Bunyi jam lonceng yang membingitkan itu membangunkan dia dari tidur lenanya.Tangannya pantas mematikan jam itu lalu mengeliat malas.
Dia memejamkan mata beberapa ketika sebelum membuka matanya.Dia turun dari katil lalu masuk ke dalam bilik air setelah mencapai tuala.
Berus gigi, cuci muka and done.
Dia keluar dari bilik itu sambil melekapkan tuala pada mukanya untuk mengeringkan sisa air yang berada di mukanya itu.
Dia mengambil pakaian kerjanya dari almari lalu disarung ke badan.Sebuah blouse berwarna merah jambu muda dan juga skirt pendek paras peha berwarna peach.Kemudian dia duduk Di hadapan meja solek dan membuat skin care dan juga makeup hariannya.
Deringan phone nya membuatkan dia terkejut.Dia mengeluh dan berdiri lalu mengambil phone nya yang berada di atas meja tepi katil dan segera dijawab.
"Yes?"Jawabnya, tenang.
"Erm harini macam biasa kau undercover.Harini dia ada meeting kat forteen cafe dengan seseorang.So kau kena pergi sana lah.Kau nak aku join?"
"Hmm boleh juga.Jumpa kat sana jelah.Bye."Katanya lalu mematikan panggilan tanpa menunggu balas an dari orang talian Di sana.
-
"Cepatlah..Aku dah lama sampai, suspek pula baru sampai."Bebel rakan sekerjanya itu.
"Otw.Baru turun kereta."Katanya dan segera mematikan talian.Dia menyangkut sling bag berwarna peachnya itu ke bahu lalu menutup pintu keretanya itu.Dikuncinya lalu segera dia mengatur langkah ke forteen cafe itu.
Dia masuk ke dalam cafe itu dan tercari-cari rakan sekerjanya itu.Tanpa sengaja, pandangan matanya bertaut dengan mata lelaki itu.Kim Taehyung.
Mereka berpandangan seketika.Dia buat-buat muka berfikir. "Pernah ke aku jumpa dia?" Gumamnya, seperti tidak tahu apa-apa.
Dia mengatur langkah ke kaunter untuk memesan minuman tapi terdapat beberapa orang sedang berbaris.Dia mengeluh.Malas nak tunggu lama-lama.Dia mengatur langkah menghampiri rakannya yang sedang duduk di meja yang tidak berapa jauh dari suspek itu.
"Kenapa tak order?"Soal Hae soo sebaik saja Hae in duduk.
"Malas lah aku."Kata Hae in dan mengambil air kepunyaan Hae soo lalu diminumnya.
"Yah!"
Hae in hanya menjelirkan lidah dan gelak.Ketika itu dia baru perasan, yang Taehyung masih memandangnya.
"Suspek tengah tengok kau ke?"
Hae in mengangguk. "Kau cakap dia jumpa seseorang.Tu apa sampai 6 orang tu?"
"Geng dia.Mungkin terlibat juga dengan kes dia tu.Weh dah lah.Aku pun nak minum!"Hae soo merampas minuman itu dari pegangan Hae in dan dia hanya gelak.
"Aku pelik tho.Kenapa dia asyik perhati kau je?"Tanya Hae soo.Hae in hanya mengangkat bahu.
"Hae soo.."Panggil Hae in.Seperti sedang berfikir sesuatu.
"Hmm?"
"Kalau aku tersangkut dengan dia, apa patut aku buat?"
"Sangkut? You mean kantoi?"
Hae in menggeleng. "Kalau kami berkenalan secara tak sengaja or kami berkawan dan rapat, aku perlu go on atau berhenti?"
"Go on lah.Kalau kau rapat dengan dia lagi senang.Kau just perlu menyamar je."
Hae in hanya mengangguk.
Tiba-tiba seorang pelayan meletakkan segelas mug berisi coklat panas di hadapan Hae in.
"Eh, saya tak order-"
"Ada seseorang yang bagi untuk cik."Kata pelayan itu dengan senyuman di bibir lalu beredar.
"Weh dia order kan kau weh!"
Pandangan matanya kembali ke arah Taehyung yang rancak berbual dengan temannya.
Pandangan mereka bersatu sekali lagi.Hae in menguntumkan senyuman kepada Taehyung.
-
"Seronoknya dapat jalan-jalan macam ni..Aku sepatutnya ambil bahagian undercover macam kau.Kerja senang.Kau cuma perlu menyamar jadi macam orang biasa, tak buat apa-apa kerja, makan, jalan.Tak menyesal aku jadi partner kau."Kata Hae soo sambil merangkul lengan Hae in.
Hae soo hanya gelak.
"Hah seronok lah sangat.Kalau penjenayah cam muka kau, kau dengan orang-orang yang berkaitan dengan kau hidup dalam bahaya tahu tak?"Balas Hae in.
"Hmm betul juga.Berisiko juga bahagian kau ni."
Hae in menghentikan langkah apabila phone nya berdering menandakan ada panggilan masuk dan segera menyambutnya.
"Yes, chief."
"Hae in, buat masa ni awak jangan berhubung dengan team kecuali Hae soo dan juga jangan datang ke pejabat.Taehyung telah mengupah seseorang untuk on spy awak.Awak kena lebih berhati-hati.Jangan sampai edentiti awak terdedah."
"Baik, chief"Balas Hae in dan mematikan panggilan.Dia mengeluh.
"Kenapa?"Tanya Haesoo.
"Dia pasang spy dekat aku."
"Hah siapa? Mana?"Hae soo segera memandang sekeliling.Hae in segera memukul kepala Hae soo.
"Kau ni memandang bodoh lah.Nak kena kantoi ke?"Marah Hae in.Hae soo hanya mencebik dan mengusap kepalanya.
Dia nak apa dari aku?
YOU ARE READING
Criminal [COMPLETED]
FanfictionKim Taehyung, si penjenayah jatuh cinta pada Park Hae in, si polis.