Riviin järjestyy! osa 2

16 0 0
                                    

"Meidän on tavattava yläkerran olohuoneessa. Arambelin käski" Alko hymyili erittäin iloisesti ja riisui essunsa. Hän katsahti Milduihin ja sanoi "Eiköhän mennä, ryhmä Arambel" "Ryhmän nimi ei ole vielä päätetty.." Mildui sanoi vaivaantuneena ja he poistuivat baarista.
Yläkerrassa Arambel jo istui sohvalla kolme kirjaa sylissään. Hänellä oli edessään auki Majoagan kartta ja hän tutki bussireittejä. Estpiessä yksi bussi tekee pitkän reitin joten busseja on vähän naapurimaihin verrattuna. Siksi on tarkkaa katsoa kellonaika jolloin bussi ohittaa aseman. "Tulimme" Reol sanoo ja laskee reppunsa vastapäiselle sohvalle ja istuu siihen. Alko istuu tämön viereen tutkimaan karttaa pohtien mitä Arambel sieltä hakee ja Milduin tulee perässä kantaen tarjottimella limua. "Hyvä kun tulitte." Arambel sanoi ja otti Reolin ojentaman kirjekuoren.

"Reol, tässä on Milduin. Milduin tässä on Reol. Alko ja Milduin tuntevat jo toisensa ja te minut. Mildu on ryhmäämme pitkään odotettu jäsen, nyt ryhmämme on kokonainen, eikä meidän tarvitse lainata muita jäseniä tehtävillemme." Arambel sanoi ja Reol tuijottaa Milduita tutkivasti. "Sama henkilö tänä aamusta." Hän ajattelee, ja vaikka Reolin katse tuntuu painostavalta, Milduinin mielestä hän tuntuu jokseen mukavalta ja luotettavalta.
"Oletteko jo miettineet ryhmällemme nimeä?" Arambel utelee kiinnostuneena ja Alko sanoo varmasti: "Ryhmä Arambel!" He nauravat ja Arambel puistaa päätään. "Älkääs nyt, olkaa sentään vähän kekseliäämpiä".
"Ryhmää voisi edustaa jonkin näköinen eläin?" Reol ehdottaa ja Milduin vastaa: "Kuten aavikkolisko" "Hyvä hyvä" Arambel kommentoi väliin ja Alko nousee seisomaan: "Aavikkoliskot! Osuva, yksinkertainen ja ytimekäs!" Kaikki näyttävät tyytyväisiltä ja suut hymyssä he katsovat toisiaan.

"En malta odottamaan että pääsen seikkalemaan näiden kanssa. Reolia en vielä tunne mutta Alko ja Arambel vaikuttavat mukavilta" Mildui ajatteli. Hän katsoi hymyilevää Alkoa jonka ruskeat hiukset olivat hieman sotkussa ja oranssi T-paita hieman rypyssä joka suunnasta. Hänellä oli kaksi rannekorua jotka olivat hänen ködessään myös eilen, ja hänen kaulakorunsa oli valunut paidan alle. Hän istahti nojatuoliin ja katsoi Majoagan karttaa ja haki katseellaan kotipaikkaansa. "Tunteeko kukaan teistä Majoagan aluetta?" Arambel kysyi ja he kääntyivät Milduin puoleen. "Asuin siellä" Mildui sanoo nostaen hieman kättään ja katsoi Arambeliin.

"Tämä kirje on professori Litvongilta. Se sisältää tärkeän tiedon Kalen ryhmän tutkimuksen loppukokeista." He katsoivat toisiaan. "Se tulee toimittaa Perjon kirjastoon." "Perjo on Majoagan itäinen kaupunginosa. Tiedän missä se on." Milduin sanoo ja osoittaa sormellaan Majoagan kartan itäosaa Perjon puiston koillispuolta. "Lähdette huomenna sinne bussilla. Kello 9:50 saapuu bussi ravintolan eteen." Arambel sanoi ja ojensi Milduille laatikon. Hän avasi sen ja siellä oli rannekello ja papereita ja allekirjoitettuja lupia, passeja ja matkalippuja hänen nimellään. Hän pyöritteli kelloa kädessään "Kaikilla on sellaiset" Alko sanoi ja ojensi kätensä Milduinin eteen. "Henkilöllisyys on tehtävien ajan pidettävä visusti piilossa, jonka takia meillä on useita passeja samalle henkilölle jossa on eri nimi ja osoitetiedot." Arambel selitti. "Tämä on ensimmäinen tehtävä joten tästä ette saa palkkaa."

Huoneeseensa laahustaessa Milduin tutkii saamansa työvuorolistaa hänen ryhmälleen. Hänelle selitettiin että kun haluaa ratkaista mysteerin tai aloittaa matkan, on heidän ryhmän johtajansa päätettävä se heille ja annettava lupa tehtävän suorittamiseen. Heidän tuntipalkkansa ravintolassa on 10.000à ja yhdessä päivässä voi olla 6h töissä. Tehtävät ovat arkeologien tai museonomistajien, kaupunginjohtajien tai kirjastojenpietäjien antamia töitä auttamaan jossai asiassa. Usein nämä henkilöt eivät itse pääse matkaamaan tai eivät ole tarpeeksi tietäviä ratkaistakseen muinaisia saloja, joten palkkaavat Elmvinen jäseniä hoitamaan ne. Usein Elmvine itse haluaa korjata aarteet paikalta joten ryhmät toimivat Elmvinen oman hyvään ja jokainen tehtävän suorittanut jäsen saa osuuden aarteesta.

Hän lajittelee paperit työpöytänsä laatikoihin ja laittaa aiemmin lukemansa kirjat takaisin huoneensa kirjahyllyyn. Hän hetken järjestelee vaatteensa kaappiin ja painuu yöpuulle. Huomenna on kuitenkin aikainen herätys.

Elmvinen tutkimusmatkailijatOù les histoires vivent. Découvrez maintenant