2. Európa a Paríž

233 25 6
                                    

Luna
Ráno som sa zobudila na nepríjemné slnečné lúče. No a o chvíľu som započula zvonček.

Doma som sama a tak som sa rýchlo obliekla a bežala som dole po schodoch.

Keď som otvorila dvere, hneď mi okolo krku pristála Nina. A kto to nevie, Nina je moja najlepšia kamarátka z Európy a priateľka Matteovho kamaráta Gastóna.

Luna
Čo tu robíš? Nemala
si byť v Európe?

Nina
Zobrala som si trochu
voľna, aby som ťa
videla korčuľovať.

Luna
Počkať... čože??! Ty
si tu bola aj včera?

Nina
Áno. Počula som aj o
tom pohrebe, tak som
ťa včera už nekontaktovala.

Luna
Poď dnu.

Nina sa posadila do obývačky a ja som nám obom doniesla pohár multivitamínového džúsu.

Luna
Nina viem, že máš toho
teraz v Európe veľa. Všetky
tie fotenia, ale ja by som
potrebovala na chvíľu
uniknúť realite. Mohla by
som tam za tebou prísť?

Nina
Ak chceš tak si zbaľ veci
a za dve hodiny
odlietame.

Luna
Vážne by ti to nevadilo?

Nina
Pre najlepšiu kamarátku
si čas nájdem vždy...
Mám ti pomôcť s balením?

Nina mi vážne dovolila bývať u nej v Európe? Hned sme obe vybehli hore do mojej izby a začali sme baliť veci do kufra.

No keď som do kufra tlačila svoje korčule, začala som váhať, či je útek tým najlepším riešením. Nebude lepšie sa tomu postaviť?

Nina
Luna si si istá, že chceš
odísť preč? Pretože
pred láskou neutečieš...

Luna
Musím odísť. Potrebujem
si to všetko v hlave
usporiadať...

Nina
Tak dobre. Máš všetko?

Luna
Áno...

Zazipsovala som kufor a Nina mi ho pomohla zniesť dole. Tak sme si znovu sadli do obývačky a ja som rodičom napísala odkaz:

,,Som už dosť veľká na to, aby som tvorila vlasné životné rozhodnutia. A to moje je, že sa potrebujem na mesiac vypariť preč. Nikomu prosím nehovorte kde som. Budem bývať u mojej najlepšej kamarátky Niny, ktorá pracuje v Európe. Teda presnejšie v Paríži... keby ste niečo potrebovali tak mi stačí zavolať... vaša milovaná Luna Sol Valenteová.''

Odkaz som položila do kuchyne na stôl a my sme mohli vyraziť. Na letisko sme si zobrali taxi, pretože sme sa u mňa doma zdržali o čosi dlhšie.

Ja som si ešte kúpila lístok do Paríža. Potom sme nasadli do lietadla. Síce sme s Ninou nesedeli pri sebe, ale naše sedačky boli v radoch za sebou.

Nina sedela na sedadle pri okienku a ja som sedela v rade hneď za ňou, akurát na mieste pri uličke.

Keď sme po veľmi dlhom a únavnom lete konečne pristáli, Nina zavolala taxík a ten nás doviezol rovno pred jej atelier.

Pre záchranu Rolleru urobíme všetko!Where stories live. Discover now