7.

221 5 0
                                    

Bea POV.

"Bellamy? Bea?" Hoor ik iemand vragen. Ik open langaam mijn ogen en kijk richting de deur. "Hmm?" Mompel ik en wrijf in mijn ogen. Octavia schud lachend haar hoofd. "Bellamyyyy!!" Schreeuwt Octavia. Bellamy schrikt wakker en schiet overeind, waardoor hij mij het bed uit duwd. Met een plof lig ik op de grond. "En bedankt, bellamy" zeg ik geïrriteerd en ga rechtop zitten. Bellamy en Octavia lachen. "Is er iets?" Vraagt Bellamy. "Clarke is terug" zegt Octavia. Bellamy kijkt haat blij aan. "Ze moet met Bea praten" zegt Octavia dan en ze kijkt mij aan. Ik knik fronzend en probeer te gaan staan, wat niet lukt. Ik zucht. "Beetje hulp hier?" Vraag ik aan hun. Bellamy loopt naar me toe en tilt me terug op het bed. Ik glimlach naar hem en doe snel mijn shirt en broek aan. Ik grijp de rolstoel vast en zak vanuit mijn bed erin. Bellamy en Octavia zijn druk in gesprek. "Hebben jullie het gedaan?" Hoor ik Octavia lachend vragen. "Octavia!" Zegt Bellamy lachend. Octavia steekt lachend haar handen in de lucht als reactie. "Waar hebben jullie het over?" Vraag ik nieuwsgierig en rij met mijn rolstoel naar hun toe. "Niks belangrijks" zegt Octavia grijnzend. "Als jullie klaar zijn bij Clarke kom je dan naar de stallen?" Vraagt Octavia. Ik knik met een glimlach waarna ze de kamer uit loopt. "Nahh, zullen wij dan ook maar?" Vraagt Bellamy terwijl hij zijn jas nog aan doet. Ik knik. Hij pakt de achterkant van mijn rolstoel vast en brengt me naar de hangar, waar clarke als het goed is is binnengekomen. Zodra we er zijn zien we dat ze druk in gesprek is met Kane en Abby. "Absoluut niet clarke, ze kan nog nieteens lopen!" Hoor ik Abby zeggen, waardoor ik frons. Bellamy kucht ongemakkelijk waardoor ze ons aankijken. "Bea" zegt Clarke met een kleine glimlach. "Wat mag ik absoluut niet?" Vraag ik fronzend en kijk ze alledrie een voor een aan. Kane zucht. "De vlambewaker van Polis wil met je praten over ALIE" zegt Clarke. "Waar wachten we nog op dan? Ik ga mee" zeg ik vastberaden en kijk ze alledrie aan. "Bea dat is te gevaarlijk, waarom moet ze dat uberhoud?" zegt Bellamy en vouwt zijn armen over elkaar, als teken dat hij het hier niet mee eens is. "Ze zijn op zoek naar knightbloeden, voor een nieuwr commander" zegt Clarke. Ik kijk haar vragend aan. "Wat is een knightblood?" Vraag ik verward. "Geef me je hand eens" zegt Clarke. Ik geef haar mijn hand, waarna ze een mes uit haar zak pakt. Ze prikt in mijn vinger. Er komt een druppel van mijn bloed tevoorschijn. "Wat heeft mijn bloed hiermee te maken?" Vraag ik. Clarke prikt nu in haar vinger. Er komt rood bloed uit, en niet zwart zoals bij mij. "Jij bent een knightblood, Bea. En je bent de laatste van je soort" vertelt Abby en kijkt de rest niet wetend aan.

Bellamy Blake.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu