14 (einde)

34 9 1
                                    

Ik schrik op van een bekende stem.

'Fox, ben je hier!?'

Louis.
Louis Tomlinson.

'Louis?!' roep ik en sta op.

'Fox, waar zit je?'

Ik hoor voetstappen de trap op komen en loop naar de deur.

'Ik ben hier!'

Ik doe de deur naar de gang open.
Dat is Louis niet... 'Ah, daar is het vossenmeisje,' lacht iemand. Ik wordt vastgebonden. Ik schreeuw om hulp maar niemand komt. Er is vast niemand die me hoort. De persoon duwt me op het bed en drukt mijn polsen diep in het matras. Ik spartel wild en probeer los te komen. 'Rustig, Fox, er is niks. Je bent veilig,' zegt hij. Nu klinkt de persoon als Harry. 'Are, dat deed pijn,' roept hij verontwaardigd als ik hem raak met mijn knie.

Ik schrik wakker en zie Harry op zijn knieën naast me zitten, zijn armen om zijn buik geslagen en een pijnlijke uitdrukking op zijn gezicht.
'Jezus sorry, Harry,' zeg ik geschrokken en ga overeind zitten. 'Geeft niet, je bent heftige dingen meegemaakt de afgelopen dagen,' kreunt hij en gaat weer liggen.

Die ochtend worden we wakker van de telefoon. Harry stapt uit bed en loopt naar beneden.
'Fox!' roept hij even later enthousiast en rent de trap op.
'Dokter Sidley, hij is opgepakt. Ze hebben hem eindelijk,' hijgt hij. 'Meen je dat?' roep ik blij. 'Ja, hij wordt morgen veroordeeld,' hijgt hij. Ik spring van het bed en vlieg hem om de hals. Lux komt de kamer binnenwandelen en kijkt ons nieuwsgierig aan. 'Wat is er?' vraagt ze. 'Weet je die meneer die al die nare dingen deed bij Fox nog?' vraagt Harry, die voor Lux neerhurkt. Lux knikt. 'Hij is heel eng en gevaarlijk!' roept ze uit en slaat haar armpjes om Harry's nek. 'De politie heeft gevangen en morgen gaat de rechter zeggen welke straf hij krijgt,' vertelt Harry haar. 'Ik hoop dat ze hem goed straffen want hij deed helemaal niet lief of goed,' zegt Lux met een glimlach. 'Dat hoop ik ook, Lux, dat hoop ik ook,' glimlacht Harry naar haar.
We lopen met z'n allen naar beneden voor het ontbijt.

De volgende dag gaan we terug naar huis, nadat we te horen hebben gekregen dat dokter Sidley levenslange gevangenisstraf heeft gekregen. De mensen die voor hem werkten, werkten er blijkbaar onder dwang en krijgen daarom maar drie maanden cel en een taakstraf van tweeëndertig uur.
Het slechte nieuws is dat alle mensen op wie dokter Sidley heeft geëxperimenteerd zijn vermoord voordat de locatie van zijn laboratorium was ontdekt.

~EINDE~
Ik hoop dat het boek leuk was en dat jullie ervan hebben kunnen genieten.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 07, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

FoxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu