"Min min-sshi! Balik dengan aku jom?" Pelawa jungkook yang masih focus menyusun buku buku sekolahnya.
"Balik dengan kau? Hurmmm tapi.. aku kene balik dengan-"
"Oppa kau?" Jungkook menjongket sebelah keningnya.
"Naee.." mata min min liar mencari susuk tubuh seseorang.
"Kalau macam tu aku nak ikut!" Jungkook duduk sambil menyilangkan tangan ke dada.
"K-kau nak ikut?? Serius lah??" Min min berhenti dari terus menyusun buku bukunya.
"Nae.. dah lama kita kawan kan tapi aku langsung tak pernah jumpa oppa kau walaupon satu sekolah. Pelik jugak aku. Aku teringin nak jumpa oppa kau." Kata jungkook sambil membetul betulkan rambutnya.
"Aku.. hurmm.." min min ragu ragu disitu.
"Alaaa boleh lah.. kawan baik kau nak jumpa oppa kau je kot. Takkan tak boleh hurmm" jungkook menyengetkan mulutnya.
"Yelah yelah! Cepatlah kemas. Aku nak ke lokar simpan buku buku ni cepat. Nanti taehi oppa tunggu lama."
"Ha arraseo. Chakamman!" Jungkook dengan pantas mengemas buku buku nya. Dia lantas menggalas beg sekolahnya dan meleparkan senyuman ke arah min min.
"Kajja!"
Mereka melangkah keluar dari kelas dengan segera. Kelihatan lokar pelajar di penjuru koridor yang agak sunyi. Di situ hanya terdengar suara jungkook dan min min yang sedang berborak borak.
"Eh jungkook"
"Apoi?"
"Kau tahu tak.. sejak dua menjak ni ada orang letak sesuatu dalam lokar aku" beritahu min min sambil melepaskan keluhan kecil.
"Jinjja? Letak apa?" Tanya jungkook ingin tahu.
"Letak ni.." tae min membuka perlahan lokarnya.
Kelihatan buku buku yang tersusun rapi. Di hiasi pelekat pelekat kartun berwarna pink. Nampak sangat keperempuanan disitu dan ianya buat jungkook rasa loya melihat semua itu. Perempuan lah sangat tapi kasar namaty.
"Eh eh siapa letak nii.." dengan pantas tangan jungkook mencapai sebungkus roti dan sekotak susu strawberi yang berada di dalam lokar min min.
Tae min memandang jungkook dengan riak wajah 'eh taguna suke hati hengko je nak amik tanpe izin'
"Oi oi bagi balik" min min cuba mengambil roti dan minuman itu dari tangan jungkook.
Sebenarnya bukan dia nak sangat roti dan air kotak tu.. tapi yang dimahukannya ialah nota kecil yang tertampal pada susu kotak tersebut.
"Apa ni? Nota?" Jungkook cuba membaca apa yang tertulis pada nota itu.
"Yahh! Bagi balikk!" min min cuba mengambil nota itu dari tangan jungkook.
Jungkook mengangkat tinggi tangannya. Kelihatan min min terjinjit jinjit cuba mencapai nota yang berada tinggi di tangan jungkook.
"Oooo mentang mentang lah kau tinggi aku pendek.. hish bagi balik aku nak bace duluuuu!" Min min menarik narik lengan jungkook.
Jungkook hanya ketawa melihat kesungguhan min min. Sesekali dengar dia menjerit kecil selepas dicubit oleh tae min.
"Cuba lah ambil kalau boleh pendek" jungkook menjelirkan lidahnya. Alahai mamat ni kurang asam jawa betol.
"Min min-ah!"
Tiba tiba satu suara menerjah mereka berdua. Jungkook yang tersentak dengan suara itu lantas menoleh. Min min cuba memanipulasikan situasi itu. Dia melompat dan merampas nota itu lalu laju dimasukkan ke dalam poket baju sekolahnya.
Min min menoleh memandang seorang namja yang sedang merenung tepat kearahnya dan jungkook. Mata gadis itu sedikit membulat.
"Kim tae min" panggilnya sekali lagi.
"Tae min-ah! Siapa tu?" Soal jungkook yang merenung dalam anak mata coklat gelap min min.
"Taehi oppa??" Min min sedikit terperanjat.
Voted n comments jebal readerrr muahh♡
YOU ARE READING
[OG] HEALER +//pjm
FanfictionPenyembuh? Ya. Luka yang lama dulu dia yang akan sembuhkan. "Lupakan segalanya dan bahagia dengan aku" -Healer Cast; - park jimin - kim taemin - kim taehyung - author kacak Start created : 25 jan 2018 End : coming soon