Kapitel 4 - Grönan

414 7 0
                                    


Jag gäspar och sakta öppnar jag ögonen, vad är klockan egentligen. I mitt knä ligger min dator och bredvid mig en sovande Noel. Försiktigt (för att inte väcka Noel) sträcker jag mig efter min mobil för att kolla vad klockan är. 10,45 konstaterar jag och reser mig upp. Jag går in till Noels sovrum och lägger min dator på laddning sedan beger jag mig mot köket. Nu när jag vaknat tidigare än Noel, för en gångs skull kan jag ju faktiskt passa på att va lite gullig och fixa frukost. Jag öppnar en kökslucka och tar ut ett glas och en mugg för Noel vill alltid ha oboy på morgonen och jag kan absolut inte starta min morgon utan en kopp te. Jag rör mig nu mot skafferiet för att ta ut oboy-pulvret och en te-påse. Vattenkokaren som jag införskaffat till Noels lägenhet fyller jag med vatten och sätter på. Anledningen till att jag köpte den var att jag absolut inte orkade koka vatten i en gryta varje morgon när jag behöver te och Noel skulle aldrig köp en sån då han hatar och då menar jag verkligen HATAR te. Samtidigt som jag blandar upp oboy-pulvret med mjölk funderar jag på vad vi ska äta. Frågan är ju om jag orkar göra pannkakor? Nej tror inte de va, det får bli en torr macka vem orkar anstränga sig i onödan liksom? Inte jag iaf. 

"Hjärtat nu får du vakna" Jag ställer ner brickan med frukosten på tv-bordet och petar lite på Noel "Vad är det?" Säger han med en skrovlig röst. "Jag har gjort frukost" säger jag glatt. Noel gnuggar lite i ögonen innan han öppnar dem och kollar mot frukosten. "Åhhh va snäll du är, tack" Jag kan inte annat än att le över att han faktiskt blev glad. Sakta reser han sig och hugger in på sina mackor och sin oboy. "Vad händer idag då?" frågar jag samtidigt som vi äter. "Vi har en spelning på grönan idag, har du glömt det?" Han suckar lite över de faktum att jag aldrig nånsin kommer ihåg någon av hans konserter. "Förlåt" han ser lite ledsen ut "Det är lugnt asså" Trots att jag vet att det inte alls är lugnt så säger jag inte emot för jag orkar inte spekulerar kring hurvida det är lugnt eller inte. "Men vet du vad?" Nu ser Noel riktigt förvirrad ut "Vadå?" "Jag kan ju filma till min film då" Han nickar samtidigt som han skiner upp i ett leende. Jag tror på något sätt han njuter av att han ska va huvuddelen i min film. 

Tillsammans plockar vi av bordet efter frukosten för att sedan göra oss redo inför spelningen ikväll. Noel går i sin beslutsamhetsångest kring vilken outfit han ska ha mesans jag har tagit på mig mina kläder samt sminkat mig. "Men du, ta något som matchar min outfit då." Han kollar mot mig och på min outfit bestående av svarta jeans, meshtröja med en gul t-shirt över och en jeansjacka. "Det där var den bästa idén du någonsin kommit med" Jag ler när jag ser hur ivrig Noel blir. Han springer fram till garderoben och river fram sina svarta slim fit jeans med hål på knäna, sin gula champion t-shirt samt sin jeansjacka. "Ta på dig det nu, vi måste sticka snart och jag vill hinna ta lite spegelbilder på oss innan vi åker" Noel himlar med ögonen men han lyssnar på vad jag sagt och börjar ta på sig. Asså ärligt nu så tror jag inte att Noel hade klarat av det här livet utan mig. Jag vet att det låter ego men ärligt han kan inte passa tider om jag inte är med. "Så ska vi ta bilder då" Noel kollar mot mig och jag nickar och ca 1000 bilder senare är vi påväg mot grönan där vi ska möta upp dom andra.

"Woow va ni matchar" Säger Dante när han möter upp oss och kramar om oss. "Har dom andra kommit" Frågar jag nyfiket "Aa dom är där inne" Efter mina fråga börjar vi gå in mot logen och de andra killarna "Tjaa" utbrister alla när dem ser oss. Jag ger alla varsin kram och sätter mig sedan i soffan mellan Valter och Noel. "Är ni redo nu då grabbar" Frågar Valter och Ludwig svarar åt alla "Klart som fan vi är" de andra killarna nickar instämmande. "Vet ni hur många det är som kollar?" Axel tänker efter en stund "Nej, men jävligt många iaf." Jag nickar och inser hur bra film jag kan få underbart ju. "Är alla med på att jag filmar lite när ni kör" Killarna nickar "Bra" 


Sorry för kort kapitel. Men jag kan lova er att filmen kommer att komma på riktigt dock kanske den inte blir så bra för jag är så oteknisk som går att bli hahah 

Rör mig inte mer! N.F Hov1Where stories live. Discover now