32

64 17 0
                                    

Taemin pov

"Chim sayang min!"

'Prang!' (jangan tanya kenapa bunyi kaca pecah begitu😂)

Gelas kaca yang masih berisi air kosong terlepas dari tangan. Apa tu? Memori apa yang tiba tiba muncul tadi? Abende semua ni?


Dahi aku picit perlahan. Mata kuyu aku hanya tenung lama kaca yang berderai atas lantai dapur.


Tiba tiba mata aku membulat. Nafas aku turun naik kencang. Kepala aku berdenyut. Sakit. Sumpah sakit. Rasa macam memori yang aku taknak ingat berpusu pusu masuk ke dalam kepala aku.


"Chim nak kawin dengan taemin bila besar nanti!"

"Chim betul betul sukakan min min!"


"Chim janji chim jaga min"

"Jangan tinggalkan chim tau!"


"Chim sayang min sampai bila bila"


Tangan aku laju berpaut pada meje. Badan aku dah tak dapat nak seimbangkan lagi. Nafas aku pon tak terkawal.

Kepala aku sakit ditambah pulak dengan memori yang hentah apa apa. Siapa budak tu? Siapa chim?


"Bangun.. Perempuan tak elok duduk melutut.."


Jantung aku bagaikan nak terhenti.

Chim dan Jimin.. Orang yang sama?

Apa semua ni?

Pada masa yang sama wajah budak lelaki dan jimin terpampar dalam memori aku sekali gus. Air mata aku mula bertakung. Jadi ini la yang selama ni taehyung dan jimin sorokkan?

Yang kawan masa kecik aku dan taehyung.. Sebenarnya jimin?


Giler.



"Chim.. Gwenchana?"

"DIAM! DIAM! DIAM!!!"

"Argh!"

"Taemin-ah!"


Kali ni peluh mula membasahi dahi aku. Air mata? Dah lama keluar mencurah curah.

Memori kemalangan yang sebabkan aku hilang ingatan tu.. Mula terjah semula ke dalam kepala aku.


Dan sememangnya aku benci memori tu.


Chim?

Jimin?


Pernah cuba nak bunuh aku?



Kepala aku geleng laju tak percaya. Badan aku jatuh terduduk disebabkan kaki aku terketar ketar lemah.


Apa motif die dekat dengan aku untuk kali kedua? Die cuba nak bunuh aku lagi ke?


"Yahh taemin!"


Kepala aku perlahan lahan menoleh ke arah suara tadi. Ouh shit kau jangan dekat aku benci kau!


Jimin laju berlari ke arah aku sambil memegang erat bahu aku.


Dengan penuh kasar aku tempis. Badan die aku tolak jauh dari aku. Die terkejut. Terpinga pinga dengan tindakan tak masuk akal aku.


"Yah aku nak tolong kau jela--"


"Pegi.."

"Apa?"


"PEGI AKU TAKNAK TENGOK MUKA KAU!!!"


"T-taemin-ah.."


Aku nampak riak wajah jimin tak percaya. Tak percaya yang aku tiba tiba tengking die macam orang gile.

Aku tak tahu kenapa dengan aku..



Aku benci tengok muka die...


Muka orang yang pernah cuba nak bunuh aku..



Aku tak kuat..





" PEGI AKU TAKNAK TENGOK MUKA KAU PEMBUNUH!!"





Jimin tenung aku dengan linangan air mata. Mungkin die terkejut yang aku dah ingat segalanya.



"Taemin-ah a-apa kau cakap ni?"


Jimin cuba sentuh pipi aku. Laju aku tempis. Ye aku tempis kasar. Aku benci tengok muka die.


"Jangan sentuh aku takguna"


Jimin genggam erat tangan kanan die yang aku tempis tadi. Maybe die terasa tapi kopikir aku kesah? Aku taknak tengok muka die.




"Taemin jebal jangan buat aku macam ni" rayu jimin.


Suara halus die buat hati aku sakit. Tapi aku tetap dengan ego aku. Perasaan marah aku. Aku taknak terima die pandang muka die pon aku taknak.


Die cuba lagi untuk pegang lengan aku. Sekali lagi aku tolak kuat badan die.


"Jangan la buat aku macam ni.. please.."


Pegila jimin.. Aku pon tak sanggup nak buat kau macam ni. Hati aku sakit.



"Aku kate pergi!!"


Nafas aku turun naik. Aku terlalu giler masa tu sampai aku tak berfikir dengan waras. Tahu apa aku buat?


Kepala aku liar toleh kiri kanan. Serpihan paling besar gelas kaca tadi aku ambil. Aku genggam kuat kaca tu sampai darah mula memancut keluar melalui celah celah genggaman tangan aku.



Sakit? Tak hati aku lagi sakit kalau nak dibandingkan dengan luka ni.



Aku tak percaya orang yang pernah janji nak jaga aku pernah cuba untuk bunuh aku dengan tangan die sendiri.



Aku angkat tangan aku depan muka jimin. Maka darah mula menitik laju ke atas lantai.



"Yahh!! Taemin hajimaa!! Apa kau buat ni??!!" jimin mula membulatkan mata dia dan cuba halang tindakan giler aku.


"Pergi! PERGI SEBELUM AKU TIKAM DIRI AKU SENDIRI!!!"


Tangan aku kuatkan lagi genggam dan buatkan luka tu makin dalam. Darah merah gelap itu semakin laju mewarnai lantai rumah yang berwarna putih itu.


"Okay! Okay aku pergi! Lepaskan kaca tu.. Jebal.."


Perlahan lahan jimin bangun dan mengundur ke belakang menjauhi aku. Aku nampak dengan jelas die tengah tahan air mata dia dari mengalir.


"YAH KIM TAEMIN!!"


Taehyung yang tiba tiba muncul terbeliak melihat aku yang terduduk dengan lumuran darah.


Dengan laju die berlari ke arah aku dengan muka terkejut. Die cuba buka genggaman tangan aku dan campak jauh kaca yang dipenuhi darah aku tu.


Aku cuba bernafas dengan perlahan. Tenangkan diri aku. Wajah taehyung aku tenung dengan mata yang berkaca. Kenapa? Kenapa rahsiakan semua ni dari taemin?




"Kenapa?" soal aku mula lemah.


"Taemin kenapa buat macam ni?! Kenapa cederakan diri sendiri?!!!"


Bahu aku dicengkam kuat oleh taehyung. Anak mata aku yang asyik merenung taehyung perlahan lahan beralih ke arah jimin yang jauh disana.


Hati aku sakit.. Sakit die tuhan je yang tahu..


Anak mata jimin aku tenung lama dari jauh sebelum semua nya bertukar gelap.



Aku harap semua ni cuma mimpi..



















Vomments juseyoo😘

[OG] HEALER +//pjmWhere stories live. Discover now