"Moon??" Ho Seok pelik kenapa Moon tak bersuara. Ho Seok tengok dia dah tertidur dalam pelukan dia sambil air mata berguguran. Ho Seok lap air mata Moon dan lepaskan pelukan. Ho Seok masuk tandas.
Dan Moon buka mata tarik nafas lega. Sementara Ho Seok dalam tandas baik aku keluar cepat-cepat. Moon bawa lari keluar beg dia diam-diam.
Click! Dia diam...nasib dah dalam bilik and dah kunci. "Yaa!!!Moon!!!!!"jerit Ho Seok. Bunyi ketukan yang kuat. Buat Moon takut. Moon menangis. "Huhuhu Ho--Se-ok..jebal..sa-ya tknak..tak sedia lagi😭😭😭Ho Seok.."rayu Moon sambil menangis.
Ho Seok dengar semuanya. Dia tahu Moon nangis. Dia biarkn. "Take your time.." Kata Ho Seok berlalu pergi.
Malamnya
Moon keluar tengok tv kat ruang tamu sambil makan popcorn yang dia bawa dalam kotak. "Moon? cerita apa tu?"tanya Ho Seok. Moon diam.. "Moon-ahh..mianhae!"kata Ho Seok kasar sambil berjalan masuk kebilik. Dum!!! Terangkat bahu Moon. Moon? Biarkan saja.
Pagi
Moon turun buat sarapan untuk dorang berdua. Ho Seok datang pergi dapur. Dia buka almari. "Moon!!!!"panggil Ho Seok. "Wae?!!!"tanya Moon. "Encik Lai mana?!!!" Kata Hoseok sambil nangis. "Sa-sape tu?"tanya Moon.
"Kuali corak kuda aku!!!!"kata Ho Seok. "Ouh tadi saya guna nak masak pie. Bagus lagi.."kata Moon selamba. Ho Seok terkejut. Dia tarik rambut Moon. "Ahhh!!!HoSeok sakittttt!!!!"raung Moon. "Kenapa kau pakai?!"marah HoSeok.
Moon terkejut. Moon menundukkan kepalanya. "Tak senang duduk dengan kau!!!"kata HoSeok lagi. Moon menitikkan air mata. "Dahlah aku dah lambat pergi kerja!!"kata HoSeok terus naik keatas.
Lepas saja HoSeok masuk dalam bilik, Moon bawa phone,dompet,charger,powerbank dan lari. Dia tak tahu nak pergi mana. Tiba-tiba ada Van hitam berhenti dekat depan Moon. Moon ditarik masuk kedalam. "Ahhhhhh!!!!!!!!!!HoSeok!!!!!!!"jerit Moon dan van tu berlalu pergi.
Dalam perjalanan ke pejabat HoSeok dah mula tak sedap hati. Sebab Moon tiba-tiba tak ada kat rumah. Sampai saja dipejabat HoSeok,dia terus pergi ke bilik mesyuarat. Dia asyik termenung dan ambil nafas berat. Masa pembentangan pun dia tak berapa menumpukan perhatian.
Selesai saja dia mesyuarat,dia lari masuk pejabat. Toktok! "Masuk!"kata HoSeok. "Yoww Howbieyyy!"kata Namjoon. "Nak apa?"tanya HoSeok. "Kau kata nak belanja kitorang?"tanya Namjoon. "Nantilah..aku se-"belum habis dia bercakap telefon dia berdering.
Moon😑🌙
Hello?
HoSeok!!!!!hahaha akhirnya..lepas ni saya bolehlah minta duit dengan kau ahahahahah!!!!Ap-apa kau dah buat dengan Moon haa?!!!
Dia selamat..dalam masa 1 hari kau kena bawa duit! Hahahahah!!!!!Be-berapa kau nak?!!
5 juta?Giler ke?!
5 juta atau Moon mati?
Boleh! Ja-jangan apa-pa kan dia!!kalau tak!!aku call polis!!
Kau report polis..girlfriend kau mati!!!!
Adoiii!!!!iya!!!aku bawa!!!!!bagi aku cakap dengan dorang.
Ho-s-e-ok..sela-mat kn say--a..Moon?!
Tit!!!!!!!
Mati.. HoSeok menampar-nampar mukanya. "Monnie kau kena tolong aku..
Part ni bosan ke?😫😭😭vote,comment,follow lah😫😫😫😫jangan jadi silent readers😭😭😭😭😭meh author gigit awok smua😂😂😂🌙
YOU ARE READING
BUTTERFLY|| Jung Ho Seok ©
FanfictionYou such a pretty girl with pretty heart- HoSeok👑 COMPLETE💋💋💋 start;1/2/2018 end;4/5/2018