5|| Mimpi

32 6 1
                                    

"Kau tau tak aku risau?"tanya HoSeok. Moon hanya menunduk. Sempat dia menjeling kearah Taehyun,Jungkook dan Jimin. "Saya nak keluar pergi kafe!tiga makhluk mana entah pergi culik saya ni!!dah saya malas nak layan!!"kata Moon terus berlalu pergi dan pecut pakai kereta Yoongi.

"Woi!!bagitaulahhh kalau nak pinj-"Suga dihentak kepala pakai telefon. "Babi ni memekak tak henti-henti!"marah seorang lelaki. "Jin hyung?!"semua terkejut memandang Jin. "Apa?"tanya Jin.

Jin mendepakan tangannya,fikir minta peluk rupanya.. "Annyeong! Jungkook imnida!!panggil kookie jer.."sapa Jungkook. Kepala Jungkook ditampar. "JangAn gatal nak sentuh adik aku.."kata Jin.

"Mana ada!aku tak sentulah lahhh!!" Jerit Jungkook. Telinga Jungkook dipulas oleh Jin. "Aku lagi tua!jangan nak lawan!"kata Jin. "Oppa biarlah..lagi pun Seoneul baru lagi kat sini.. Jungkook boleh jadi kawan Seon kn?"tanya Seoneul.

Jungkook tersenyum lebar. "Okay!back to the story! Jom cari Moon!"kata HoSeok. Semua mengangguk. "Siapa Moon?"tanya Seon macam ada sesuatu yang dicurigakan. "Isteri aku. Moon Hana.."jawab HoSeok. Terundur Seon kebelakang. "Sa-saya nak ikut cari dia boleh?"tanya Seon. HoSeok mengangguk.

Moon site

"Ahhh!!! Geram aku!!!"jerit Moon. "Hey Moon!!"tegur seseorang di seat belakang. "Unnie?!buat apa ni?!mana unnie masuk?!"terkejut Moon dengan kelibat kakaknya. "Hikhikhik😂😂😂Suga bawa..naik kereta ni..sedar-sedar jer kau bawa lari.."kata Loona. "Sape Suga?"tanya Moon. "Yoongi;)"kata Loona pindah pergi seat depan.

HoSeok site

"Kenapa nak ikut oppa sorang tapi halau Jungkook.."HoSeok membuka mulut selepas mereka diam membisu. "Sebab Seon nak enjoy dengan oppa.."kata Seon sambil angkat dressnya and letak kaki atas paha HoSeok. "Turunkan.."kata HoSeok tegas. "Oppa tak ingat saya ke?"tanya Seon."tak.."kata HoSeok. "Seoneul..Kim Seoneul..yang dulunya teman wanita sehidup semati Jung HoSeok..tapi ditinggalkan oleh jejaka yang hampir berkahwin dengannya. Diputuskan sebab Seon nak sambung belajar.."kata Seon. HoSeok merenung tepat ke anak biji mata Seon. "Ba-by?"tanya HoSeok. "I miss you daddy.."kata Seon dingin.

HoSeok memberhentikan kereta. "Wae?"tanya Jimin di kereta sebelah(dorang berhenti kat sebelah). "Aku nak isi minyak..korang pergi dulu.."kata HoSeok. Mereka hanya mengangguk dan berlalu pergi. "Baby i miss you so much.."kata HoSeok. Seon hanya tersenyum 'akhirnya aku dapat HoSeok balik😏'kata Seon dalam hati.

HoSeok mendekatkan mukanya dengan Seon dan bibir mereka saling berdekatan tapi hanya untuk sementara. Bzzz!!! HoSeok merengus kasar sambil bermain paha Seon.

"Ni Jung HoSeok ke?"tanya seorang wanita di talian. "Ya saya.."kata HoSeok. "Isteri encik kemalangan dengan seorang lagi perempuan..sila datang ke hospital segera!"jawab wanita itu. "Oh gosh!!"jerit HoSeok. HoSeok tolak paha Seon yang ada atas paha HoSeok. Apalagi,terhentaklah paha Seon.

Hospital..

"Moon wake up.."tangis HoSeok. Seon duduk atas paha HoSeok sambil usap belakang HoSeok. Isteri HoSeok kemalangan pun still nak gatal. "Daddy balik rumah rehat dulu jom.."pujuk Seon. HoSeok akur. "Oppa..Seon tidur rumah HoSeok oppa tau.."kata Seon ditalian. "Ermm..k.."jawab Jin.  "Daddy i miss ur punishment.."kata Seon okay gedikkk. HoSeok hanya tersenyum sambil melihat Seon.

Rumah HoSeok

"Sementara unnie takdee..bolehlah simpan gambar wedding korang ni😊"kata Seon. "Jangan sentuh!"tegas HoSeok. "Sorry baby..cuma jangan sentuh please..dah jom naik..Seon pakai baju Moon unniejer tau.."kata HoSeok lagi. "Seon berlari kearah HoSeok sambil naik diatas badan HoSeok macam monyet(alah menyangkut kat depan).

Malamnya..

"Daddy!!turun makan!!"jerit Seon. Cepat-cepat HoSeok turun. Sampai saja HoSeok didepan Seon terus HoSeok cium bibir Seon. "Dah duduk makan.."kata Seon. Mereka makan dengan sungguh berselera. Seon datang dekat HoSeok and pangku HoSeok. "Aaaaa"kata Seon gedikkk. Click! Pintu terbuka and Moon berdiri depan pintu. "Hoseok!

















Maafkan author kalau ada typo dalam ni. Rajinkanlah Vote jangan jadi silent readers-~-. Eleh gedik bebenor Seon ni. Author pun nak cekik dia.

Seon: kau tambah aku dalam cast kenapa?!
Author: suka hati ak:")

BUTTERFLY|| Jung Ho Seok ©Where stories live. Discover now