68

6K 154 0
                                    

Qassandra mendengus geram. Dato Alham dan Puan Sri Ayuni memandang wajah bengis Qassandra. Puan Sri Ayuni tahu apa sebenarnya yang dimarahkan sangat oleh Qassandra, tetapi sengaja Puan Sri Ayuni buat tidak tahu.

"Qass kenapa ni ? Dari tadi papa tengok macam marah je."

  Qassandra memandang wajah Dato Alham. Jelingan tajam diberi.

"Papa lah ni kan ?! Kenapa papa setuju kahwinkan Rose dengan Adam ?! Papa tahu kan Qass sayang Adam ?!"

  Suara Qassandra naik satu oktaf. Dato Alham memandang wajah Puan Sri Ayuni sebelum memandang Qassandra semula.

"Qass nak papa buat apa lagi ? Adam sendiri yang buat keputusan macam tu. Papa tak boleh halang sebab apa dia cakap ada betulnya. Papa akan nikahkan anak perempuan papa dengan anak lelaki Uncle Fatih, dan Rose anak perempuan papa."

  Qassandra tersentak. Seingat nya papa sudah tidak anggap Rose itu anaknya. Rupanya...

"Papa kata Rose bukan anak papa ?! Kenapa papa nikahkan dia ? Papa memang sengaja nak buat nak Qass sengsara kan ?" Soal Qassandra.

  Puan Sri Ayuni terpaksa memihak Dato Alham.

"Qassandra ! Jaga bahasa bila bercakap dengan papa ! Ini papa Qass tau ! Jangan kurang ajar !"

  Suara Puan Sri Ayuni naik satu oktaf. Qassandra mendengus geram sebelum bangkit dari tempat duduknya. Kunci kereta yang tersangkut di tepi pintu diambil.

"Qass nak pergi mana ?" Soal Dato Alham apabila pintu rumah sudah ditarik oleh Qassandra.

"Nak pergi makan. Lapar."

  Qassandra terus melulu keluar. Pintu kereta Honda Jazz nya dibuka dan masuk ke dalam. Enjin kereta dihidupkan beberapa saat kemudian keretanya sudah keluar dari perkarangan rumah agam tersebut.

  Radio dibuka. Lagu ala-ala kelab mula terpasang. Sengaja Qassandra membuka lagu dengan kelantangan yang amat kuat. Bagai di rasuk, kepala Qassandra mula mengikut rentak.

  Kereta yang dipandu, dibawa laju sehinggalah tiba di 'rumah kedua' nya. Qassandra keluar dari perut kereta. Dengan lenggok badan yang lentik Qassandra masuk ke dalam 'rumah kedua' nya.

Sepanjang dia berjalan, banyak mata yang sedang asyik menjamah tubuhnya yang agak seksi itu. Qassandra langsung tidak diserbu malu.

  Qassandra duduk di kaunter minuman, air syaitan yang tersedia di situ diminum, apabila airnya sudah habis, di minta tambah lagi.

Satu cawan

Dua cawan

Tiga cawan

  Apabila nak masuk ke empat, cawannya dirampas oleh seseorang. Seorang lelaki tersenyum senget ke arah Qassandra. Qassandra senyum.

  Qassandra bangun dari duduknya dan memeluk lelaki di hadapannya itu.

"Will you spend your night with me ?"

"Of course. Why not right ? Let's go."

****

  Suasana bising di pantri sunyi apabila Rose Hanina tiba di situ. Seperti orang yang melakukan jenayah besar dipandangnya Rose. Rose masih berlagak tenang.

Dan saat kakinya ingin melangkah keluar dari pantri itu, seseorang memanggil nama Rose. Rose memandang ke arah suara.

"Aku nak minta maaf sebab aku mengata kau macam-macam. Maafkan aku ya ?"

  Rose Hanina tersenyum. Bahu suzana dipeluk.

"Aku tak ada terasa hati, atau berdendam. Jangan risau. Segala silap kau, aku dah maafkan dah." Balas jujur Rose.

ANTARA DUA HATI (COMPLETE ✔)Where stories live. Discover now