Safety helmet di betulkan. Cuaca hari ini sangat panas. Mata nya memandang pekerja nya yang
sedang angkat itu angkat ini.Apple iphone dikeluarkan tapi sesuatu turut jatuh dari poket nya, di ambil benda yang jatuh itu.
"bila masa benda alah ni ada dalam poket aku?"
dahi Adam berkerut, lepastu dia 'oh'
sendiri. tahu datang dari mana dompet
kecil itu.di buka lagi dompet itu untuk kali kedua.
dicari benda sama. dia tak mahu di tuduh
mencuri pulak. Kali kedua hasil yang sama
tak ada!"budak tu tak ada Ic ke? susah betul lah!"
Adam membebel sendiri. macam mana
lah nak hantar dompet tu. Dompet itu
sekali lagi di masukan dalam poket seluar.jam dipandang sekilas. kemudian dia
pandang pekerja nya yang jelas nampak
keletihan."rest for a few minutes!"
Adam menjerit lantang. Biar pun dia kejam tapi tak lah kejam sampai pekerja nya tak di bagi rehat.
projek di pekan ini memang harus siap segera. Di pekan ini tak ada rumah kosong . nasib baik dia jumpa Tok wan, ketua kampung senasib.
jadi dia tinggal dan tidur di home stay yang ada dikampung itu.
"pergi beli makanan nanti saya bayar!"
kata Adam. pekerja apa lagi semua pakat lari pergi gerai berdekatan.
saya?
gelaran saya akan digunakan ketika mood tengah baik, kalau mood dia kelaut semua carutan keluar.
Adam berdiri. dibetulkan baju nya. Dia nak berjumpa dengan Tok wan. Ada hal yang nak dibincangkan.
* * * * *
Pn. Imah jalan dengan lagak nya. Di tilik rumah itu. Dia ingin pastikan Anak si perampas tu buat kerja.
Dari segi baju nya, nampak sangat yang dia nak keluar. kalau dia keluar tengah hari macam tu makna nya nak pergi main judi dirumah kawan nya.
"aku nak duit " Beg duit dihempas ke atas meja makan. Kerusi ditarik dengan kasar. dia peduli apa kalau rosak kerusi tu Nadhirah yang kena
tampar.Bahu Nadhirah terangkat sedikit akibat terkejut dengan hempasan Pn Imah. tangan dibasuh sehingga bersih.
pinggan belum habis dibasuh ditinggalkan
begitu. Nadhirah masuk bilik nya. dia tercari
cari dompet kecil milik nya.di dalam nya Ada duit gaji. Hampir menangis dia apabila tak menjumpai dompet itu.
lambat lambat dia keluar. Keluar je, mula garang Pn Imah jadi sajian.
"mana!"
Suara Pn Imah mula meninggi. tangan di hulurkan dihadapan Nadhirah, meminta duit tersebut.
"t-tak -ad-ada dah--
belum sempat Nadhirah menjelaskan situasi, Pn Imah terus berdiri memotong percakapan Nadhirah.
YOU ARE READING
Cinta Mr MAFIA | SLOW UPDATE
AcciónSudah takdir mereka berkahwin dalam keadaan tidak bersedia. Jodoh mereka sampai dalam keadaan tergesa gesa. Mengenal seorang NADHIRAH NUR ZAHRA bukan satu rancangan nya. Bagi ADAM TAUFEEQ, Seorang NADHIRAH adalah gadis yang ayu dan baik. Bagi NADHIR...