Luke
Langzaam word ik wakker door een vrolijk liedje. Ik besef dat het mijn ringtone is, en grijp naar mijn nachtkasje om mijn mobiel op te nemen.
"Goeiemorgen met Luke Hemmings?" zeg ik nog gapend op een vragende manier. Ik kijk nog even snel hoelaat het is, half twaalf.
"Luke! Je bent endelijk wakker! Ik ben het, Cal. Ik wilde je vragen of je straks naar de studio kan komen, ik wilde samen met Michael en Ashton jou wat vragen en we willen dat het liefst daar doen." legt Calum in een keer uit.
"Uhh ja kan wel denk ik, ik moet wel om half twee op het vliegveld staan, ik ga met Lucie naar Melbourne om haar vriendin een bezoekje te geven. Ik kan over een half uur in de studio zijn, is dat goed?"
"Prima dank je wel!" roept Calum voor hij gelijk ophangt. Hij was best hyper dus ik vraag me af waar het over gaat. Ik sla de dekens van me af en sta op. Ik kleed me aan in een zwarte spijkerbroek en een simpel wit shirt.
Ik leg mijn oor tegen de deur van Luciennes kamer aan, maar ik hoor niks. Ik open haar deur en zie haar op bed liggen, wat me doet grinniken, haar voeten liggen op het kussen en haar arm hangt naast het bed. Ik maak snel een foto van haar en loop naar het bed toe. Ik pak haar op, om haar vervolgens goed te leggen. Ik kijk haar nog aan, ze slaapt zo vredig.
Wat is ze schattig als ze slaapt.
Ik loop weer naar de deur en hoor iemand zacht mijn naam zeggen. Ik draai me om en zie Lucienne met haar ogen open liggen. Ik draai me weer om en loop naar haar toe.
"Wat doe je hier?" vraagt ze.
"Ik wilde kijken of je al wakker was, dus ik liep even binnen en toen zag ik je andersom op bed liggen, dus ik heb je weer goed gelegd." leg ik uit.
"Ik ben wakker." Lucienne gaapt en haalt een hand door haar haar. Ik grinnik waardoor ze een boos gezicht opzet.
"Ik ben net gebeld door Calum, hij vroeg of ik naar de studio wilde komen omdat ze me wat moesten vragen. Kan jij je redden alleen of wil je mee?"
"Uhh, is goed. Hoelang heb ik de tijd om me klaar te maken?" Ik ontgrendel mijn mobiel.
"Je hebt tien minuten, gaat dat lukken?" Lucienne knikt.
"Ik doe wel alleen mijn haar en kleed me aan, daar heb ik vijf minuten voor nodig. Gaan we vanuit de studio gelijk naar het vliegveld of komen we nog terug?" Goede vraag.
"Ik denk dat we vanuit daar maar gelijk naar het vliegveld gaan, dan eten we daar wat voor we vertrekken." Lucienne knikt en staat op.
"Ik ga even naar de badkamer om me om te kleden en op te frissen." ze loopt naar de kamers hiernaast, haar badkamer.
Zonder er bij na te denken volgen mijn ogen elke stap die ze zet en elke beweging die ze maakt. Ik sta op en loop naar mijn kamer om mijn koffer te pakken, vervolgens loop ik verder naar beneden beneden.
Een paar minuten later hoor ik Lucienne op de trap lopen met haar kleine, babyblauwe koffer. Ik kan me nog herinneren dat ze die, samen met haar andere koffer, mee had toen ze hierheen kwam.
"Kan ik zo naar buiten?" vraagt ze me. Ik knik.
"Ja tuurlijk, hoezo? Het staat je goed!" Ze haalt haar schouders op.
"Geen idee, ik weet niet of het handig is in het vliegtuig." zegt ze lachend. Ze heeft een zwart rokje aan tot net boven haar knieën en net als mij een simpel wit shirt.
"Maakt niet zoveel uit, je kan nog iets anders uit je koffer aan doen."
"Klopt, laten we gaan." Ik knik en loop met Lucienne achter me aan naar buiten.
"Ah Luke, je bent er!" roept Calum als ik binnen kom lopen. "Hey Lucie! Leuk dat je mee bent gekomen."
"Wat wilde jullie me vragen?" vraag ik, terwijl ik een stoel pak voor Lucienne en mezelf.
"Gerard heeft een een reis voor ons geregeld, de vlucht vertrekt vandaag nog." Mijn ogen schieten open.
"Vandaag? Ik kan vandaag niet. Ik ga met Lucie naar Melbourne om bij haar vriendin op bezoek te komen. Is die reis erg belangrijk?" Calum krijgt een glimlach op zijn gezicht.
"Dat is dan mooi, wij gaan mee!" Ik kijk hem vragend aan. "We hebben een retour naar Melbourne gekregen!"
"Wie is Gerard?" vraagt Lucienne."Onze manager." Ik kijk Calum weer aan, "dus dat betekend eigenlijk dat we een ticket teveel hebben, want Lucie en ik hebben zelf al tickets."
Calum knikt, en plots komt er een leuk idee in me op. Lucie zal het leuk vinden.
JE LEEST
Stiefzus Van Luke Hemmings
FanfictionDe moeder van Lucienne is op vroege leeftijd overleden. Haar vader vind al snel een nieuwe vriendin. Op het begin is Lucienne het er niet mee eens. 'Het was pas zeven jaar geleden.' zegt ze altijd. 'We moeten verder met ons leven Lucienne." is haar...