Bab 5

278 22 4
                                    

Aku berjalan kaki ke sekolah,macam selalu. Aku memandang langit yang kelihatan mendung.

" Alamak,nak hujan ke ni? Aku kena cepat ni!" aku bermonolog sendiri.

lalu aku berlari ke sekolah dengan pantas, tapi malangnya hujan sudah pun turun dengan lebat sebelum aku sempat sampai di sekolah. Dan akhirnya, aku sampai di sekolah.

" Adoii, habis basah kuyup aku dibuatnya! Apalah nasib aku ni.." ucapku sambil melap-lap badanku yang basah dengan sapu tangan.

Aku berjalan masuk ke kelas, betapa terkejutnya aku yang Jackson sampai lebih awal dari aku.

"Uish, awalnya kau sampai selalunya kau yang lambat datang" tegurku sambil tersengih.

Aku duduk di sebelah Jackson. Aku bersin dengan kuat sekali sampai kelas aku bergema "HACHOOOO" sambil menggosok hidungku yang gatal. Jackson yang duduk di sebelah aku terkejut mendengarku bersin.

"Fuhh dahsyatnya!" tegur Jackson sambil menggelengkan kepalanya.

"Sorryla ni ialah salah satu tabiat buruk aku, aku memang tak boleh kawal bersin aku" kataku sambil mengusap kepalaku.

Aku meletakkan kepalaku dia atas meja .

"Adoii sejuknya!!" rungutku sambil menggosok lenganku.

Tiba-tiba aku berasa seperti ada orang menyarungkan jaket di tubuhku. Aku memusingkan badanku untuk melihat siapa yang menyarungkan jaket di tubuhku. Rupa-rupanya orang itu ialah Jackson.

Aku terkedu dan muka ku berubah menjadi merah padam. Jackson yang berada di sebelahku memandangku dengan lama dan tersenyum dengan manis sambil menongkatkan kepalanya ke arahku.

"Kenapa pandangan dan senyuman Jackson membuat jantungku berdegup dengan kencang?" detik hatiku.

"Ambilah jaket ni aku taknak! Aku ok je" ucapku lalu menanggalkan jaket Jackson dari tubuhku.

"Kau pakai la jaket tu, aku tengok kau ni macam demam, mesti kau rasa sejuk kan." ucap Jackson dengan nada yang lembut.

Aku meletakkan jaket Jackson di mejanya. Jackson lantas bangun dan berdiri di belakangku.

"Oi apa kau nak buat ni?!" Marahku

Jackson secara tiba-tiba menyarungkan jaketnya di tubuhku, aku terkejut dengan perlakuannya itu.

"Woii lepas la aku taknak pakai laaa!!" Marahku sambil meronta-ronta.

"Pakai jee" jawab Jackson. Tangannya masih lagi tidak melepaskan badanku.

Aku terus meronta-ronta untuk melepaskan diri. Tiba-tiba Jackson terpeluk badanku , kami berdua saling berpandangan. Haneol dan Raejun yang baru datang terkejut melihat aku dan Jackson. Aku segera bangun dan menolak Jackson sehingga menyebabkan dia terjatuh. Aku berlari ke arah taman sekolah.

Jantung aku rasa macam nak putus je tadi!! Sumpah aku tidak tahu apa maksud perasaan ini. Adakah aku jatuh hati dengannya??

[COMPLETE] Arrysha Love Story ft Jackson WangWhere stories live. Discover now