"Moon!"terus saja HoSeok tolak Seon dan berdiri tegak. "Sayang konon..tapi?!" Marah Moon. Air mata Moon berguguran. HoSeok datang dekat Moon yang terduduk di depan pintu. Seon tersenyum. "Hai unnie!"jerit Seon. Moon pandang suara yang tegur dia. "This bitch?!!!"terkejut Moon.
"Hy!!Hos-"Sherry datang tiba-tiba. "Seoneul?!hey bitch! Kau kat sini kenapa?!"marah Sherry sambil membaling bakul buah yang dibawanya untuk HoSeok kearah Seon.
HoSeok? Dia rasa berdosa sebab menduakan Moon. Tak! Bukan mentiga kan. "Apa bising? Ni? Moo-"ternganga Loona melihat adiknya menangis di depan pintu. Sherry dan Moon merenung tepat kearah Seon.
Senyuman Seon mati. "Sini kau!!!!!!"jerit mereka berdua. Dan.. Bum!!!! Mereka tarik rambut Seon sambil berpandangan. Seon menjerit kesakitan. "Kau dengar sini! Aku nak kau keluar dari negara ni atau tinggalkan HoSeok" kata Moon dan Sherry serentak. Seon lari dengan sekuat hati walaupun rambut dia ditarik dan crack!!!! Seon kemalangan.
Flashback
"Oppa!!!"panggil Moon. "Eo? Moon? Kenapa?" Tanya Jin. "Ani..Moon takda kawanlah nak balik sama:("kata Moon. "Oh yeke..jomlah balik dengan basikal oppa nak?"pelawa Jin. "Ahh okay:))"kata Moon. "Unnie?"tanya Seon. "Seo-n.."Moon menunduk. "Ahh unnie takpelah Seon dah maafkan jadi..jomlah ikut kitorang?"kata Seon. Moon menunduk. 'Tak sangka bakal adik ipar aku pelawa hehe'desis Moon dalam hati. "Kakak IPAR cepatlah!!"panggil Seon sambil menekan perkataan ipar tu. Moon tersenyum.
Keesokannya
Moon berlari ketandas sebab nak ponteng kelas. Dalam tandas dia main telefon. Tiba-tiba dengar beberapa pelajar masuk dalam dua orang. "Weh Seon! Kau terima ek Moon Unnie jadi kakak ipar kau?"tanya kawan baik Seon, Mirae. "Whut? Kau nak aku terima? Ewww tak..depan dia and abang aku jer aku baik kot.."kata Seon. "Siyeslah?! Bukan Moon unnie baik ke?"kata Mirae. "Baik tak baik aku tak kisah. Aku nak akak sebelah rumah aku tu! "Kata Seon. "Bukan oppa kau tengah tackle dia?dah dapat ke belum?"tanya Mirae lagi. "Dah.. Lepas seminggu oppa aku couple ngan Moon unnie tiba-tiba akak sebelah rumah ajak couple..so oppa aku terima and kadang-kadang dia datang rumah. Tapi dorang banyak kiss-kiss gitu hahaa"tawa Seon. "Moon unnie dengan oppa kau pernah?"tanya Mirae lagi. "Dah..tapi sekali jer.."kata Seon. "Permainan hebat hahahanat"terjah Moon. "Baguslah Moon unnie dah tau..so bolehlah putus ngan Jin oppa;)"kata Seon. Jin dan Moon membawa haluan masing-masing selepas Moon bagitahu apayang dia dengar dan Jin terus pergi.
"HoSeok oppa!"jerit Seon. "Chagi~"kata HoSeok. "Oppa..😞". "Yer sayang?"tanya HoSeok. "Seon nak sambung belajar kat luar negara."kata Seon. HoSeok berhenti dan menghadap Seon. "Sherry!" Jerit HoSeok. Seorang wanita datang dekat dan peluk lengan HoSeok. "Pergilah..dan oppa tinggalkan gadis bernama Kim Seoneul.."kata HoSeok dan berlalu pergi. Seon melepaskan tangisannua.
Malam
Bum!!!
"Sherry wake up.."tangis HoSeok. Tiba-tiba jari Sherry bergerak-gerak. "Urghh..Hos-eok mana family saya?"sedar saja Sherry terus tanya. "Mereka..umm..tinggalkan awak..and orang yang bunuh awak tu awak ingat?"kata HoSeok. "Seon. Dendam saya dekat dia akan berkekalan...selamanya.."kata Sherry memegang janji.
Hurmmm panjang enn flashback dia? 😏 sebenarnya Sherry,HoSeok and Moon satu sekolah tapi tak pernah bertegur atau jumpa.Tapi pernah jalan. 😂😂😂 Jadi jangan lupa vote,comment and follow kehhh. Takpe part first memang sedih dulu nanti hakhakhak manatau lawak author dalam ff yang akan datang hahahahambar-_-😂😂✨kbye🌙maafkn typo ngypo🙌🏻
YOU ARE READING
BUTTERFLY|| Jung Ho Seok ©
FanfictionYou such a pretty girl with pretty heart- HoSeok👑 COMPLETE💋💋💋 start;1/2/2018 end;4/5/2018