'Ik ga even bij Lux kijken,' zegt hij en staat op. Hij loopt de trap op, naar Lux' kamer.
Na een tijdje komt hij met een nat gezicht beneden. 'Wat is er?' vraag ik bezorgd. 'Ze-ze is bang voor me,' mompelt hij. 'Zal ik even bij haar kijken anders?' vraag ik en leg een hand op zijn schouder. Hij knikt.
Ik loop de trap op en klop op de deur van Lux' kamer. 'Ga weg, papa!' roept ze bang. 'Lux, ik ben het, Fox,' zeg ik rustig. 'Dan mag je binnenkomen,' zegt ze. Ik doe voorzichtig de deur open en zie Lux opgerold als een bolletje op haar bed zitten. 'Ben je bang voor papa?' vraag ik zachtjes als ik naast haar kom zitten. Ze knikt. 'Heeft papa jou pijn gedaan?' vraagt ze bang en kruipt op mijn schoot. 'Nee, papa was alleen heel verdrietig en daardoor reageerde hij een beetje gek. Dat gebeurt soms,' leg ik uit. 'Waarom was papa zo verdrietig?' vraagt ze. 'Ik denk dat papa dat liever zelf een keertje vertelt,' zeg ik en glimlach zwakjes naar haar. 'Waarom? Gaat het over papa Louis?' vraagt ze. Ik knik. 'Is hij ziek?' vraagt ze door. 'Papa Harry vertelt wel een keertje wat er met papa Louis is, goed?' zeg ik en aai over haar hoofd. Ze knikt. 'Ben je nog steeds bang voor papa Harry?' vraag ik. 'Nee, nu niet meer,' glimlacht ze. 'Zullen we papa Harry dan gaan verrassen?' vraag ik terwijl Lux van mijn schoot af op de grond gaat staan. 'Hoe dan?' vraagt Lux en kijkt me vragend aan. 'We gaan naar beneden en als papa Harry dan even niet kijkt ren jij naar hem toe en geef je hem een knuffel,' vertel ik. Lux springt enthousiast op en neer. 'Shhht, dat hoort hij,' zeg ik snel. Lux stopt gelijk met springen. 'Kom, we gaan,' zeg ik en loop met Lux naar beneden.Als Harry met zijn rug naar ons toe staat rent Lux op hem af. Ze slaat haar kleine armpjes om zijn benen heen en Harry verliest bijna zijn evenwicht. Ik grinnik en pak de telefoon van het aanrecht om een foto te maken. Louis had me uitgelegd hoe een mobieltje werkt.
'Hey Luxie,' lacht Harry blij als Lux hem weer loslaat. Hij gaat op zijn hurken zitten en slaat zijn armen om zijn dochtertje heen. Hij kijkt me dankbaar aan als Lux haar armpjes om haar vaders nek vouwt. 'Ben je niet meer bang voor me?' vraagt Harry aan Lux. 'Nee, papa,' lacht Lux. Harry kijkt gelukkig naar zijn dochter. Glimlachend maak ik nog een foto van het tweetal.
Had ik maar zo'n vader die zo van me houdt.
Lux is met haar poppen aan het spelen en Harry komt naast me zitten. 'Bedankt dat je met haar wou praten,' zegt hij en kijkt me blij aan. Ik glimlach naar hem.
'Ben je moe?' vraagt Harry ineens. Ik knik. 'Best wel,' zeg ik. 'Ik maak wel even een bed voor je op,' zegt hij en loopt naar boven. 'Wil je met mijn poppen spelen, Fox?' vraagt Lux die met vier poppen de bank op klautert. 'Dan ben ik Elsa en Kristoff en jij bent Anna en Hans,' zegt ze vrolijk. Ik pak haar poppen aan. 'Nu kunnen we het Frozenverhaaltje spelen!' roept ze vrolijk. 'Maar Lux, ik ken het Frozen verhaaltje toch helemaal niet?' vraag ik lachend. 'Niet? Dan moet je de film kijken!' zegt ze en stuitert op en neer op de bank. 'Zullen we die morgen dan gaan kijken? Ik ben nu heel moe,' zeg ik. 'Ah maar ik wil nu kijken,' zeurt ze. 'Maar ik ga zo naar bed Lux, dan ben ik morgen niet zo moe. Dan kunnen we morgen Frozen kijken, goed?' stel ik voor. Lux knikt teleurgesteld. 'Ah Lux, niet sip zijn. We gaan de film echt wel kijken hoor,' zeg ik en geef haar een knuffel. Ze knikt zachtjes en slaat haar armen om me heen. 'Slaap lekker,' zegt ze als ze me los laat. 'Welterusten Lux,' zeg ik als ik opsta en naar boven loop.
Harry komt net een kamer uitlopen. 'Je bed is klaar, ik heb een pyjama voor je over de bureaustoel gehangen,' zegt Harry. 'Dankjewel, Harry,' zeg ik dankbaar en geef hem snel een knuffel.
'Ga nu maar slapen dan, welterusten,' lacht Harry en loopt naar beneden. Ik loop de kamer in en zie een shirt en joggingbroek over de stoel hangen.
Ik kleed me om en ga in bed liggen. Al snel val ik in slaap.'Ja mocht het niemand vertellen!' schreeuwt dokter Sidley boos en de zweep knalt hard tegen mijn blote rug aan. Harry rent met Lux op zijn arm de kamer binnen. 'Wie bent u? Wat doet u hier?' vraagt hij bang als hij dokter Sidley ziet staan. 'Deze dame heeft dingen die strikt geheim zijn doorverteld,' zegt dokter Sidley. 'Laat dat!' snauwt Harry. Een man probeert Lux van Harry af te pakken. Harry houdt haar stevig vast waardoor dat niet lukt. Als twee andere mannen de eerste man te hulp schieten slagen ze erin Lux af te pakken. Harry probeert los te komen maar het is tevergeefs. Harry schreeuwt maar de man neemt Lux mee de kamer uit. De zweep knalt opnieuw tegen mij rug maa rik voel het nauwelijks door het bange geschreeuw van Lux. 'Laat Harry en Lux gaan,' smeek ik. 'Ze weten van niks, ik heb ze niks over u en alles wat u doet verteld,' zeg ik snel als ik een vragende blik van dokter Sidley krijg. 'Waarom zorgen ze dan voro je hé? Omdat je zo mooi bent, met je vossenlijf?' vraagt hij geïrriteerd en slaat de zweep hard tegen mijn rug. 'Nee, omdat ik geen huis heb en dus op straat leefde,' verklaar ik. 'Vast,' lacht dokter Sidley sarcastisch. 'Laat ze gaan, asltublieft,' smeek ik huilend. 'Doe niet zo dom, natuurlijk laat ik ze niet gaan,' lacht dokter Sidley. 'Trouwens, je zou het Harry alleen maar moeilijk maken,' voegt hij eraan toe. 'Hoezo? Hij bood het toch aan?' vraag ik verbaasd.
JE LEEST
Fox
FanfictionZe heeft een vossenstaart. Ze heeft vossenoren. Ze kan onder water ademen. Ze kan zingen. Maar ze heeft geen thuis. Geen huis. Geen familie. Ze wordt vanaf haar geboorte jarenlang vastgehouden in een laboratarium. Ze onderzoeken haar, waarom is z...