Pagi ni aku bangun dengan rasa mual. Aku tolak tangan Fayyad atas perut aku dan aku terus berlari menuju ke tandas. Fayyad terjaga mendengar suara aku tengah berperang dalam tandas. Fayyad cepat-cepat lari ke tandas nak tengok apa yang terjadi. Dia terus usap-usap belakang aku untuk legakan aku.
Aku: "You buat apa ni? Tak payahla. Kotor la I muntah.."
Aku bersuara lemah. Rasa lemah terus badan. Rasa mual dan loya masih ada walaupun dah 5 minit aku keluarkan isi perut.
Fayyad: "Apa cakap macam tu? You okay tak ni? Nak pergi klinik tak? Eh okay buat apa I tanya, dah cepat siap, I bawak you pergi klinik."
Nasib baik harini hari Sabtu so Fayyad memang kat rumah tak kerja, Fayyad bawak aku ke klinik. Sepanjang perjalanan aku masih rasa pening dan mual. Aku dah boleh agak ni mesti pregnant.. tapi tak yakin lah selagi tak check. Tapi aku diamkan je tak usulkan dekat Fayyad. Takut dia berharap lepas tu kalau tak pregnant pun, kecewa pulak kan tapi Alhamdulillah doktor sahkan aku dah 5 minggu mengandung.
Fayyad bukan lelaki tipikal acah romantik tak bagi aku buat kerja berat tapi Fayyad buat semua kerja rumah yang berat. Kalau aku tak larat masak, dia masak atau dia orderkan delivery untuk aku dekat rumah. Pembawakan budak kalini buat aku lemah je. Dan satu lagi kalau ikutkan, aku jadi clingy teruk. Tapi aku fahamlah Fayyad kena kerja tapi tiap kali Fayyad nak keluar pergi kerja, tiap kali tulah aku menangis peluk Fayyad kuat-kuat tak bagi pergi.
Fayyad hari-hari kena pujuk aku dan nasib baik dia faham. Setiap hari jugak dia pujuk cakap, "Takpe,I balik awal okay? Nanti you boleh peluk I sampai I patah tulang pun takpe untuk you. Okay? Nah, ni you simpan and tunggu sampai I balik nanti okay?". Fayyad cium kedua-dua pipi aku sebagai tanda suruh sabar.
Berkobar-kobar aku tunggu Fayyad balik malam ni. Aku tunggu sampai tertidur dan tak sedar bila Fayyad balik.
Fayyad;
Bunyi notification Whatsapp dari handphone Nisrina. Hati aku tiba-tiba terdetik untuk baca notification tu. Nisrina memang set teks Whatsapp yang masuk boleh dibaca walaupun locked. Terpampang nama Adam Aryan dengan ucapan, "Congrats on your pregnancy." yang disertakan dengan seketul emoji bayi. Adam Aryan? Ex Nisrina? Dorang still contact ke? Kalau tak macam mana pulak Adam boleh tau Nisrina tengah pregnant?