''hyoon!!!!!'' jerit Eunmi dari jauh.' 'Natang ni buat malu aku jer-,-''kata Hyoon kepada dirinya sendiri. Eunmi menarik tangan Hyoon ke kelas. Nasib tak jatuh!
Sampai di kelas, mereka bergerak ke meja mereka. Ada 6 sticky note terletak di atas meja. Ada coklat, sejambak bunga, sekuntum buka, patung dan dua lagi takda apa-pa. Hyoon membaca satu-satu
Belakang sekolah..lepas habissekolah..kita jumpa ea..
-Niel
Masa reht kita jumpa dekat rooftop!
-Pj
reht sama-sama nak?
-Ank pkcik Ong
Belum sempat Eunmi nak bacakan yang lain Hyoon terus kutip semua dan keronyokkan. Hyoon buang kesemua benda yang semak diatas mejanya kedalam tong sampah. ''jangan ikut aku'' kata Hyoon kepada Eunmi. Hyoon nak ke rooftop sekolah. Otak Hyoon bercelaru. Dia tak suka bercinta dengan orang yang terlebih famous kat sekolah ni. Jeongyeon tu pula queenka sekolah.
Selepas lam termenung,tiba-tiba diaa ternampak krtas yang dilekat diatas kerusi. Dia membaca apa yang tertulis didalam kertas itu.
Orang Terkenal Kat Sekolah
Yeoja namja
1.Jeongyeon Daniel
2.Eunji Seongwoo
3.Rose Minhyun
4.Moonbyul Daehwi
5.Hyoon Jihoon
6. Eunmi Guanlin
writed by J0o3
bwo?! terkejut Hyoon kerana tertera namanya didalam kertas itu dan dia dishipkan dengan Jihoon?! Prang! Pintu rooftop dibuka dengan kasar. ''JooE ?''tanya Hyoon. '' Annyeong Unnie..umm..ada jumpa ker-'' gagap saja JooE bercakap dengan Hyoon.
Hyoon menghulurkan kertas yang elok digenggam ditangannya.JooE agak terkejut tapi dikawalnya eksperesi(?) terkejut. ''mian unnie kalau-'' belum sempat JooE menghabiskan kata-katanya, seseorang telah masuk kedalam rooftop(tapi rooftop kat luar-,-). ''Jihoon oppa? umm JooE balik kelas dulu..'' JooE berlalu pergi meninggalkan mereka berdua. '' kenapa awak ada dekat sini?'' tanya Hyoon tanpa memandang Jihoon. Kerana penat berdiri, Hyoon duduk di bangku yang telah disediakan. ''dah rehat..jadi saya memang lepak sini..oh ya. tak sangka awak datang.''kata Jihoon sambil tersenyum kearah Hyoon. Kerana Hyoon terpandang Jihoon yang sedang melihatnya sambil tersenyum, dia terus mengalihkan pandangan. Pipinya memerah. ''blushing?'' tanya Jihoon.
''err mana ada!!!!'' HYoon menidakkan perkataan yang ditanya Jihoon. Jihoon datang kearah Hyoon. Kerana tidak dapat berundur dia menutup mata dan berdoa agar dia tidak diapa-apakan. ''Bukalah mata..tak buat apa-apa punlah! HAHAHA!!!!'' ketawa Jihoon. HYoon agak bengang. Tapi, jarak dekat mereka tidak jauh. Hyoon betul-betul tersekat. Jihoon terlebih dekat. ''jauhkan lah sikit badan tu..'' suara Hyoon agak takut. DAN! Jihoon telah mencium dahi Hyoon. Jihoon terus berlalu pergi macam tiada apa yng berlaku tanpa memandang Hyoon. Hyoon terkedu. ''Jihoon!!!!''panggil Hyoon. ''Wae?'' Jihoon berpaling. Hyoon berlari kearah Jihoon dan memeluknya dengan erat. Jihoon terkejut, tapi dibalasnya pelukan Hyoon.
''SARANGHAE''
"NADO!!!!"
ape sweet sangat Jihoon dengan Hyoon ni-,- jeles pula author;-; sadisnya tak boleh hidup macam dalam ff T_T. *buka pintu kemana saja doraemon, masuk dalam ff, takboleh masuk sebab bukan VIP* syiel lha-,-
Vote
comment
follow
promote
YOU ARE READING
BUTTERFLY|| Jung Ho Seok ©
FanfictionYou such a pretty girl with pretty heart- HoSeok👑 COMPLETE💋💋💋 start;1/2/2018 end;4/5/2018