12

102 28 6
                                    



"Yah! Chakamman~ ha~ha~ penatt~~"


"Ah ppalli tae min-shi!" Seorang budak lelaki berumur kira kira 10 tahun melambai lambai tangannya yang kecil itu ke arah tae min.



"Chim chim.. sa.. sabar.. min min.. penatlah.." tae min yang lelah setelah bermain kejar kejar akhirnya duduk melutut di atas rumput.



"Bangun. Perempuan tak elok duduk melutut"


Tae min yang tadi hanya menunduk, perlahan lahan mengangkat wajahnya. Tangan yang dihulur oleh budak lelaki berambut perang itu ditenung lama oleh tae min.


Dengan penuh mesra tae min membalas eyesmile budak lelaki itu sambil menyambut tangan nya yang dihulur. Tae min menepuk nepuk seluarnya yang kotor.



"Gomawo"



"Hehe.. min min-ah! Chim chim betul betul suke dekat min min. Nanti bila kita dah besar, chim chim nak kawin dengan tae min tau! Chim janji!" kata budak lelaki itu penuh teruja.



"Jinjja? Chim chim dah janji ni.. taehi oppa kata kalau dah janji tak boleh ungkir janji tu" tae min menegakkan jari kelingkingnya sambil menyengetkan mulut.


"Iye! Chim janji!" Balas nya sambil melilit jari kelingkingnya yang kecik comel molek itu ke jari kelingking milik tae min.




"Kim tae min!" Jerit seseorang dari arah belakang. Tae min dan budak lelaki itu lantas menoleh ke arah pemilik suara itu.



"Oppa?"


"KIM TAE MIN!!"

'Tok! Tok!'


"Bukak pintu ni!" Jerit taehyung dari luar bilik gadis itu.



Tae min yang baru sedar daripada dibuai mimpi membuka perlahan matanya setelah mendengar suara namja menjerit jerit dari luar pintu bilik. Tae min mengurut urut kepalanya yang terasa sakit. Air mata yang mengalir di hujung kelopak matanya disapu penuh hairan.



"Apa... apa tadi tu? Mimpi apa tu? S-siapa.. siapa budak lelaki tadi?" Tae min mengetuk ketuk perlahan kepalanya memaksa dirinya untuk kembali mengingati mimpi tadi.




"Oppa kata bukak pintu ni! Tae min-ah!! Ppalliwa!"


Tae min menoleh dan hanya merenung kosong ke arah pintu biliknya yang diketuk ketuk tanpa henti oleh oppanya.



"Cepat buka sebelum oppa pecahkan pintu ni!"



Perlahan lahan pintu dibuka. Anak mata coklat gelap tae min ditenung dalam oleh taehyung seperti mahu ditelannya. Tae min asyik melarikan pandangan mata nya ke arah lain. Tidak selesa dengan renungan oppa nya itu.



"Oppa tak izin kan!" taehyung menyilangkan tangannya ke dada.


"Ni keputusan tae min! Min kate min tak nak sekolah tak nak sekolah lah! Tak faham bahase ke hah?!" Tae min menggenggam erat buku limanya sambil membalas renungan taehyung.



Taehyung membulatkan matanya. Dia hanya melepaskan keluhan berat sambil memegang kedua belah bahu tae min.



"Oppa akan usaha cari duit.. oppa tahu tae min tak nak beban kan oppa kan sebenarnya? Tak nak susahkan oppa. Sebab tu tae min cakap camtu kan?"


"...."



"Tak pe.. oppa okay.. dah memang tanggungjawab oppa kerje cari duit untuk sara kita. Oppa kan kuat. Penat tu biase je so tak payah lah sibuk sibuk fikir nak berhenti sekolah ke.. nak cari keje tolong oppa ke.. stob bit! hajima! Arraseo?"



Taehyung tersenyum petak ke arah min min. Air mata tae min yang sudah lama ditahan kini mula bertakung. Dia menggigit bibir bawahnya menahan sebak. Taehyung hanya tersenyum sambil menggosok gosok lengan gadis itu.



" dah dah.. kajja keluar makan. Dari tadi terkurung je dalam bilik tak makan kan? Jom tengok apa taehi oppa bawak balik"



Badan kecil min min hanya mengikut tarikkan oppanya. Taehyung menarik lengan tae min mengikutnya ke dapur sambil mengusutkan rambut adik perempuannya itu.

____________\\______


'Bang!!'


"Eomma!! Yahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!"



"Arghh! Sakitlah!"


Jungkook menggosok gosok perutnya yang terase senak kesan tumbukan padu tae min.



"Siapa suruh hempas lokar ni kuat kuat. Tu balasannya." Tae min memberi jungkook jelingan mautnya.



"Aduihh nasiblah abs aku ni kuat. Susah jugak jadi abe katang ni. Kalau ye pon nak usha abs aku jangan lah gune cara keji ni. Mintak lek lok. Aku bagi nye" jungkook tersenyum sinis sambil menyandar belakang badannya bersebelahan lokar tae min.



"HFDEWEETDERRWERDEWERRETTFFR PEGI MATY TAK DEK KEJE AKU NAK USHA ABS KAU YANG KECUT TU BONGOK"


Tae min menyusun buku bukunya yang berselerak ke lantai hasil sergahan jungkook. 'Kuang hajo. Bukan nak tolong, tengok je tagune punye mangkook' tae min menjeling jungkook.



"Weih tagune tolong ah" tae min yang sedang melutut memukul mukul kaki jungkook.



"Haihh yelah yelah"


"Bangun"



Tangan tae min berhenti dari sibuk mengutip buku bukunya apabila satu suara yang dikenali menegurnya. Perlahan lahan tae min mengangkat wajahnya. Matanya membulat melihat namja yang sedang berdiri betul betul berhadapan dengannya sambil tangan kemas berada di dalam poket seluar.



"Bangun.. perempuan tak elok duduk melutut"



Mata min min terbeliak mendengar kata kata namja itu. Dia yang tersentak merenung dalam dalam anak mata park jimin. Terase dirinya dipaku dengan pandangan mata itu.



Jimin lantas bercangkung berhadapan tae min. Buku buku gadis itu yang bertaburan di atas lantai dikutipnya. Tae min kaku memerhati dan hanya membiarkan jimin mengutip buku bukunya.




Jungkook yang tadi tidak sempat mahu menolong tae min turut kaku melihat jimin. Pandangan gadis itu beralih ke arah jungkook. Jungkook hanya menghinyut hinyut bahunya. Dia mula buat isyarat "aku pergi dulu" kepada tae min dan berlalu pergi dari situ.



"Bukan aku suruh kau bangun ke?" Jimin dengan pandangan kosongnya. Buku buku tae min di angkat dan disusun ke dalam loker gadis itu penuh rapi.



"G-gomawo.." tae min menyapu nyapu lututnya penuh kekok.



"Terima kasih jeke?" Soal jimin sambil menyelak rambut hadapannya ke belakang.



"Yelah.. nak kate apa lagi?"



"Teman aku makan"



"Naee??!"



















Halo hai hey yo! Reader yg kiut2 semua. K lme author x update.. x pe lh bukannye ramai org bce pon acah je aku ahagagaga.

Spe busy sekolah? Kite memang serumput ah. Aku tak tau lh knp kijam sgt dunia T^T hw bnyk namaty. Huhu

Tpi xpelh.. nnty free ai update lgi. And sory sesngt weih sbb hambar kot ff ni -..- haihh

Btw sehambar hambar pon tlong lh voted n comments ye.. syg awok2 sume muahhh♡♡

Typo? Ehehe shaye nk cpt lee.. nnty shaye edit ye

[OG] HEALER +//pjmWhere stories live. Discover now