"hoSeok please bangun.."tangis Moon. "dia akan okay'' Jin cuba menenangkan Moon. moon menepis tangan JIn. "jangan kacau aku..''larang Moon dalam suara mendatar. ''kembali kepada saya Moon.. saya menanti.."kata Jin lalu keluar dari wad HoSeok. ''yaa!!!!"marah Moon. "erhh..Moon..''hoSEok sedar tanpa membuka mata tetapi memanggil nama Moon. "nae?! saya kat sini HoSeok..hoSeok ahh,,"kata Moon. ''doktor! HoSEok dah sedar!'' Moon berlari memanggil doktor yang merawat Hoseok.
"moon..''panggil Hoseok. '' nae?'' tanya Moon. ''kau tak tipu aku kan selama aku koma 3 bulan yang lalu?''tanya Hoseok sambil merenung muka isterinya. ''tak. kenapa tanya?''Moon meletakkan pisau dan memandang Hoseok. ''Jin hyung cakap korang ada meluangkan masa. lepastu dia mabuk. jadi kau bawa dia pergi rumah penginapan terdekat. tiba-tiba dia cium kau. aku ingatkan kau tak balas rupanya kau balas. esok paginya masing-masing dalam selimut.''kata Hoseok dalam nada marah. ''taklah!''Moon tidak percaya dengan cerita yang direka oleh Moon. ''tipu!!!dasar perempuan penipu!! kau kahwin jelah dengan Jin tu!! aku blah dari rumah ni!! kau hiduplah free kat dalam rumah ni!!!'' marah Hoseok. Hoseok menaiki tangga dan menganmbil beg nya lalu keluar dari rumah. Enjin kereta dihiupkan. Tanpa dipanaskan Hoseok terus memecut laju kerumah yang kosong untuk disewa. Dia tidak mahu memberitahu sesiapa tentang hal ini. ''aku taknak tinggal berseorangan di rumah awak Hoseok..hiks.. kalau awak keluar saya pun akan keluar..hiks.. selamat tinggal..''dengan beg yang dijinjing ditangan dia pergi ke rumah Doory.
Doory's
bunyi loceng rumah ku berbunyi. ''jap!!' jeritku. Aku sangkakan ianya Yoongyu, oppa aku. "moon?"aku lihat Moon menangis teresak-esak didepan pintu rumahku. Aku mempelawa Moon untuk masuk.
''wae?'' tanya Doory. "jin buat cerita tak betul! padahal kitorang tak spent time sama- sama pun! hiks!" tangisan Moon menjadi kuat. '' boleh tak kau bookingkan flight aku?esok..'' kata Moon. Doory hanya mengangguk. ''but are you serious?''tanya Doory ingin mendapatkan kepastian. Takut untuk melepaskan kawan baiknya merangkap kakak angkatnya. Moon menggangguk.
6 tahun kemudian...
''lama juga aku tak balik rumah..mungkin Moon ada kat dalam rumah tu..'' kata Hoseok sambil bermain cawannya. '' yahh..balik jerlah..mungkin dia ada.. ''kata Jin. '' kau punya pasal ahh ni!!'' Hoseok menampar kepala Jin. "ahh! masatu aku suka dialah! sekarang tak! bengap!''kata Jin. '' aku nak balik! bye!.'' kata Hoseok.
rumah Hoseok
''Moon saya dah maafkan awak!"jerit Hoseok. 5 minit berlalu namun tiada sahutan. ''Moon?huh?apa ni?'' Hoseok ternampak sekeping nota diatas lantai.
For my Dumb Husband,
kalau awak baca nota ni mungkin saya tak ada dalam rumah ni. saya dekat negara lain. jadi awak hiduplah bergembira dekat sini. Kalau awak jumpa atau dengar perempuan bernama ' Cindy Jung' itu saya. anak dalam kandungan saya selamat.. minggu depan dia akan melihat dunia.. an masa dia mencecah satu tahun dia akan pulang Korea. datanglah jemput dia dengan kawan-kawan awak..dorang nak sangat jemput anak kita..bye..
Your stupid wife.
Hoseok menangis. Kalau dia tidak meninggalkan Moon mungkin dia akan bahagia dengan Moon. "mianhae Moon..''
#998 in Fanfiction. sadis giler T_T. btw vote and enjoy my fan fiction guys. Ep.20+ ff ni nak habis dah Y-Y. bubye :], sush bt dlm laptop nii. bye
YOU ARE READING
BUTTERFLY|| Jung Ho Seok ©
FanfictionYou such a pretty girl with pretty heart- HoSeok👑 COMPLETE💋💋💋 start;1/2/2018 end;4/5/2018