21

87 24 17
                                    


Tae min pov


'Krekkkkkk~'


Taehyung menolak lemah pintu utama rumah yang tak lama lagi bukan lagi menjadi milik kami.


Aku tenung sayu taehyung yang tengah termenung depan pintu. Tangan aku masih erat digenggam taehyung. Sesungguhnya aku takut nak bergerak. Takut nak kejutkan taehyung yang tengah termenung jauh berbatu batu tu. Kesian die..



~30 minit kemudian~


OKAY!!


CUKUP!!


Aku dah tak tahan duduk berdiri serupa tunggul macam ni lagi. Lutut aku dah lembik tau tak eeiii! Dengan geram aku goncang tangan taehyung yang masih pegang tangan kecil aku.



"Kim taehyung!"


Taehyung yang baru kembali ke dua sebenar tu toleh pandang aku dengan riak wajah 'kenapa?'


Dia tanya aku kenapa? Ya tuhan..



"Berapa lama oppa nak berdiri macam ni? Tak nak tukar baju? Mandi? Makan or buat something ke? Eishhh"



"Ouh oppa buat apa tadi?"


Taehyung yang tengah blur garu garu belakang kepala dia. Aku dongak muke aku ke syiling sambil pejam rapat kelopak mata aku. Acah stress sikit la dapat abang cegini.



"Lupe kan.. dah lah pegi mandi la oppa.. bersihkan badan tu. Lepas tu kita makan sama sama."



Tangan taehyung yang tadi genggam tangan aku, aku leraikan perlahan lahan dan berjalan menuju ke bilik. Sejujurnya aku penat nak fikir pasal semua ni. Hidup kitaorang dah cukup susah tambah lagi masalah baru ni.



Apa yang makcik jina nak daripada kitaorang sebenarnye? Dah lah dia tinggalkan kitaorang macam tu je dulu dengan janji nak bagi rumah ni kepada aku dan taehi oppa.



Dan sekarang?


Dia jual satu satunya tempat aku dan taehyung berteduh?



Tagune.



Sebelum aku memaki hamun dengan lebih teruk lagi, tuala aku capai dan segera menuju ke tandas bersihkan badan aku yang dah start panas.

____________\\________


Tinggal lebih kurang 52 jam lagi masa untuk aku dan taehi kemas barang barang kitaorang. Aku tenung sekeliling bilik aku.


Walaupon ingatan aku samar samar tapi aku masih ingat kali pertama datang rumah ni. aku dan oppa mula tinggal dekat rumah ni mase umur aku genap masuk 12 tahun. Sayang rasenye nak tinggalkan tempat ni.



"Haihhhhhh~~"


Dengan malas aku melangkah keluar dari bilik. Aku bukak perlahan pintu bilik taehyung. Kosong. Die pergi kerja la tu kot.



Haihhh dah kenapa aku ni? Sumpah hari ni aku langsung tak dek semangat nak hidup. Nak tidur tak boleh. Nak makan.. aku ni mana la reti masak. Nak tengok tv buat sakit hati je. Tak dek citer feveret aku T-T



Dan sekarang..



Tiba tiba aku rindukan si jeman tu..



Arghhhhh ape kau ni kim tae min!?



[OG] HEALER +//pjmWhere stories live. Discover now