21

254 16 0
                                    

Aku mengeliat malas.Tersenyum aku apabila teringatkan detik-detik semalam.Taehyung bersamaku mengadakan malam hangat yang penuh dengan cinta tanpa gangguan sesiapa. Maklum lah, Taehyung menempa sebuah bilik suite yang dikhaskan untuk pasangan berbulan madu.

Perlahan-lahan aku membuka mata.Kelopak bunga ros yang berada di sisi kepalaku, aku ambil dan aku hidu.Wangi.

Aku bangun dari baring dan menahan selimut di dadaku.Mataku meliar ke sekeliling suite room itu mencari Taehyung apabila menyedari dia tiada di sisiku.Bajunya di lantai juga sudah tiada.

Kertas di nightstand aku capai dan aku baca.

Morning, my beloved one. Saya keluar sekejap. I'll be back around 1pm. Breakfast dah tersedia kat meja. Makan kenyang-kenyang tahu, sayang! Mesti sayang dah habis tenaga kan? Anyway thanks for last night, love. I enjoyed it *wink*

Aku tergelak kecil membaca nota yang ditinggalkan.Nakal.

Dengan selimut yang membaluti badan, aku masuk ke dalam bilik air.

-

Aku terbangun dari tidur apabila terasa ada sesuatu menggigit telingaku.Kadang digigit, kadang dijilat, kadang dicium.Sejak bila rumah aku ni ada kucing?

Pantas aku menolak sesuatu itu dengan kuat. "Aduh, sayang!"

"Erk sorry.."Rasa bersalah pula melihat Taehyung menggosok kepalanya.Tanganku naik mengusap kepalanya itu. "Sakit sangat ke?"

Taehyung memandangku seketika sebelum menggeleng.Dia mengambil tanganku dari kepalanya dan lantas dicium.

"Sorry tinggal sayang pagi-pagi.I have some business to done tadi."Katanya sambil menggenggam tanganku.

"Ada masalah ke?"Soalku.Dia menggeleng perlahan.Tubuhku diangkat dan diletakkan di atas ribanya.Dia merangkul pinggangku dan aku merangkul lehernya.Kami bertentangan mata seketika.

"Why? Did something happened?"Soalku, prihatin.Pipinya aku usap lembut.

"Takde pape, sayang."Taehyung menipu.Sebenarnya ada krisis besar yang berlaku dalam syarikatnya tapi dia tidak mahu memberitahu masalahnya itu kepada Hae in.Tidak mahu lah merosakkan mood berbulan madu mereka.

"Sayang masih penat ke?"Soalnya.Aku menggeleng.Mataku tepat memandangnya. Aku tahu pasti ada sesuatu yang berlaku tapi dia tidak memberitahuku.

"Should we continue what we've done last night?"Dia berbisik dan sebuah ciuman hinggap di cuping telingaku sebelum turun ke leher, menambah kesan yang ditinggalkan semalam.

Buat masa ini Taehyung malas mahu memikirkan masalahnya. Sekarang yang dimahukannya hanya Hae in. Hanya Hae in saja yang mampu membuatnya tenang dan selesa. Hae in pula hanya membiarkan sentuhannya yang agak rakus pada masa itu.

-

Taehyung yang sudah lena dalam dekapanku, aku pandang seketika.Sebuah ciuman aku labuhkan pada dahinya.Dalam fikiranku masih tertanya-tanya.Kenapa dengan dia?

Tadi dia bukan sahaja seperti mahu melepaskan nafsunya, dia juga seperti mahu melepaskan tekanannya.Aku pula hanya membiarkan. Kerana aku tahu dia perlu ketenangan buat masa ini.

Apa yang terjadi sebenarnya?

Tanganku mengusap lembut rambutnya.Dia pula mengeratkan pelukannya pada tubuhkan dan wajahnya dirapatkan dalam ceruk leherku.

"Sayang.."Gumamnya perlahan.Matanya masih lagi terpejam.Mengigau ka dia?

"Hmm?"Balasku dengan tangan yang kini mengusap lengannya.

"I love you."Perlahan saja dia menuturkan ayat itu.Aku senyum dan cium dahi dia lagi sekali.

Me too..

Criminal [COMPLETED]Where stories live. Discover now