Kapitel XV

171 4 8
                                    

Kapitel femton

En kall vind slog mot min hud vilket gjorde att jag vaknade. Klockan var två på morgonen.
Jag drog bort täcket och satte ner mina fötter på det kalla golvet. Damien sov fortfarande och jag försökte smyga fram till fönstret så tyst som möjligt.

När jag tog tag om fönstrets handtag stängde jag det försiktig och vände mig om för att gå tillbaka till min underbara säng.

Jag lyfte på täcket och la mig försiktig ner bredvid Damien. Han såg väldigt gullig ut när han sov men jag skulle nog aldrig erkänna det för honom.

Jag placerade min lilla hand på hans varma kind. Jag drog mitt finger över hans kindben och log.

Så vacker.

Jag drog mitt pekfinger över hans näsa och ner till hans läpp. Min tumme hittade sin väg till hans läppar. De var så mjuka.

Jag blundade och la min panna mot hans. Mina läppar hittade sin väg till hans näsa och jag gav den en liten puss.

Plötsligt började hans ögonlock röra på sig. Jag vände mig hastigt om och lotsades som om jag var i en djup sömn. Mina kinder var helt röda på grund av den pinsamma situationen jag var i.

Efter några minuter kunde jag inte höra hur hans djupa andetag ännu en gång fyllde rummets tystnad och jag log.

Jag tog fram min mobil och kollade när alarmet skulle ringa.

06:00

"Perfekt" viskade jag fram och la ner min mobil på det vita bordet som var placerat bredvid sängen.

Jag vände mig och och kramade om min kudde med min två så händer. Med en sista blick på Damien så blundade jag och lätt sömnen dra mig in.

------

Jag vaknade av min alarm klocka som fyllde det ljudlösa rummet. Mina armar åkte automatiskt fram och man kunde höra hur de stela musklerna knäcktes.

Jag kollade på den sovande människan bredvid mig och jag log. Sakat lyfte jag på täcket å placerade mina fötter på det kalla trägolvet.

Hela min kropp rös av den kalla vinden som slog min kropp.

Jag försökte sakta ta mig över det kalla golvet utan att väcka Damien. Min hand nuddade det kalla handtaget och jag öppnade försiktig toalettdörren. Jag möttes av det starka ljuset som tändes när jag öppnade dörren.

Min hand greppade tag om min tandborste och tandkräm och sedan påbörjade jag min rutin som jag gjorde varje dag.

När jag var klar steg jag ut och såg att Damien fortfarande var insvept i det vita täcket.

Jag sket i att väcka honom för stunden, det var ändå 40 minuter kvar tills vi var tvungna att åka till skolan.

Jag började med att välja ut nya underkläder för dagen.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Bad for you  [Fortsättnig av Good For You] PAUSADWhere stories live. Discover now