'Tap! Tap! Tap! Tap!'
Bunyi tapak kaki sedang berlari dengan sepenuh kudrat yang termampu. Tangan budak lelaki dalam lingkungan 11 tahun itu erat menggenggam tangan kecil seorang budak perempuan. Nafas mereka tercungap cungap.
"Ppalli min min-ah!! Kajaa!!"
"Taehi oppa! Min min penat.."
"Pegang tangan oppa kuat kuat!"
"Tangkap diaa!!! Jangan bagi diorang terlepass!!"
"Woii budak shiel! Jangan lari!!!!"
Taehyung menoleh beberapa kali ke arah belakang. Kelihatan beberapa orang lelaki bermuka bengis dan menyeramkan lagikan huduh sedang berusaha mengejar nya dan min min.
"Oppa min min tak larat!" Air mata tae min mula bertakung.
"Bartahan lah sikit! Dah nak sampai! Cepat ikut oppa!"
Mata taehyung tertumpu pada sebuah kereta hitam. Lantas tangan kecil adik perempuan yang digenggam eratnya ditarik ke arah kereta tadi.
'Pap! Pap! Pap!'
"Mak cikk!! Tolong kamii!! Bukak pintu ni!!" Taehyung mengetuk ketuk berkali kali cermin tingkap kereta tadi.
Tiba tiba tingkap itu diturunkan. Anak mata mak cik itu ditenung taehyung penuh rayu.
"Mak cikk!! Tolong kami!"
"Naee?? Ha masuk masukk!"
Pintu kereta lantas dibuka taehyung dengan pantas. Badan kecil adik perempuannya ditolak memasuki kereta terlebih dahulu oleh taehyung. Dengan cemas taehyung cepat cepat menutup pintu.
"Mak cikk!! Ppalli!! Pergi dari sinii!!" Lengan wanita 30-an itu ditepuk tepuk laju oleh taehyung.
"Naee arraseo. Duduk! pakai tali pinggang keselamatan!"
Wanita itu lantas menghidupkan enjin kereta dan memecut laju meninggalkan kawasan tadi. Kelihatan taehyung menghembuskan nafas lega. Peluh di dahinya dilap dengan belakang tapak tangan.
Taehyung menoleh ke arah kirinya. Pipi min min di usap usapnya lembut. Air mata adik perempuannya itu disekatnya penuh kasih sayang.
"Kita dah selamat.. tak mau nangis nanti tak comel adik oppa ni.." taehyung menyegetkan sedikit kepalanya memandang wajah min min yang asyik menunduk sambil menenyeh nenyeh kelopak matanya yang berair.
"Min min takut.." air mata budak perempuan itu terus mengalir dengan deras.
Lantas taehyung memeluk erat tubuh min min. Dipujuknya min min supaya berhenti menangis. Rambut adiknya diusap lembut oleh taehyung.
"Mak cik kita nak pergi mana ni?" Soal taehyung sambil memerhati ke luar tingkap.
"Kita nak ke Seoul. Adik ni.. nama apa? Kenapa lari tadi?"
"Se-seoul??" Taehyung menundukkan wajahnya.
"Naee kenapa dik?" Soal wanita itu.
"Ani.. tak dek apa apa.. n-nama saya taehyung! Kim taehyung. Mak cik boleh panggil taehyung taehi! Umur 11 tahun. Ini min min! Kim tae min. Ni adik kesayangan taehi!"
Tarhyung sedikit bersemangat mengenalkan dirinya. Nampak comel sangat taehyung yang masih kecil tetapi sangat petah berkata kata. Senyuman petak budak lelaki itu memang menyenangkan hati sesiapa yang melihatnya.
"Ouh taehi kenapa pak cik pak cik tadi kejar kamu berdua? Mana eomma dengan appa?" Soal wanita itu sambil mata masih focus memandu.
Sesekali dia menoleh sekilas ke arah taehyung yang duduk di tempat duduk belakang. Taehyung kembali menundukkan wajahnya sedih. Air mata nya yang mula bertakung cuba ditahan. Dia menyedut kasar hingusnya.
"Eomma dah mati. Appa... dia... dia jahat.. " penumbuk kecil taehyung digenggam kuat.
"Kenapa cakap macam tu?"
"Pak cik tadi tu.. diorang jahat! Diorang pukul taehi dengan min min! Diorang kata appa dah jual kami dekat diorang! Taehi benci appa!" Air mata taehyung mula menitis.
Wanita itu hanya diam membisu. Dia berasa simpati terhadap nasib dua orang kanak kanak itu. Taehyung menoleh memandang wajah min min yang sedang nyenyak tidur. Kepenatan mungkin? Air mata taehyung dilap nya laju.
Dia kembali bersandar ke tempat duduk sambil memeluk adik perempuannya. Hingusnya disedut berkali kali.
"Oppa akan jaga min min.. tak dek siapa boleh cederakan min min oppa.." taehyung berkata kata perlahan.
"Eomma.. taehi.. akan tepati janji taehi untuk jaga min min macam nyawa taehi sendiri.."
Hye reader! Sory lh klau rse cm erkk je ff ni.. author akan cuba best kn lgi citer ni..
Comelkn taetae versi 11 tahun.. jap author bayangkan.. eeeeee comelnyeee!!
Btw mohon support ff yini ye.. my second ff♡♡ voted n comments jebal
YOU ARE READING
[OG] HEALER +//pjm
FanfictionPenyembuh? Ya. Luka yang lama dulu dia yang akan sembuhkan. "Lupakan segalanya dan bahagia dengan aku" -Healer Cast; - park jimin - kim taemin - kim taehyung - author kacak Start created : 25 jan 2018 End : coming soon