Lucienne
"Ik ga naar bed." zeg ik na een tijdje. Liz vroeg of ik nog wat over mezelf wilde vertellen, dus dat heb ik gedaan. Het waren toch van die standaard vragen.
"Is goed. Slaap lekker." zegt mijn vader. De rest zegt hetzelfde, waarna ik naar boven loop.
"Ik ga ook maar eens naar bed." hoor ik iemand zeggen. Voetstappen op de trap verraden dat er iemand naar boven komt, vervolgens wordt er een hand op mijn schouder gelegd. "Lucienne, wacht even." fluistert het persoon. Ik draai me om, Luke.
"Hey, wat is er?" vraag ik. Luke maakt een gebaar dat ik achter hem aan moet lopen. Ik volg hem, hij loopt een kamer binnen.
"Morgen komen Ashton, Michael en Calum hier. Ik heb ze verteld over jou en aangezien je hier komt wonen, zul je ze vaak zien. Het leek me misschien wel handig als jullie elkaar leren kennen." verteld hij.
Ik kijk vragend voor me uit. "Wil je het niet?""Jawel, maar die namen. Ze doen me ergens aan denken, ik weet alleen niet meer waarvan." Ik adem diep in en uit. "Ik heb ongeveer een maand geleden een hersenschudding opgelopen bij een ongeluk. Volgens de dokter had ik geheugenverlies."
"Wow. Nou, ik wil je wel vertellen waar je ons misschien van kent." Ik schud mijn hoofd.
"Hoeft niet, ik wil er zelf achter komen. Dat was ook het beste zei de dokter."
"Oke. Maar je wil ze wel ontmoeten." Ik knik glimlachend. "Fijn, slaap lekker."
"Slaap lekker." Ik loop de kamer uit en ga naar de kamer waar ik slaap, die blijkbaar tegenover die van Luke is. Ik kleed me om in een kort broekje en een hemdje, en loop naar de badkamer. Ik poets mijn tanden en ga naar de wc.
Als ik in bed lig, nestel ik me in de dekens en val ik al snel in slaap.
"Goeiemorgen." zegt er iemand. "Ben je al wakker Lucienne?"
"Ja." Ik open mijn ogen en wen aan het licht in de kamer.
"We gaan over tien minuten ontbijten."
"Oke." zeg ik met een ochtendstem. Langzaam sla ik de deken van me af en sta ik op. Ik kleed me later wel om, besluit ik. Ik haal een kam door mijn blonde haren en loop vervolgens naar beneden.
"Goedemorgen!" zegt de opgewekte stem van Liz.
"Goeiemorgen." zeg ik terug.
"Je vader is broodjes halen bij de bakker, hij komt zo een keer terug." Ik ga op de kruk aan het keukenblok zitten.
"Oké."
Na het ontbijt, wat bestond uit harde broodjes, croissantjes en een eitje, loop ik weer naar boven om te douchen en me om te kleden.
Ik maak een paar kastjes in de badkamer open opzoek naar een handdoek. Als ik de handdoek heb, kleed ik me uit en stap ik onder de stralen, die ondertussen dat ik me uit kleedde, warm geworden zijn. Ik was mijn haren, en daarna mezelf. Als ik mezelf weer afgespoelt heb, draai ik de kraan uit en stap ik uit de douche. Ik droog me af en kleed me weer om. Ik doe nog een laagje mascara op mijn wimpers en loop de badkamer weer uit.
"Lucienne, de jongens zitten al allemaal beneden." zegt mijn vader.
"Oh oke, ik pak even mijn mobiel en dan ga ik naar beneden." Mijn vader knikt en loopt een kamer binnen. Ik haal mijn mobiel van de lader af en zie dat ik een paar appjes heb van Adelinde:
Adelinde 7/22/16: Heeeee Lucie! Ben je al geland?
Adelinde 7/23/16: Lucie, ben je er al?
Adelinde 7/23/16: Je slaapt vast.Ik glimlach bij het laatste bericht. Adelinde denkt altijd dat ik slaap als ik niet meteen reageer.
Lucienne 7/23/16: Ik ben al geland ja, ik heb al kennis gemaakt met de zoons. Ik ga nu ook de vrienden van Luke (een van de zoons) ontmoeten. Ik spreek je nog wel.
Ik stop mijn mobiel in mijn kontzak en loop naar beneden. Ik open langzaam de deur in de hal en kom de woonkamer binnen, ik zie de jongens inderdaad al op de bank zitten. Ik adem diep in en uit, en loop naar ze toe. "Hey Lucienne." zegt Luke. "Eh, jongens. Dit is Lucienne, ze is de dochter van mijn moeders vriend." Ik steek mijn hand uit en stel me voor.
"Lucienne." zeg ik drie keer opnieuw. De jongen met de lichtblonde haren, rie waarschijnlijk geverfd zijn, heet blijkbaar Michael. De jongen met donkerbruine haren stelt zich voor als Calum. De andere jongen met bruine haren, is Ashton.
Een wat korter hoofdstuk, 761 woorden. Ik ga vaker hoofdstukken maken van minimaal 750 woorden, dat komt wel eens beter uit dus ja.
xxx
JE LEEST
Stiefzus Van Luke Hemmings
FanfictionDe moeder van Lucienne is op vroege leeftijd overleden. Haar vader vind al snel een nieuwe vriendin. Op het begin is Lucienne het er niet mee eens. 'Het was pas zeven jaar geleden.' zegt ze altijd. 'We moeten verder met ons leven Lucienne." is haar...