"Kim tae min? Argh!"
"Min min-sshi!"
"Hyung! Kenapa tolak aku?"
"Eh bialah adik aku. Sebab kau lah dia jadi macam ni!"
"A-aku dah mintak maaf kan tadi? Aishh"
Min min membuka perlahan kelopak matanya apabila terdengar suara orang sedang memekak bersebelahan telinganya. Kepalanya masih berdenyut denyut dan pandandangan matanya masih kabur.
Dia cuba melihat dengan jelas wajah dua orang namja yang betul betul berada berhadapan dengan wajahnya itu.
"Taehyung... oppa?.... jungkook.. taguna?" Panggil min min lemah.
"Eh apasal pulak aku tak guna?" Jungkook memuncungkan bibirnya.
"Min min-sshi?? Min okay tak ni? Kenapa buat taehi oppa macam ni? Oppa risau tau tak?" Rambut min min diusap usap lembut oleh taehyung.
"Min min okay je.. " perlahan lahan tae min bangun dari pembaringannya. Taehyung lantas menahan bahu gadis itu dari terus bangun.
"Yah hajima! Rehat lah dulu" tahan taehyung.
"Min min demam jelah oppa. Bukan cedera parah pon. Lagi pon min min rasa demam ni dah kebah dah ni hah... Haihh oppa ni.." min min bangun menyandar ke kepala katil atas bantuan jungkook.
"Tae min.. mianhae..." jungkook menunduk sambil bermain main dengan jari jemarinya. Dibelenggu rasa bersalah disitu.
"Waeyo? Kenapa nak minta maaf pulak?" Tae min merenung jungkook yang asyik menunduk.
"Sebab aku.. kau jadi macam ni.. mian sebab tak teman kau pergi tandas.. lepas tu.. maaf sebab.. ermm.." jungkook ragu ragu mahu menyatakan kesalahannya.
"Ppalliwa! Bagitau apa kau dah buat" taehyung menyilangkan tangannya ke dada.
"Sebab.. aku... hurmm.. aku tipu-"
"Chakamman! M-mana jemen?" Soal min min memotong percakapan jungkook.
Mata gadis itu liar mencari susuk tubuh namja yang sepatutnya bersamanya sekarang. Tae min menggaru garu rambutnya yang tetiba terasa gatal pulak.
"Jemen? Jemen mana ni?" Soal taehyung kepada adik perempuannya.
"Ani.. biar jelah.. " min min menggeleng geleng laju kepalanya.
"Min min lapar tak? Biar oppa belanja nak? Min min nak makan apa?" Taehyung tersenyum petak sambil menggenggam erat tangan kecil tae min.
"Betul ke ni?? Hurmmm min min rasa.. min min teringin nak makan nasi goreng kimchi lah.. boleh?" Tae min mengelip laju kelopak matanya memandang taehyung.
Taehyung hanya tersenyum manis. Rambut min min diusapnya lagi penuh kasih sayang.
"Boleh boleh.. kenapa pulak tak boleh.. eberything por my lobly.." taehyung mengenyitkan matanya.
Dia lantas menoleh memandang jungkook yang sedang berdiri dibelakangnya. Taehyung gigit bibir dan beri jungkook pandangan menggoda. Jungkook yang terkejut mengundur sedikit kebelakang.
"Aa w-waeee? Kenapa aku?" Jungkook buat muka blur.
"Aku belanja kau bayar. Lagi pon sebab kau lah tae min jadi macam ni.. prank aku lagi. Padanlah muka kau"
"T-tapi.. mana aku nak cari bende alah tu malam malam bu-"
"Aip aip! No tapi tapi. Cepat pegi dapatkan nasi goreng kimchi untuk my lobly ni. Ah ppalli!" Taehyung mengibas kibas tangannya gaya menghalau.
"Yelah yelah! Eeeii geram betullah!" Jungkook melangkah keluar dari wad sambil menghentak hentak kuat kakinya. Min min tertawa kecil melihat jungkook dibuli taehyung.
Gadis itu masih terfikirkan seseorang. 'Mana jimin? Apa yang dah berlaku tadi? Dan macam mana aku boleh ada dekat sini?' Min min hanya mampu berdiam diri memikirkan semua ini.
__________\\___________
Bunyi tapak kaki memasuki sebuah rumah agam yang sunyi jelas kedengaran. Seorang namja menolak pintu rumah agam itu lalu laju melangkah masuk kedalam rumahnya.
Jimin memerhati sekeliling ruang tamu nya yang sunyi sepi. Pandangan matanya hanya kosong dan dia lantas menaiki tangga untuk ke tingkat dua di mana terletak nya bilik park jimin.
Pintu bilik dibuka perlahan. Jimin melangkah ke arah katil lalu menghempaskan badannya kepenatan. Dia hanya termenung memandang syiling putih biliknya.
"Kim tae min... perempuan tu.. ceyh" jimin tertawa kecil mengingatkan gadis yang berjaya membuatnya tersenyum sendiri.
"Teruk ke demam dia? Aku... teringin nak tahu..." jimin melepaskan keluhan berat. Dia hanya tersenyum sambil termenung memikirkan sesuatu yang membuat hatinya berbunga bunga.
"Aku betul betul rindukan kau... kim tae min... aku betul betul gembira dapat.. jumpa kau balik...." senyuman jimin makin lebar.
Dia melonggarkan tali leher dan lantas menarik selimut tebal nya. Jimin terlelap dengan masih lengkap memakai uniform sekolahnya.
Phone author buat hal lah.. hurmmm nak nngis rse.. hope korg doakan phone author ni kembali sihat sejahtera balik ye huhu..
Btw jgn lupa voted n comments ye♡♡
YOU ARE READING
[OG] HEALER +//pjm
FanfictionPenyembuh? Ya. Luka yang lama dulu dia yang akan sembuhkan. "Lupakan segalanya dan bahagia dengan aku" -Healer Cast; - park jimin - kim taemin - kim taehyung - author kacak Start created : 25 jan 2018 End : coming soon