Bab 20

6.7K 385 19
                                    

Nadhirah bernyanyi kecil di sebelah Adam. Lirik Lagu Jaz - Dari Mata keluar dari bibir nya. Adam mengerling Nadhirah.

"Adam. Nanti kita masak sama sama eh? Awak tolong saya masak" ujar Nadhirah memujuk Adam. Adam tidak membalas. Nadhirah mencebik.

"Alaaa awak ni. Masak aje pun. Tolong eh? Nanti saya bagi up- Argghhhhh! " Nadhirah menjerit lantang apabila terdengar bunyi tembakan. Malahan tembakan itu tembus hingga ke cermin hadapan. Adam melihat cermin sisi nya.

Dua orang lelaki dalam satu kereta yang menembak kereta nya. Seorang memandu, manakala seorang lagi memegang pistol.

"shit!" carut nya sedikit kuat. Macam mana dia boleh tak perasan! Nadhirah di kerling. Dia orang serang tak kena masa!

"Dengar. Kau ikut apa aku cakap. Jangan panik" ujar Adam dengan suara yang agak kalut. Nadhirah diam hanya anggukan kepala menjadi jawapan.

"pasang seatbelt betul betul. Duduk diam diam. Call Harraz. Sekarang" Arah Adam senafas. Nadhirah menurut. Telefon Adam yang berada di dalam tas milik nya di ambil. Kenapa bukan telefon dia? Dia mana ada telefon.

Nadhirah sibuk mencari Nama Harraz. Tak senang dia mencari kerana Adam membawa kereta seperti pelumba. Kereta di belakang masih melepaskan tembakan. Kereta Adam membelok kanan dan kiri. Dia tidak tahu dia mahu kemana yang dia tahu dia harus memandu atau mati.

"apa dia setan? Aku tengah pakai sabun ni. Nak call pun nanti lah. Time aku man-

Belum sempat Harraz menyambung bicara nya pantas Adam memotong. Gila Harraz ni!

"Kau bawa anak buah aku seramai yang boleh. Jumpa di Simpang Keramat" Ujar Adam kepada Harraz. Fuhh keramat betul!

Mata Harraz terkelip kelip memandang telefon yang gelap milik nya.

"Arrgggghhhh! Pedih! " sabun masuk mata macam tu lah.

Bangg!

Tembakan di lepaskan. terkena tepat pada seat Nadhirah. Adam terkejut.

"Tunduk Nadhirah!" kerana terlalu panik Adam tertinggi kan suara. Nadhirah kalut kalut menunduk. Badan nya menggigil kecil. Tanpa di pinta air mata nya mengalir. Bukan kerana Adam menengking nya tapi kerana takut.

"shhhh. Jangan nangis. Kau buat aku panik" Nadhirah tahan dari keluar esakan. Ya Ampun. Kalau sekarang ini tiada Nadhirah dia tak kisah apa nak jadi. Ini Ada Nadhirah, keselamatan isteri nya terancam.

Bang!

Srett!!

Dum!!

Ahhh sudah. Tembakan yang di lepaskan tadi terkena pada tayar sebelah kiri bahagian belakang. Menyebabkan Adam hilang kawalan lalu terlanggar tiang di hadapan nya.

"Shit! Damn it! " stering di ketuk kuat. Seatbelt Nadhirah di buka kasar. Nadhirah hanya mendiam kan diri dengan sisa air mata. Pistol di bawah seat belah pemandu di ambil. Oh god, apa kau nak buat sekarang ni Adam?

Pintu tempat duduk Nadhirah di buka dengan segera. Sekarang dia dah macam pelarian. Tak boleh serang. Sah lah dia kalah. Dua orang lelaki tadi turun dari kereta. Mereka memakai mask hitam.

"why are you running you are scared? " ujar salah seorang dari mereka. Adam tersenyum sinis. Takut? Mungkin. Tapi dia takut kalau isteri nya cedera.

"why I need to be afraid of cowardice?" Adam menyoal kembali, sinis. Nadhirah diam tidak berkutik di belakang Adam.

Dua lelaki itu kelihatan marah. Rahang mereka bergerak gerak. Adam mempamerkan senyuman mengejek.

"what are you talking about coward?!" lelaki yang menembak mereka tadi menengking. Nadhirah mencengkam baju Adam.

"oh man. I do not like people raising a voice against me" Adam menaik kan bibir nya. Pistol di genggam kuat. Dia paling pantang kalau orang meininggikan suara.

"do we care huh?" mereka menyoal berani. Adam tersenyum sinis. Ohh mereka tak kenal Adam.

"so yeah" Adam berlari kearah dua orang lelaki tadi. Dia menyepak bahagian perut lelaki yang menembak tadi tanpa sempat lelaki itu berbuat apa apa.

"Huk huk! " terbatuk lelaki itu. Kawan lelaki tersebut berang. Dengan pantas dia ingin menumbuk pipi Adam tapi pantas Adam mengelak. Adam menyepak kaki lelaki yang ingin menumbuk nya tadi. Lelaki itu jatuh.

"argghhhh! " lelaki yang Adam sepak di perut tadi bangun, laju dia menerpa ke arah Adam. Mereka berbalas tumbukan.

Bibir Adam darah sedikit di bahagian hujung. Tanpa Adam sedar seorang lelaki tadi berdiri. Pistol di ambil senyap senyap. Sasaran nya adalah Adam. Mata Nadhirah membuntang. Belum sempat dia ingin menjerit tembakan terlebih dahulu di lepaskan.

Bangggg!

Semua menoleh ke arah penembak tadi. Harraz! Ya. Harraz yang melelaskan tembakan tadi. Terkena pada tangan lelaki tersebut.

"Erghhh! " lelaki itu mendengus Sakit.

Di sebelah Harraz berdiri nya seorang lelaki. Siapa lagi kalau bukan Fakrul.

Tak. Sekarang ni masalah nya semua diam. Harraz menjadi hairan. Dah lah semua pandang dia.

"why guys? " tidak tahan di pandang dia menyoal.

"Kau pakai baju apa tu bangang?! " tanya Adam kasar. Harraz memandang baju nya.

"ohh shit" dia mengeluh. Baju berwarna merah jambu itu di renung. Kalau sekadar warna nya saja tidak mengapa. Tapi ini dengan corak itik lagi. Ya Ampun. Sekarang Harraz rasa macam nak bunuh diri.

-To be continue-

Cinta Mr MAFIA | SLOW UPDATEWhere stories live. Discover now