Adam keluar dari bilik air. Dia kengelap rambutnya sambil matanya mencari kelibat Nadhirah. Tubuh badan sang Isteri dari dia bangun sampai sekarang masih tidak kelihatan. Kemana gadis itu pergi?
" Lantak lah ".
Meja makan di tuju. Tudung saji di buka. Terpampang semangkuk nasi goreng kampung yang kelihatan menyelerakan. Ada nota sekali di situ.
Adam membaca nota tersebut
Awak saya keluar sekejap. Nanti saya balik
Nota ringkas itu diletak tepi. Dia menjamu nasi goreng kampung tersebut tanpa suara. Not bad. Bagus jugak kawin ni. Desis hatinya.
Tok tok tok!
" Adam bukak pintu ni woi! "
Adam mengeluh. Kacau orang makan saja! Dengan tidak relanya Adam keluar dan membuka pintu. Terpampang lah wajah pengacau tersebut.
" Lambat siak kau bukak. Dah lah panas ni ". Terus saja orang itu meliru masuk. Adam menjeling kawannya, Fakrul.
" Mana bini kau weyh? Aku nak tengok ". Semua pintu di buka oleh Fakrul. Adam membuat muka toya.
" Dia keluar lah gila ". Badan Fakrul di tolak.
" Ala "
" Asal kau datang sini? Menyemak je ". Adam menyambung acara makan yang tertunda tadi. Fakrul sengih.
" Saja. Melawat pemgantin baru ". Usik Fakrul. Adam tak beriak.
" Kau dah makan ke? " Soal Adam memandang Fakrul. Fakrul menggeleng.
" Duduk makan nasi goreng ni "
Fakrul tersengih senang.
* * * * *
Fakrul pandang Kedai runcit dari dalam kereta. Selepas mereka selesai makan terus Adam Ajak Fakrul beri Barang.
Dia naik se kereta dengan Fakrul, oleh kerana fakrul malas nak menunggang moto.
Pintu di buka oleh Adam. moodnya masih tak baik lagi. Fakrul tanpa banyak tanya seperti selalu juga turut mengikuti langkah Adam.
Fakrul pandang seluruh sudut kedai runcit itu. dia memang suka menilik.
selama ini dia hanya beli barang basah atau barang mandian nya di mall mewah bukan di kedai kecil macam tu, sebab tu jakun sikit.
"ambil apa yang kau nak ambil,
aku belanja"Ujar Adam. Walaupun pun mood dia masih tak elok, tapi Adam bukanlah seorang yang kedekut. selagi dia mampu dia akan tolong.
tanpa Membuang masa Fakrul terus pergi ke bahagian makanan ringan.
Adam ni memang bukan seorang yang kedekut tapi dia cepat ubah fikiran.
Adam pula pergi ke bahagian air. dia harus membeli banyak air kopi atau air minuman yang lain.
dia jenis berjaga malam untuk buat kerja.
banyak Air di tangan nya tapi dia masih lagi memilih. Dalam dia leka nemelih seorang wanita jalan ke arah
nya sambil membawa kotak, nampak macam pekerja Kedai tu.
YOU ARE READING
Cinta Mr MAFIA | SLOW UPDATE
AcciónSudah takdir mereka berkahwin dalam keadaan tidak bersedia. Jodoh mereka sampai dalam keadaan tergesa gesa. Mengenal seorang NADHIRAH NUR ZAHRA bukan satu rancangan nya. Bagi ADAM TAUFEEQ, Seorang NADHIRAH adalah gadis yang ayu dan baik. Bagi NADHIR...