A fost construit pe locul grădinii baronului Barbu Bellu, iar lucrările sunt demarate în anul 1852 sub îndrumarea arhitectului Alexandru Oprescu. Cimitirul Bellu este situat la intersecția Șoselelor Giurgiului, Olteniței, Viilor și Căii Șerban Vodă. În anul 1860, cimitirul Bellu este luat sub administrația primăriei și a consiliului capitalei.
Probabil este cel mai cunoscut edificiu de acest gen din București deoarece aici, pe Aleea Artiștilor sunt îngropați unii dintre cei mai importanți oameni de cultură din România:
George Bacovia Nichita Stănescu Ion Barbu I. L. Caragiale Toma Caragiu Tudor Mușatescu Hortensia Papadat-Bengescu George Pruteanu Marin Preda Florian Pittiș
Interesant mai este faptul că în cimitir există o frumoasă statuie cu ochi de smarald realizată de Rafaelo Romanelli, care o reprezintă pe Katalina Boschott, o femeie care rămâne învăluită în mister, inscripția ce poate fi citită de pe mormântul ei: „Cet animal de médecin m’a tuée! Herkulesbad-Mehadia 11-12 Août 1906”. (Acel nenorocit de doctor m-a ucis!) îi spune povestea.
Nu a putut fi explicată moartea ei, iar rezolvarea acestui mister înclină mai mult spre soția geloasă a amantului Katalinei.
Mormântul soților Poroineanu, care s-au iubit atât de mult, este de asemenea, marcat de o statuie semnată de talentul lui Romanelli, care le spune povestea emoționantă; cei doi au descoperit că erau frați și s-au sinucis. Arta funerara a lui Karl Storck este și ea un punct de interes, excelând cu capela gotică Alexandru Costescu.
Ca să ajungeți la Cimitirul Bellu, aveți mai multe variante: stația de metrou Eroii Revoluției, autobuzele 116, 232, 323 și tramvaiele 11, 12, 17, 19. Iar site-ul cimitirului (www.bellu.ro) este cât se poate de bine pus la punct, oferind o hartă detaliată și interactivă a mormintelor.
---------------------------------------------------------------------------
Daca mai vrei sa scriu despre un anumit loc, va rog, lasa-mi sugestii in comentariu la acest capitol. Multumesc.
CITEȘTI
Locuri din Romania
Non-FictionAici sunt scrise cele mai misterioase locuri din Romania. Aici vei gasi legendele adevarate ale acelor locuri. #povestirisf - #22 (8.09.2014) Drepturi de autor © 2014 -sherlock-