Insula tropicală de acum 70 de milioane de ani

135 3 0
                                    

Țara Hațegului oferă o multitudine de locuri și lucruri de văzut și de vizitat. Printre acestea se numără satulDensuș cu superba biserică despre care am scris aici, casele tradiționale din lemn, gospodăriile sătenilor și drumurile pe care veți întâlni cai superbi sau vaci care se întorc seara la grajd însoțite de sunetul tălăngilor atârnate la gât. Pe lângă toate acestea, localitatea merită să fie vizitată și pentru traseul „Drumul vulcanilor” din Geoparcul Dinozaurilor „Țara Hațegului”. 

Pentru a ajunge acolo, ai nevoie de aproximativ o oră dus-întors și este destul de ușor. „Drumul  vulcanilor” începe din satul Densuș și urcă până pe vârful unui deal, acolo veți surprinde o panoramă minunată asupra întregii localități, a munților și a dealurilor din jur.

Zona muntoasă de astăzi era un fund de mare, acum aproximativ 70 de milioane de ani. În vremea aceea, Țara Hațegului făcea parte dintr-o insula tropicală ce era înconjurată de apa Oceanului Tethys. Se pare că insula se întindea pe o suprafață de aproximativ 80.000 de kilometri pătrați.

Dealul vulcanilor era acoperit, pe versantul din nord, de o pădure de fag și carpen în care veți descoperi un arbore impresionant, plin de noduri și de încâlcituri, cu trunchiul foarte gros, acesta fiind un fag secular.

Poteca ajunge până în vârful dealului, unde apare o priveliște superbă asupra satelor Densuș și Ștei care sunt întinse pe o parte și de alta a șoselei.

Dacă veniți în această localitate veți vedea cum arată o bombă vulcanică deoarece în satul Desuș s-au păstrat și urmele erupțiilor vulcanice de la sfârșitul Cretacicului (perioadă cuprinsă între 145-65 de milioane de ani î. Hr.). Bombele vulcanice, sunt prinse în maluri de pământ, sunt fragmente de lava sau roci rupte din coșul vulcanic în timpul exploziei, care au fost aruncate în aer.

 

Locuri din RomaniaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum