11

120 27 8
                                    


Throwback & jimin pov



"Yahhh!! Kim tae min!! Bangunnlahh! Yaahh" aku menepuk nepuk lembut pipi gadis itu.



Aduhh pengsan lah pulak budak ni. Wajah min min yang masih tidak sedarkan diri aku tenung lama. Bunyi keluhan berat dilepaskan.



Tubuh gadis itu aku baringkan ke atas lantai. Aku bingkas bangun dan berlari ke arah pintu yang masih terkunci.



"Terpaksalah guna cara lama.."



Tangan aku raba ke dalam poket seluar mencari sesuatu.



"Hah ade pon!"



Klip kertas yang aku simpan di dalam poket aku keluarkan. Klip kertas keluli itu aku luruskan dan cungkil ke dalam lubang kunci ikut cara lama.




Klip!



Bunyi menandakan yang kunci pintu dibuka. Senyuman nipis terukir dibibir aku. Alahh setakat buka pintu yang terkunci dari luar ni celah gigi aku jelah ahahahaha. Aku pernah buka pintu bilik guru yang terkunci guna chopstick sebab nak tengok soalan kertas ujian akhir tahun dengan jungkook.



Aku menoleh ke arah tae min yang masih tidak sedarkan diri.



"Aku saja je tak nak buka pintu ni awal awal. Aku nak duduk dengan kau lama sikit.. tapi tak taulah pulak jadi macam ni.. haihh"



Aku melangkah laju ke arah tae min. Tubuh kecil gadis itu aku apungkan dan dukung bawa keluar dari bilik tu.



"Mianhae.. sebab aku kau jadi macam ni"



Aku segera melangkah keluar dari kawasan sekolah dan membawa tae min ke hospital yang terdekat.





End throwback



"Woi jeman!"



"Nae?"



"Kau ni nak cerita ke tidak? Dah lama aku tunggu ni aduihhhh"




Tae min mematahkan lamunan jauh berbatu batu park jimin. Dia baru tersedar yang mereka masih berada di atas basikal pink yang sedang dikayuh min min.



"Ah p-palliwa!" Arah min min yang sedang bersusah payah mengayuh basikal.




"Aduh jahanam basikal kesayangan aku... sob sob" min min mencebik.



"Hurmm.. ade cikgu datang malam tu bukakan pintu.. pastu dia bawalah kau pergi hospital." Tipu jimin dengan riak wajah kosongnya.




"Tujee??" Soal min min mahukan kepastian.



"Yelah tu jelah.. kau nak ape lagi???" jawab jimin dingin.




"Alah janganlah maghoo hak alahhh" tae min menge 'roll' kan matanya. Alah sikit sikit nak marah sikit sikit nak marah.




'Brekkkkk'



Tae min menekan brek basikal nya secara tiba tiba. Badan jimin sedikit ke dapan kerana tindakan gadis itu. Jimin mengaduh kesakitan apabila dahinya terhantuk pada belakang badan tae min.




"Turun" arah min min.



"Kenapa??" Jimin menyelak rambutnya ke belakang.



"Kau buta ke?? Tengok depan! Bukit tu giler kau nak suruh aku gendong kau jugak ke? Oppa aku pon tak larat dan gendong aku naik bukit ni. Ni lagi aku nak gendong kau. Mahu terjunam kebelakang kita nanti. Turun lah cepatttt" tae min menyiku nyiku jimin yang berada di belakangnya.




"Yelah yelah haihhhh" jimin perlahan lahan turun dari basikal dengan muka terpaksa.




Tae min juga turut turun dari basikal pink kesayangannya. Ditelek lama basikalnya itu lagi lagi dibahagian tayar.



"Aduhhh kalau pancit lagi matilah aku nak pergi sekolah esok." Tae min berkata sambil menarik narik keatas seluar besar park jimin yang dipakainya itu.



"Dah kajja!" Ajak min min yang sudah sedia mahu menolak basikalnya menaiki bukit.




"Chakamman! Meh sini aku tolakkan basikal kau." Jimin menolak tubuh gadis itu ketepi.



"Takpelah biar ak-"



"Aku tau kau penat. Dah dah biar aku yang tolakkan basikal kau." Jimin tersenyum manis ke arah gadis itu.



Tae min agak tersentak dengan senyuman jimin. Setiap kali lelaki itu tersenyum ke arahnya terasa diri bagai dipaku. Muka mesti blushing punya. Jantung jangan ceritalah. Macam baru lepas lari dari kene kejar dengan mak sebab tak basuh pinggan sendiri lepas makan haihhh.. (Author selalu kene, lari sampai keluor umoh ha)




"Kajja!" Ajak jimin yang sempat wink kepada min min.




"N-nn...naee.." pipi gadis itu yang semakin memerah cuba di cover.




Jimin hanya tersenyum menunjuk nunjuk eyesmile nya. Ha menunjuk kau ye jimin mentang mentang orang lain tak dek eyesmile setanding eyemile kamu yang mengode. Ceyh.




Min min lantas berjalan pulang ke rumah sambil ditemani jimin.


____________\\________



Pintu utama rumah dibuka perlahan. Tae min yang sedang duduk disofa ruang tamu lantas menoleh ke arah pintu sambil tersenyum riang.



"Taehi oppa dah balik??" Taehyung hanya membalas dengan senyuman petaknya.



Topi keledar dan kunci motor diletakkan di atas meja berhadapan sofa. Taehyung lantas menghembaskan punggungnya bersebelahan tae min. Dia membetul betulkan tulang lehernya yang terasa lenguh lepas balik dari kerja sambilan.



Tae min hanya memerhati oppanya yang kelihatan penat. Taehyung menoleh ke kanan dan merenung anak mata adik perempuannya itu sambil tersenyum.



"Minnn.. nak tahu tak yang tadi kan.. ehehe gaji oppa kan.."



"Kene tolak an?" Tae min menaikkan sebelah keningnya.



"Ehehe.. mana min tahu ni?" Taehyung tersenyum kambing.



"Alah oppa selalu macam tu. Mesti oppa pecahkan lagi pinggan dekat restoran tu kan? Pastu kene bayar ganti rugi" tae min menyilangkan tangannya ke dada.



"Bukan tuje.." taehyung ragu ragu mahu memberitahu adiknya.



"Apa lagi?"




"Oppa dah kene pecat ehehe" taehyung mengosok gosok belakang lehernya.




Tae min hanya mengeluh. Anak mata coklat gelap oppanya ditenung min min.



"Tapi oppa dah dapat kerja sambilan baru dekat 7e depan sana. Min janganlah risau oppa takkan pecahkan pinggan lagi lah kalau kerje dekat sana"




"Oppa.."




"Naee?"




"Min nak berhenti sekolah lah"




"Apaa???!"


















Hye reader. Sory udah lama author x update.. ape lagi semua sbb cekoloh lh.. bwk hw aduhh. Pastu bila dah update hambar plkk waduh gimana yini. Maap ya semua uhuk

Btw voted n comments jeballllll♡♡♡

[OG] HEALER +//pjmWhere stories live. Discover now