Tae min pov
Alat kawalan jauh tv aku capai malas. Ni dah masuk kali ke seratus aku duk tukar tukar channel tv. Ya ampun bosan namaty tolong la cepat sikit si jemen oii mereput aku ni -..-
Dengan penuh malas aku sandar belakang aku pada sofa sambil memerhati sekeliling rumah agam milik park jimin ni. Pelik. Rumah bukan main besar mengalahkan rumah najib tapi..
Satu bingkai gambar pon aku tak nampak. Si jimin ni tak pernah ambil gambar sekeluarga ke? Yelah sekurang kurangnya adalah sekeping gambar eomma dengan appa die ke.. ni langsung tak dek.
Tengah aku sedap sedap mereput sambil silang kaki acah rumah ni aku punya, akhirnya aku dengar bunyi tapak kaki seseorang menuruni tangga. Aku toleh belakang dan nampak jimin yang dah siap tukar baju turun dari tangga sambil focus menghadap phone dia.
"Aku harap kau jatuh tersadung" bisik aku perlahan sambil jeling si pak jemen tu.
"Aku dengar lah giler!"
Jimin melangkah mendekati aku sambil masukkan phone dia dalam poket seluar. Perghhh bau perfume die.. menusuk hatiku. Eh eh menusuk hidung silap silap ehehe XD
"Kau tak nak mandi ke?" Soal jimin sambil selak rambut dia kebelakang. Weih sudah sudah la weih berapa kali kau nak buat aku berdarah hidung? Haihhh
"Tak nak la.. aku mana ada baju"
"Laaa baju aku bersepah. Amik jelah pakai"
Dia...
Suruh aku..
Pakai baju dia?
Gila.
"Nae?? T-tak.. takpelah.. nanti oppa tanye aku kang apa pulak aku nak jawab nanti. Lagi pon shaye wangi tak mandi pon tak dek hal lah -..-"
"Ikut kau la.. aku tak nak pakse"
"Ehehe.."
ey tolong la aku tersengih mengalahkan kerang wangi kat situ.
"Kalau macam tu.. kajja!" Ajak jimin sambil masukkan kedua tangan ke dalam poket seluarnya.
"Kajja? Pergi mana? Sekarang?" Soal aku penuh aura blur.
"Yelah jomm.. kan aku dah kate tadi tunggu lepas aku mandi lepas tu kita pergi makan. Lepas tu aku hantar la kau balik rumah"
"Ouh.. urmm.." entah kenapa aku ragu ragu bila dengar perkataan 'balik'. Huwaaaaa~~
"Tunggu apa lagi? Ppalli kajja!"
Ajak jimin lagi. Kali ni dia sempat wink dekat aku.
Chakamman..
Dia.. wink dekat aku?
Ouhhh shit jantung aku..
"Cepatlaaaa"
Dengan selamba badak jimin tarik lengan aku mengekori belakang badan dia lepas nampak aku seumpama patung arca yang telah dikiss oleh seok jin dalam mv blood sweet and tears. Sian air mata aku colour ijo. K merapu :')
Senang cakap aku kaku tak bergerak la. Hati aku dipanah ye kawan kawan. Sila paham.
_______\\__________
YOU ARE READING
[OG] HEALER +//pjm
FanfictionPenyembuh? Ya. Luka yang lama dulu dia yang akan sembuhkan. "Lupakan segalanya dan bahagia dengan aku" -Healer Cast; - park jimin - kim taemin - kim taehyung - author kacak Start created : 25 jan 2018 End : coming soon