Hayat'ı yatağın üstüne oturtup çekmecelerde ıslak mendil aradım ama bulamadım. "ne yapıyorsun?" hızla açtığım çekmeceyi geri kapadım. Hayat'a dönerken gülmemeye dikkat etim, ama olmuyordu.
Kızın resmen ağzı, gözü kaymıştı, zorla kendimi tutup boğazımı temizledim. "ıslak mendil arıyorum" kaşlarını anlamsız halde büküp bana baktı. "kızmayacaksın ama" kolundan tutup duvarda asılı olan aynaya götürdüm.
Aynaya baktığında bir duraksadı, gövdesi isabetli kafasını 360° döndürüp bana baktı. Gözlerinden alev çıkıyordu resmen.
Hızla kapıya koştum, açtığım gibi ikişer, üçer inmeye baladım. Ev neredeyse Hayat'ın sesiyle sallanıyordu. "NEFESSSSSS" hızla kendimi oturma odasına atım, herkes oradaydı hızla Ceylan teyze'nin arkasına geçtim. O sırada Hayat girdi oturma odasına.
Herkes tip tip bize bakıyorlardı. Özelikle Hayat'a, kızı gören gülüyordu. Hayat etrafına baktı. Gözleri Alpay hoca'yı buldu. Onu görmesiyle gözleri kocaman oldu, hızla odadan çıktı. Hayat gidince gözler bana döndü. Nezaketen gülümseyip "kusura bakmayın" diyerek odadan hızla çıktım.
Odaya girip Hayat'ın yanına gittim. Banyodan yüzünü yıkayıp çıktı. "pandalar dönmüşüm ve sen buna gülüyorsun!" kafamı kaşıyıp "iyi işte soyu tükenmez sen varken" eline geçirdiği yastığı bana doğru fırlatı. Hızla eğildim, ayağa kalkıp Hayat'a bağıracaktım ki gözleri kocaman olmuş bir halde arkama bakıyordu. Merakla arkama döndüğümde karşımda Kardelen vardı.
Tam yüzüne gelecekken havada yakalamış öylece duruyordu. Yastığı yüz hizasından indirip. "iyi misiniz kızlar? Hayat canım bu ne sinir?" diyerek gülmeye başladı.
Hayat boğazını temizleyip "iyi misin Kardelen? ben başka bir şahısa atıyordum ama sana denk geldi, kısmet." gözlerimi devirip kaldığım odama gittim. Odaya girdiğimde aklıma bugün özel günde olduğum geldi. Hızla banyoya girdima, Nalet olsun, hızla çıktım ne yapacaktım şimdi ben? O sırada kapı tıklandı, "gel" kapıyı aralayıp kapıdan kafasını uzatan kardelen'e baktım "Kardelen içeri girsene, kapıda öyle kafanı uzatıp bana neden bakıyorsun?" içeri girip bana doğru gelip. "müsait olup olmadığına baktım, şey bugün özel günün olduğunu ve özel eşyanın yanında olmadığını söyledi Hayat, bende sana getirdim" yanaklarımı kızardığını hissediyorum şuan. "şey unutmadan bugün size gittik kına gecesi ve düğün tarihini belirlemek için, gitmişken de size kıyafet getirdik." "elbiseler için teşekkür ederim ama biz iki gün sonra gidiyoruz gerek yoktu ama yine de sağol" gülümseyip ona baktım.
"canım sizin olaylardan pek haberiniz yok herhalde" dedi, kaşımın tekini kaldırıp "ne olayı? Kötü bir şey mi? Teyzeme bir şeyi oldu ya da Enişteme?", "yok hayır kötü bir şey değil. Teyzen ve Enişten iş için il dışına çıktı, Emin ve Enes abin ise İzmir'e gitmişler Hayat, sen ve Esil bizde kalacaksınız, zaten iki gün sonra geri dönüyorlarmış" o an aklıma geldi Emin abim ve Enes abim İzmir'e gideceğiz iki günlük deyip duruyordu. Eniştem de teyzemi yalnız bırakmamak için yanında götürüyor olmalı.
O değil de Esil'in de konferansı mı ne vardı Ankara'da ne oldu ki? "Kardelen Esil'in konferansı mı ne vardı iptal mi olmuş?" bilmiyorum diyerek omuz silkti.
"ha bu arada eşyaların burada kalabilir arada kalırsın, malum artık bir aileyiz, saklımız gizlimiz olmaz, biz kızlar arasında benimle çekinmeden konuş, utanma, bu arada elbiseler dolabında makyaj gibi önemli eşyaların da orada" gülümsedim "teşekkür ederim sen olmasan ne yapardım bilmiyorum, sağol" saçımı karıştırıp çıktı.
Her şeyi haledip banyodan çıktım. Siyah beyaz karışımı olan dolaba ilerleyip kızağını itim. En sevdiğim açık pudralı tulumu giyip aynadan kendime baktım, o sıra kapı açıldı odaya öküz gibi giren Hayat'a baktım şaşkınlıkla. "kızım bu ne hal?" kızın eli yüzü boya içinde bana bakıyordu, dudaklarının etrafını taşıran kırmızı ruj, gözlerinin altı aylaynırla boyanmış, yanaklarını soracak olursak sürme olarak tahmin etiğim kalem ile bebek ve roket resimi vardı. Ona büyük bir şok içinde bakarken. "ikiz kurtar beni, ne olur" gülmemek için elimle ağzımı kapadım "kızım bu ne? sirk kaçkını gibisin." "Melisa ve Uğur ben uyurken yüzümü palyaço ya çevirmiş, yardım et" o an benden bir kahkaha koptu karnımı tutarak yere çömelip "hahahahha tipe bak hahahahha şebek-şebekelere dönmüşsün hahahahha" kaşları çatık bana bakarken ben ise gülmekten nefes almaya çalışıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bay Vampir Mafya
Vampire🥀 +18 ve küfür içerir🥀 Hayat ona yeniden bir yaşama şansı verirken, bana zalimce davranıp bir hırsız gibi en değerli varlığımı 'Hayatımı' çalıyordu. Oysa ki benim bir suçum yoktu, böyle ölmeyi hak etmiyordum. Aslında bana yapılan bütün zalimce dav...