aidan terus pergi ke sebelah jihah dan duduk. "Awak?" kata aidan. Jihah yang tadi termenung atau lebih tepat kaku sebab kata ii aidan.terkejut jihah dengan panggilan aidan "hmm ye?"jawab jihah dengan nada yang lembut. Aidan dapat merasakan jihah sakit sekarang ni. Tiba ii sahaja air muka jihah berubah. Dia diam sahaja dari tadi. Tehah dan aisy bangun dari kedudukan mereka "weh kitorang pergi duduk kat meja luar,pakwe aku ajak aku dating "kata aisy dan terus menarik tangan tehah. Niatnya di hati ingin membiarkan jihah bercerita masalahnya kepada aidan. Aisy percaya Aidan lelaki yang baik dan tidak suka mengambil kesempatan pada mana ii perempuan.
Jihah diam kaku tak memberi apa ii respon mata dia masih tertumpu pada meja. Dia hanya menundukkan kepalanya dari tadi. Aidan yang berada disebelahnya di abaikan. Aiskrim yang berada di hadapannya cair. Lama jihah berdiam aidan hanya melihat. Dalam hati dia cukup marah kepada syaz. Sebab dia jihah seperti ini. Tiba ii air mata jihah jatuh ke atas meja setitik demi setitik. Amarah aidan bertambah lagi. Orang yang dia sayang menangis dihadapan dia. "Tak guna kau syaz"bisik hati aidan tangan kirinya sudah di gengam erat. Tiba tiba jihah mengangkat kepalanya. Aidan yang melihat mata jihah berair lagi bertambah sayu di buatnya. Dia mengambil tisu di kaunter dan kemudian duduk dihadapan jihah. Kedudukannya berubah. Dia mahu mengelap air mata jihah. Bagi dia jihah lah segalanya. Dia dah niat.yang dia akan memperisterikan jihah selepas jihah betul ii sedia. Dan terima dia. Dia tahu jihah menyimpan perasaan kepada dia. Ini semua angkara aisy yang menyatakan jihah suka pada aidan. Mana aisy tahu? Sebab setiap kali jihah text aidan jihah tersenyum sorang-sorang. Siapa je tak perasan kan?
Tisu yang berada di tangan mengelap segenap wajah jihah. Jihah diam. Tidak menghalang. Selesai mengelap aidan bangun dan duduk disebelah jihah. Dia ingin merapatkan hubungan nya dengan jihah. Kalau boleh dia nak jihah cerita setiap masalahnya. "Awak jangan lah menangis saya ada ni" kata aidan perlahan. Jihah yang tadi diam mula bersuara "mana ada menangis" suara nya cuba di kawal agar tidak menampakkan yang dia sedih. "Tak baik tipu tau sayang, saya pergi beli aiskrim lagi yee tunggu sini jap"kata aidan lalu terus pergi tanpa menunggu respon dari jihah. Jihah mengangguk perlahan. Mata dia melilau mencari bayangan tehah dan aisy dalam hatinya memaki maki perbuatan tehah dan aisy "eiii perempuan ni sengaja je tinggalkan aku dengan Mamat ni. Siap kau balik nanti"getus hati jihah. Perasaan sedihnya hilang selepas aidan bersifat lembut terhadap dia. Dia akui dia sudah jatuh hati pada Aidan.mata dia yang melilau mencari tehah dan jihah kini tertumpu pada pasangan yang dia lihat tadi. Siapa lagi kalau bukan syaz dan liana. Mesti mereka. Jihah seperti sudah tidak mempunyai apa ii perasaan pada syaz malah benci dia kepada syaz semakin membuak buak.
Dia lebih menyanyangi aidan sekarang ini.Aidan yang manatang dulang yang berisikan air 2 burger 2 dan aiskrim untuk jihah terus berjalan menuju ke tempatnya .tiba ii dia ternampak syaz bangun dan ingin menuju ke sinki di sebelah dari kedudukan jihah ada sinki, dia melajukan pergerakkan kakinya.
Syaz Pov
"Sayang i nak pergi basuh tangan sekejap"kata syaz kepada liana yang berada dihadapan nya. Syaz yang berumur 20 tahun dan liana yang berumur 16 tahun sebaya jihah .sepatutnya dia lebih berfikiran matang dan terbuka. Tapi tidak dia lebih memandang rupa paras dan harta kekayaan. Ye liana zafirah nama diberi sedap dan nampak elok namanya. Tapi itu hanya sekadar nama. Tidak dibawa ke perangai dan akhlak. Hancur. Stop situ.
Liana menoleh ke arah syaz "ha okey biy, pasni kita pergi tengok wayang eaa" balas liana, syaz Hanya mengangguk dan berlalu pergi menuju ke sinki.Pov and.
Okey macam mana guys? Jahat kan liana ni? Syaz pun lebih kurang sama. Elok khawin diorang ni. Okey guys sis cuba update lagi eaa. Sorry sangat ii sebb sis bizy sekarang. Hw satu pun sis tak buat lagi.. Sorry eaa.jangan lupa vote tau sayang ii ♥☆♥
YOU ARE READING
Tiada Maaf! ( Complete )
RomanceKAU DAH BUANG DIA SEKARANG KAU DATANG SEMULA? UNTUK APA? MEROSAKKAN HUBUNGAN DIA YANG SEDANG BAHAGIA? KEKACAUAN KAU MEMBUAT KAN DIA TERSIKSA DAN TERJERAT SEMENTARA NAMUN ITU HANYA SEKETIKA~ NAK TAHU APA PENGAKHIRAN CERITA NI? JEMPUT BACA~AND VO...