Lgu feveret author ♥3♥ k tau x dek org kesah but sje bgitau :')____________________________________________________
Jimin pov
Mata aku liar memerhati sekeliling. Cari kelibat seseorang. Ye jangan pikir lelaki tinggi dan seksi macam aku bukan stalker. Aku jugak antara salah seorang stalker yang berjaya di korea hang tau? *flipauthor*
Tak dek...
Ya jangan tanye. Aku memang tak nampak langsung batang hidung dia sekarang ni. Nampak sangat aku bukan lah seorang staker yang berjaya lagi. Makcik makcik bawang sila bla. Jangan kecam. Mian merapu :')
"Jimin hyung!"
Aku dengan tidak semena mena memalingkan kepala ke arah seseorang yang telah menyeru nama aku. Mata kecil aku sedikit membesar.
"Daehwi?"
"Ha ye saye" jawab daehwi tersenyum manis. Hyaaaaaa~~~ *berfangirl*
"Kau buat apa dekat sini?" Tanye aku sambil mengeluarkan tangan yang berada di dalam poket seluar.
"Ouh soalan tu patutnya aku yang tanye. Hyung tu yang tengah buat apa dekat sini?" Soal daehwi dengan sebelah kening terangkat.
"Tak buat apa apa pon" jawab aku selamba.
"Hyung... kauuu... tengah cari tae min nuna kan?"
Aku yang sedikit tersentak sedaya upaya cube meng 'cover' riak wajah aku. Tak nak nampak terkejut sangat nanti tak macho. Btw mne budak gedik ni tau aku tengah cari tae min? Eishh
"Aniyo! Ak-aku tengah cari anak kucing la"
anak mata aku cuba lari dari terus ditenung budak gedik ni.
"Ouh jinjja? Ingatkan cari nuna tadi.... baru ingat nak bagitau nuna kat mane. Okaylah bye hyunggg"
daehwi mula main tarik tarik tali. Aku tarik telinga kau karang budak.
"Yahhh chakamman!"
Beach! aku dah termakan perangkap budak ni. Senyuman sinis daehwi aku tenung kosong. Park jimin cool ye cool..
"Nae? Waeyo?" Daehwi cube sembunyikan gelak tawa dia. Tagune.
"Tae min dekat mana? Ah ppalli bagitau" entah kenapa aku nampak terdesak sangat sekarang ni haihh..
"Ouh ye aku nampak dia ada dekat bawah pokok belakang makmal tadi" beritahu daehwi.
"Ouh okyoky. Gomawo daehwi-sshi"
Aku yang sudah get ready nak berlari menuju belakang dewan tiba tiba menoleh memandang budak gedik tadi. Dia panggil aku la.. kalau tak memang tak la aku nak pandang dia tiba tiba tanpa sebab.
"Park jimin!"
"Nae?"
"Hyung fighting!" Katanya sambil mengangkat penumbuk ke langit. Pembakar semangat ye adik adik.
Aku hanya tersenyum nipis sambil kembali menyambung larian aku. Shit jauh giler jarak dari tempat tadi nak ke belakang makmal. Tapi takpe la..
Demi kita ismail izzani..
K gurau je..
Demi yeoja yang sentiase buat hati aku hangat...
Aku tak kesah..
Dengan nafas yang agak tercungap cungap, aku sampai di sebatang pokok yang agak redup dan teduh. Aku toleh pandang sekeliling. Mana? Tak dek pon. Tak gune punye budak gedik. Kalau kau tipu aku, aku belasah kau sampai lunyai.
Akhirnya aku hembus nafas lega. Mata aku menangkap satu susuk tubuh seorang yeonja sedang duduk bersandar di bawah pokok redup belakang makmal tu.
"Dah jumpe.."
terukir satu senyuman kecil tanpa aku jangka pada wajah aku.
Kaki aku melangkah ke arah pokok itu lebih dekat. Dia tengah buat apa duduk sorang sorang dekat situ? Kepala aku sikit menyenget merenung tae min.
"Patutla tak bergerak dari tadi.."
Kelihatan tae min sedang lena dibuai mimpi sambil duduk di atas rumput dan bersandar kan batang pokok besar itu. Aku tenung rambut panjang tae min yang agak berterbangan ditiup angin sepoi sepoi bahase di tengah hari.
"Pandai kau cari tempat ponteng.."
Lama aku tenung minah mulut murai ni tido, tiba tiba mata aku sedikit membulat. Perlahan lahan kepala tae min semakin menyenget. Dan melalui kajian aku dari pelbagai drama drama di tv, kemungkinan besar yang kepala dia akan tersembam ke bumi.
"Uh uh yah yah!" Aku yang mula cemas bertindak segera! (Ejen ali)
Dengan segera kepala tae min aku sambut dari terus menyenget ke tanah dan aku tahan guna tangan kanan aku.
Kelopak mata aku berkelip perlahan memerhati setiap inci wajah kim tae min yang sedang lena. Yang paling menarik bagi aku ialah bibir pink milik gadis itu. Dengan hanya merenungnya dah cukup buat hati aku berdebar debar.
Aku gigit bibir bawah aku cuba bawa bersabar. Park jimin kuat. Park jimin sado. Dan park jimin bukan dayus cium perempuan dalam diam lagi lagi time perempuan tu tido. Kepala aku geleng geleng laju cuba kembali ke dunia nyata.
Perlahan lahan aku labuhkan punggung aku bersebelahan tae min (jibooty lol). Kepala tae min tadi aku letak perlahan lahan dan sandar ke bahu aku. Aku cume tersenyum sendiri serupe kerang busuk bila bayangkan scene sekarang ni seperti drama drama romantik.
"Die ni tido mati ke apa?" Kata aku sendirian.
"Kau tahu tak min min? Bertahun aku tunggu kau. Bertahun jugak la aku cari kau dekat merata rata tempat...
Aku tau yang kau dah lupakan aku..
Lupakan kenangan masa kecik kita..
Lupekan bende bodoh yang pernah aku buat dekat kau dulu..
miahae min min-sshi.. jinjja mianhae..
Aku akan tebus balik salah aku.. aku takkan biarkan appa aku cube apa apakan kau dan taehyung"
Akhirnya aku dapat luahkan apa yang aku pendam selama ni. Walaupon tae min tak dengar pon.. tapi satu hari nanti aku akan luahkan betul betul masa kau sedar tae min.
Yang aku...
Betul betul sukakan kau dari dulu lagi...
Saranghae.. kim tae min..
Sjsjsjsjsjsjsjsjsjsjsjk jgn kecam part hambar author! Agaga
Pendek je chp ni sobab aden adok idea.. mohon melimpah lah ideaaaaa jeballll
Btw voted n comments tau♥
YOU ARE READING
[OG] HEALER +//pjm
FanfictionPenyembuh? Ya. Luka yang lama dulu dia yang akan sembuhkan. "Lupakan segalanya dan bahagia dengan aku" -Healer Cast; - park jimin - kim taemin - kim taehyung - author kacak Start created : 25 jan 2018 End : coming soon