Things changed. I changed. I changed my mind.
Aku kemas barang-barang aku. Rumah Fayyad dekat Putrajaya. Okay, tu je aku tahu buat masa ni. Aku tak sempat nak check nama taman perumahan ni pun. Besar rumah Fayyad ni. Deko rumah pun lawa. Bertuah siapa jadi isteri Fayyad. Eh.. kejap, bukan aku ke isteri Fayyad? Hehe. Fayyad ada dekat ruang tamu, tengok bola. Dia tau aku perlukan masa bersendiri. Aku saja kemas lambat-lambat. Siap kemas barang dekat bilik, aku pun turun nak jenguk dapur. Tengok-tengok apa je barang dapur yang ada. Semua nya ada. Macam tak percaya tapi mungkin Fayyad dah restock semua barang dapur siap-siap masa hari kitorang menikah dah nak dekat. Fayyad memang sweet and terbaik kalau bab-bab effort, rajin dan senangkan hati ni.
Aku pun mula fikir-fikir nak masakkan apa. First time ni nak bagi Fayyad rasa masakan aku. Entah kena dengan tekak dia ke tak, taktaulah kan tapi kita bolehlah cuba. Okaylah sebab baru kahwin ni kita bagi lauk mudah-mudah jela. Aku pun potong bawang dan sediakan bahan yang patut. Nak masak telur sambal dengan sayur sawi masak air. Fayyad masuk dapur jenguk aku. Bau tumis kot buat dia menjenguk.
Fayyad: "Eh you masak? Wow. Ada apa-apa I boleh tolong tak? Kesian you buat kerja sorang."
Aku: "Masakkan sayur boleh? Tadi I ingat nak masak sawi masak air tapi ni you masaklah apa-apa sayur pun."
Fayyad: "Boleh sangat, sayang. Oh you dah potong bahan eh? Okay, good."
Tangan Fayyad ligat memasak. Aku pulak tengah tunggu minyak pecah. Melihatkan cara Fayyad masak, aku tebak Fayyad boleh masak. Jadi aku pun saja tanya, "You reti masak sambal tak?". "Eh apa tak reti. Reti je. Kenapa? Nak suruh I sambung you masak ke tu?", soal Fayyad, tersengih. Tau sangat dia dengan perangai aku yang malas masak sebenarnya.
Aku: "Hehehe, mana tau ni. Ok bye you."
Aku takdelah tinggalkan Fayyad untuk settlekan semua. Aku bersihkan and kemas balik apa-apa yang bersepah dekat dapur sementara aku teman Fayyad sambung masak. Oh, sebenarnya aku dah tukar fikiran taknak perang dingin lah, balas dendam lah. Rasa macam useless pulak. So aku ikut je hati aku sekarang ni. Kita tengok lepasni pergi mana okay? Aku pun tak larat nak beratkan benda yang tak berat. Banyak lagi aku boleh fikir. Contohnya, kejap lagi nak tidur kang. Ok itu pun macam tak payah fikirlah.
Aku rasa teamwork kitorang ni memang power. Saling tolong-menolong tanpa disuruh. Tau je apa patut buat. Cuci pinggan sama-sama lagi. Sweet kan? Fayyad puji masakan aku walaupun aku masak separuh jalan je. Boleh tahan bangga jugak aku jadinya lepas dengar pujian tu. Lepasni lagi berkobar aku nak masak separuh jalan macam tadi. Yelah, ada yang sudi tolong kan.
Fayyad: "So..."
Aku: "So...?"
Fayyad: "You nak tengok wayang tak? Ke you dah penat? Nak tidur?"
Aku: "Tengok wayang? Eee you tak reti penat ke. Tidur lah jom tidur. Dah pukul 11 dah pun ni kan."
Fayyad: "Okay kalau you cakap macam tu..."
Habis je ayat Fayyad tu, terus dia peluk aku dari belakang.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okay guys, korang fikirlah sendiri apa jadi. Hehe tengah kering idea ni, tunggulah sambungan kalau rajin k hehe.