bab9

164 8 0
                                    

Tiba di Tesco..

Aku berlari lari seperti budak ii, dah form4 pun perangai still macam budak ii. Tehah? Leka main fon. Nak jee aku amik fon dia dan campak. Nasib baik sayang kalau tak lama dah kot aku buat. "Ibu ayah tu!" ibu dan ayah hanya tengok telatah aku yang berlari menuju ke kedai donut tersebut. Tehah sempat rakam pergerakan aku. Mesti dia post ig story punya. Tak sah kalau tak kejam. Pastu nanti tag aku. Kejam an?..

"Ha baby nak yang mana? "Kata ayah. "Baby nak 12 pcs semua tu baby punya!" sambil aku memuncung kan bibir. Ibu pun mencelah "Amboi banyak nya. Banyak ii tu sape nak abiskan? "Soal ibu "baby la abiskan. Baby nak simpan kalau baby lapar malam ii baby amik lah"jawab aku sambil membuat muka comel. Tehah yang berdiri leka bermain fon tersentak apabila aku menolak lengan nya. Nasib tak jatuh fon tu. Kalau jatuh aku gelak je hahahaha. "Woi tehah nak yang mana pilih lah aku belanja! " pelawa aku sambil ketawa riang. "Cis. Kau belanja konon. Kau belanja ke kau tumpang nama je? Poyo lah"perli tehah "hayelah ii ayah yang belanja.awal lah aku nak balik kaki aku sakit lah.cepat!" sambil aku mengoncang ii lengan nya."haye.aku nak yang ada oreo atasnya dengan blueberry jem" kata tehah sambil menunjukkan ke arah donut yang dia ingin kan.

Selesai membeli donut kami sekeluarga pulang ke rumah. Tehah masih stay dengan aku. Katanya mummy and daddy masih ada urusan kerja dan terpaksa di pos kan pula ke pulau pinang untuk menyiapkan tugasan yang lain.jadi tehah stay sahaja bersama aku. Lagipun cuti sekolah masih panjang.

Tiba di rumah..

"Baby naik atas dulu ea. Tehah jom!" ajak aku. Tehah mengikut pergerakkan aku dari belakang. Tiba di hadapan pintu bilik aku. Aku buka pintu. "Eh jap. Asal aku rasa bilik aku luass semacam?mana pergi gambar aku semua!"kata aku sambil meninggi kan suara sedikit. Tehah menegang bahu aku "jihah.. Ibu dah simpan semua gambar tu dalam kotak dekat atas almari kau tu. Ibu buat sebab tak nak kau cedera kan diri kau lagi"kata tehah perlahan sambil cuba memujuk aku.aku diam tak terkata.iphone 5 aku.aku capai.lama dah aku tak bukak akibat aku duduk hospital.ibu sengaja je tak nak bawak masa aku duduk hospital.takut ii aku campak telefon tu.
Kang pecah nak kena beli lagi.payah ii..

145 new massage , 74 misscall

"Ha.. Tehah kau ada bukak fon aku tak masa aku kat hospital?"soal aku menginginkan kepastian kot kot Minah ni ada bukak pastu mesej tah sape ii mampos aku. "Mana ada ibu suruh charge je so aku charge jelah. Kenapa? "Soal tehah semula. "Tak ada apa cumanya orang gila mana tah chat aku banyak ii ni, tak cukup chat call sampai 74 kali"kata aku sambil membuat muka menyampah "uishhh siyes la psycho gila dia kat kau hahaha"kata tehah sambil tergelak gelak. Aku disebelah nya hanya membuat muka. Fon itu aku belek lagi "016?? Emm sape eh. Ala lupa la. Dia pernah chat aku ke?"soal hati aku sendiri. Aku bukak ke bahagian mesej pula.mak aii banyak gila soalan.

Awak?
Awak kat mana?
Nak no whatsapp!
Susah lah guna masej ni...
Kenapa tak replay?
Awak kat mana?

Itu antara soalan yang aku baca berulang kali. "Dia panggil aku awak? Nak nombor whatsapp? Eh nak buat apa ?"tertanya-tanya aku di buatnya.pening kepala aku akibat berfikir terlalu lama. Donut yang tadi aku beli. Aku bukak kotak nya. "Yummm sedap nya"bisik hati aku "woi tehah nak tak?"tanya aku. Tehah yang leka main terlefon bimbit nya memandang ke arah aku. "Tak nak. Aku punya kan ada nanti aku makan"terus mata dia kembali ke arah telefon nya. "Halamek Minah ni. Aku dah payung tanak. Jual mahal. Ha makan la fon tu. Makan sampai abis" perli aku. Tehah hanya diam dan tersenyum-senyum kucing dihadapan telefon nya. Macam aku tak tahu kalau dah senyum ii tu mesti pakwe dia chat...

Sorry korang! Sis baru dapat update. Sis memang bizy gila minggu ni. Hw banyak sangat ii ni pun ada lagi hw. Biasalah hari minggu mesti banyak hw kan.sis curi sikit masa untuk update. Sorryy sangat ii yang stay tunggu sis update thankz sangat ii! Sis hargai! Jangan lupa tekan Bintang dekat bawah dan simpan novel ni dalam library korang ehh! Thanks ❤😚

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now