39

77 16 13
                                    



"Makanlah sikit" pujuk jimin tanpa jemu.


Buat kali ke kesepuluh taemin menggeleng. Mangkuk nasi yang dihulur jimin ditolak lemah. Nak suruh dia makan?



Hah hengko pikir dia ade selera ke nak makan nasi sekarang ni?? Dalam fikiran taemin dari tadi hanyalah taehyung. Macam mana taehyung? Dia makan apa? Mesti dia tengah lapar. Mesti appa jimin tengah sekse taehyung sekarang.



Yaaaaa tulah yang asyik bermain di fikiran taemin sampaikan dia tak sanggup nak menjamah nasi tu. Dia asyik terfikir yang tak adil kalau dia makan sedangkan abang dia tengah berlapar sekarang ni.



"Makanlah jebal.. Makan untuk aku? Hurm?" pujuk jimin lagi. Kali ni dia nak tolong suapkan pulakkk


WADUHH WADUHHH JIMINNNNNNNN NGAPAIN KAMUUUUU MAJU LUH SINI HAH SUAP AUTHOR k merapu.



"Aku tak lapar.."



"Haihh.. Yah! jangan la macam ni. Bersemangatla sikit.."



Nasi tadi jimin letakkan kembali ke atas meje. Dengan perlahan dia mendekati taemin lalu duduk bersebelah dengan gadis itu di atas katil.



Ye katil hah kau pahal. Biarlah diorang nak bahagia dekat katil tu kau jangan kacau hah k gurau je. Tadi taemin tumpang bilik jimin nak bersihkan diri dia, mandi dan sebagainya la.



Masa taemin tengah siap siap pakai baju semua, jimin pon datang ketuk pintu sambil menatang sedulang makanan bawak masuk bilik. Hah tulah kisah disebalik kebenaran macam mana diorang boleh ade atas katil sekarang k tamat.



"Jimin..." taemin pusing mengadap jimin.


Dengan mata yang berair taemin tenung dalam dalam anak mata jimin. Tangan gebu park jimin digenggamnya penuh erat. Gayanya macam nak merayu sesuatu.



"Jiminn.. tolongla jiminnn. Selamatkan oppa aku jimin. Ak.. aku.. aku merayu sangat" air mata taemin mula mengalir membasahi pipi.



"Aku.. akan selamatkan taehyung. Aku dah janji dengan kau kan? Dah tak mau nangis nangis dah. Semuanya akan okay aku janji"



Air mata taemin jimin sekat menggunakan ibu jari dia. Pipi gadis itu diusap lembut dengan harapan dapat tenangkan taemin.



"Kita pergi dekat taehyung sekarang? Jomlaa jiminnnn jomlaaaa" tangan jimin digoncang goncang lemah.



"Tak boleh"


"WAE?? Tadi kau dah janji ka--"



"Aku kata aku akan selamatkan taehyung. Bukan kau. Aku nak kau duduk dalam rumah ni diam diam. Cukupla appa culik kau sekali dan aku takkan biar perkara yang sama berulang"



"Tapi jimin ak--"



"Dengar cakap aku. Aku taknak sebab kau nanti.. jadi penghalang aku nak selamatkan taehyung. Kau percaya aku kan? Jadi tolong la.. dengar cakap aku. Kali ni je. Duduk rumah dan jage diri kau baik baik"



"Urmm.. arraseo.. Kau kene janji dengan aku satu perkara dulu"



"Apedia?"



"Janji yang kau takkan tinggalkan aku lagi. Janji yang kau akan balik semula. Balik dengan taehyung. Janji."



".........aku janji.." walaupon jimin ragu ragu dia tetap berjanji.



[OG] HEALER +//pjmWhere stories live. Discover now