12

1.1K 27 0
                                    

Maya; 

Sejurus Fayyad keluar hantar Nisrina pergi hospital, aku tersenyum simpul. Yes, aku berjaya. Aku harap kau gugur Nisrina. Ada hati nak ada anak dengan Fayyad? Langkah mayat aku dulu. Aku pun tak dapat, jangan harap kau dapat. Aku terus berubah wajah risau bila keluarga dorang mendekat. Yelah, kena lah berlakon kan. 

Aku: "Eh kenapa tu?"

Ian Fiyyad (Ayah Fayyad): "Entahlah, keluar darah tu. Taktaulah tumpah darah ke kenapa. Kami nak ke hospital ni. Maya nak ikut sekali ke? Tapi rasa tak perlu kot. Biarlah kami je yang ke sana."

Aku: "Oh, kalau macam tu, takpelah Maya balik dulu ye. Nanti ada apa-apa berita, bagitaulah Maya."

Aku salam tangan semua yang ada disitu. Bila aku dah drive jauh sikit dari kawasan rumah Fayyad, puas aku gelak puas hati. Aku kesat air mata aku sebab happy sangat gelak. Apa lagi aku nak plan ye...

Fayyad;

Aku usap-usap kepala Nisrina. Aku nampak semua yang jadi. Aku memang tengok Nisrina sejak dari awal dia turun dari atas sampailah pergi ke dapur. Aku jadi saksi apa Maya dah buat. Tapi aku diamkan. Aku taknak keruhkan keadaan. Jujurnya, aku terkejut dengan tindakan Maya menolak Nisrina. Tak sangka sebegitu busuk hati Maya, sanggup buat macam ni dekat Nisrina. Allah tu maha berkuasa, dia nak aku nampak semuanya supaya aku tak buta hati lagi. 

Takpelah, biarlah Maya tu. Sekarang ni aku cuma berdoa semoga Nisrina boleh sihat balik lepas ni. Aku terlampau sayangkan Nisrina. Cukuplah sekali dia pergi. Dah cukup buat aku sengsara. Nisrina tidur lepas dia puas menangis tadi. Tengok dia menangis pun dah cukup untuk buat aku menangis hiba sama tapi aku tahan supaya tak tambahkan rasa terkilan dia. Aku positifkan diri. Masih boleh cuba dan aku akan pastikan Maya tak dekat dengan Nisrina dah. Silap aku jemput Maya. Tapi siapalah boleh jangka? Jangka yang Nisrina akan balik harini, jangka yang Maya sanggup buat macam ni...

Aku fokuskan perasaan rindu aku dekat Nisrina untuk buang semua fikiran yang lain. Aku elus-elus tangan dia, aku belai rambut dia, aku cium tangan dia. Nisrina dah balik... Dan takde apa yang mampu buat aku lebih gembira dari tengok Nisrina depan mata aku. Esok Nisrina dah boleh discharge, aku akan pastikan dia dapat berpantang dengan baik. Emosi dia pun aku kena jaga supaya dia tak tertekan dan happy je.

Aku tidur dekat sofa, temankan Nisrina. Semua yang lain dah balik lepas melawat Nisrina tadi. Semua mendoakan yang baik-baik untuk kami, Alhamdulillah Allah kurniakan orang-orang baik di sekeliling kami. Kaira ada call Nisrina masa dia tidur tadi, aku jawab dan Kaira tanya sama ada Nisrina dah selamat sampai sebab Nisrina takde contact dia lagi. Aku jawab dah sampai dan aku khabarkan mengenai berita keguguran Nisrina. Kaira terkejut dan tak sangka dengan berita tu.

Kaira sempat minta maaf dengan aku sebab rahsiakan keberadaan Nisrina sebab Nisrina ugut untuk pergi lagi jauh dan tak bagitau sesiapa kalau dia tetap nak bagitau aku. Aku faham situasi Kaira dan berterima kasih sebab sudi jaga Nisrina sepanjang dia ada di sana. Jadi lepas ni aku taulah mana nak cari Nisrina kalau dia hilang lagi kan? Aku tersenyum mengenangkan sikap Nisrina. Kuat merajuk!

LambatWhere stories live. Discover now