Kapitel II

491 7 6
                                    

Kapitel Två

Tre dagar har åkt förbi som vinden och äntligen var det dags att börja skolan.
Tack var det starka solljuset som lyste igenom gardinerna vaknade jag på ett bra humör. Tänk att en sån liten sak kan göra min dag.

Händer åkte automatiks till mina ögon för att skydda de mot ljuset som skulle kunna göra mig blind men snart blev dem vana vid det plötsliga ljus skiftandet och jag kunde äntligen stiga ur sängen. Tröt gick jag mot toaletten för att fräscha upp mig, en dusch hade jag redan tagit natten innan för att spara tid.

Efter att jag hade borstat tänderna och kissat så var jag klar och öppnade raskt dörren för att skynda mig så fort som möjligt även om jag hade tid, jag har ingen bil så jag var tvungen att få skjuts av Cole eller åka buss till skolan.
Jag öppnade upp garderobs dörren och började kolla igen mina jeans, när jag hade valt ut ett par vita högmidjade gick jag över till att leta efter en tröja. Jag hittade en vit crop-top med fladdriga ärmar. Till sist valde jag mina vita Vans.

Jag ställde mig framför spegeln och utforskade min outfit nöjt. Nu var det dags för smink. Jag gillade aldrig att ha mycket smink på mitt ansikte mesta dels för att jag rörde det hela tiden när jag var stressad vilket oftast hände i skolan och då ville jag inte att det blir fläckar. Ögonbryn gjorde jag alltid för då kände jag mig mer fixad, jag böjde mina ögonfransar men la aldrig på någon mascara för det hatar jag verkligen. Känslan när du kommer hem och vet att du måste ta bort din mascara, jag ryser av tanken.

Jag la på ett nude färgat läppglans och sen sprutade jag på min Black Opium parfym. Jag kollade ner på klockan och såg att redan en halvtimme hade gått förbi så jag tog tag i min jacka, laddare, hörlurar och telefon, sedan sprang jag ner som en galning för trappen.
"Trodde jag skulle behöva släppa ner dig vilken sekund som helst" hörde jag Cole säga när jag klev in i köket. Jag himlade med ögonen och ignorerade hans kommentar.

Jag skulle precis öppna kylskåpet för att se vad jag kunde äta för frukost men en röst avbröt mig i processen. "Gumman sätt dig ner så fixar jag ägg" jag vände mig om och kollade på Marina, som då är våran hushållerska samt kvinnan som jag träffade första dagen jag steg in här. "Det behövs verkligen inte Marina, men tack ändå" hon skakade på huvudet med ett leende men nickade efter en stund.

Jag var verkligen inte vann vid att ha en hushållerska i huset. När mina föräldrar skaffade nya jobb så har våran ekonomi stigit till dubbla summan. Nu jobbar mamma som advokat och pappa som fordon designer till t.ex mercedesar och såna bilar.

Detta "rika" livet jag lever i är inte något för mig men bättre det än inget. Plus är jag mer av än sparare än slösare. Hälften av pengarna jag får lägger jag in på ett privat konto för att spara till en viktig situation.

Det tog mig tio minuter att få in all mat i magen och nu satt jag äntligen i bilen med Cole. "Här är några regler du måste följa: inga killar, inget slagsmål, håll dig undan för drama" sa Cole medans hans blick fortfarande var på vägen. Jag himlade med ögonen och mumlade ett ljud så han visste att jag hade hört honom fast tror han att jag kommer lyssna på honom?

Efter 15 minuter hade han hittat en parkering, jag kunde känna hur mina ben började snacka av nervositet och mina handflator blev helt våta av svett. "Lycka till" Sa Cole medan han pussade mig på pannan, jag log och nickade. Jag klev försiktig ut ur bilen och kollade på den stora skolan. Cali bridge high school stod det på en stor blå skyllt över entrén. Jag tog snabba men stadiga steg fram mot dörrarna samtidigt som jag försökte undvika alla blickar som jag fick ifrån eleverna.

Bad for you  [Fortsättnig av Good For You] PAUSADWhere stories live. Discover now