Hij kijkt me diep in mijn ogen aan. Zijn hoofd is op maar 5 cm afstand. Ineens schiet er weer door me heen waarom ik tegen hem aan botste: Lily heeft mijn dagboek. Snel krabbel ik klungelig overeind, mompel nog een "sorry" over mijn schouder en begin weer de trappen af te lopen. Lily had nu 2 trappen voorsprong. Lekker dan.
Ik werd de volgende morgen wakker. Gisteravond had ik na een hele marathon te rennen eindelijk Lily ingehaald en mijn dagboek teruggepakt.
Ik hoor Anna kreunen en ze staat op. Ik volg haar voorbeeld en maak Lily wakker. Ik wacht tot Anna klaar is met douchen en dan ga ik. Wanneer de warme stralen langs mijn lichaam stromen ontspannen mijn spieren zich.
Ik stap uit de douche en wikkel een handdoek om mijn haar en een andere om mijn lichaam. Ik doe snel mijn uniform aan en loop de slaapzaal weer in. Anna en ik wachten tot Lily klaar is en lopen dan naar de Great Hall.
We gaan verder van de rest zitten en scheppen onze borden op. Professor Anderling komt langs met onze roosters.
"Ahh nee, we hebben meteen een blokuur potions!" zegt Anna teleurgesteld.
"Geen zorgen, ik help je wel," zeg ik lachend.
"Thanks Val," zegt ze en ze ontspant weer een beetje.Dan gaan er vier jongens tegenover ons zitten. Ik kijk op van mijn bord. Aan de linkerkant zit een jongen met kwart haar en een bril, en daarnaast een jongen met halflang zwart haar en grijze ogen. Ze zijn alle twee best knap. Aan de rechterkant zit een mollige jongen met blond haar en...ik schrik me dood als de jongen naast de blonde aankijk. Hij was de jongen waar ik gisteravond op was gevallen in mijn gestoorde outfit. Ik richtte snel mijn blik op de andere jongens.
"Dus Evans, wil je nu eindelijk een keer met me uit?" vroeg de jongen met de bril met een grijns.
"Nee Potter," zei ze met een zucht.
Toen pas leken de jongens mij op te merken."En wie is deze mooie dame?" zegt de jongen met het half lange zwarte haar. "V..Valerie Young," zeg ik onzeker. Hij kijkt me nieuwsgierig aan. Dan steekt hij zijn hand uit. "Ik ben Sirius Black, en dit is,' hij wijst naar de jongen met de bril, 'James Poter. Dit hier,' hij wijst naar de mollige jongen, 'is Peter Pettigrew, en dat is,' hij wijst naar de jongen met de prachtige bruine ogen, 'Remus Lupin," zegt hij met een grijns. Ik geef ze allemaal een hand, maar bij Remus kijk ik na 1 seconde in zijn ogen gelijk weer naar beneden.
"Hoe komt het dat ik jou hier nog nooit eerder heb gezien?" vraagt Sirius.
"Ik zit pas sinds dit jaar op Hogwards. Ik kreeg eerst altijd thuis les van mijn vader, maar sinds hij is verdwenen deze zomer en mijn moeder... " ik maakte mijn zin niet af en keek naar m'n handen op m'n schoot.
"Wij gaan maar naar de les," zei Anna en zij en Lily gaven me aan beide kanten een arm. Net op dat moment kwam de post. Anna stopte halverwege de zaal om te kijken of er iets voor haar tussen zat, en er kwam inderdaad een bruine uil op haar afgevlogen. Er kwam ook een zwarte uil naar ons toegevlogen. Ik dacht dat de brief voor Lily was, maar tot mijn verbazing ging de uil op mijn schouder zitten en gaf mij de brief. Toen vloog hij weer weg.
Ik keek naar de envelop. En toen liet ik mijn schoudertas vallen. Mijn naam stond erop.
In mijn vaders handschrift.
JE LEEST
The Letter || The Marauders Fanfic. ✔
Fanfiction✧・゚: *✧・゚:*(*❦ω❦)*:・゚✧*:・゚✧ "For many are called, but few are chosen." Valerie Young is geen normale heks. Ze is nog nooit naar een school geweest, want ze kreeg altijd les van haar vader thuis. Tijdens de zomervakantie verdwijnt haar vader, en moe...