Remus praat al weken niet meer met me. Al snel komt het 1e weekend naar Hogsmeade in zicht.
"Ik heb een geweldig idee!" zegt Anna terwijl ze naast mij en Lily op de bank ploft. "Vertel," zegt Lily grinnikend.
"We gaan een Halloween party geven. Wanneer we naar Hogsmeade gaan kopen we de versiering en onze kostuums. En op de avond zelf zorgen we voor hapjes uit de keukens!" zegt ze enthousiast. Lily en ik worden meteen hyper. We spreken gelijk af naar welke winkels we gaan.
Dat weekend vertrekken we vroeg. We komen terug op Hogwards met tassen vol versieringen en kostuums. Onderhand weet zowat de hele school (op de leraren na) van het feest en iedereen koopt een kostuum.
"We hebben nog wel een locatie nodig!" zegt Lily opeens geschrokken. Anna kijkt haar met grote ogen. "Shit," mompelt ze.
"Ik ga wel zoeken," zeg ik, en ik loop de common room uit.
Ik denk na terwijl ik door Hogwards loop. Het moet afgesloten zijn van het bewoonde gedeelte van Hogwards. Ik loop een gang waar in waar ik nog nooit ben geweest. Ik zie stof op alle deuren hier dus ik neem aan dat hier niemand meer komt. Ik ga snel kijken wat er zich achter de deuren bevind. Ik tref alleen maar kleine klaslokalen aan die al zo te zien jaren niet meer gebruikt zijn.
Als ik de laatste deur open doe maakt mijn hart een sprongetje. Het is een grote zaal met spiegels aan de wanden. Het is perfect. Het is helaas wel heel erg rommelig, maar niemand zou het vast erg vinden om wat spullen naar die oude lokalen te brengen. Ik loop snel terug naar de common room en sleep Lily en Anna mee.
"Het is perfect!" gilt Anna. Ik lach.
"Kom op! Volgend weekend is Halloween en zie al dat werk wat we moeten doen!" zegt Lily en ze wijst naar de enorme stapels met spullen in het midden van de zaal.En zo zijn we de hele week bezig met spullen verplaatsen. Als de zaal helemaal leeg is op donderdag beginnen we met versieren. Het ziet er allemaal super cool uit. Lily heeft zelfs een bandje geregeld.
"Shit! Waar zijn de tafelkleden!" vraagt Anna hysterisch en ze wijst naar de tafels waar de hapjes moeten staan morgen avond.
"Ik denk dat ze nog in je koffer liggen. Ik haal ze wel," zeg ik en ik sta op en loop richting de common room.
Ineens word ik een gang in gesleurd en tegen een muur aan gedrukt. Ik kijk omhoog en zie het gezicht van Lucius Malfoy, de klassenoudste van Slytherin.
"Wat moet je, Malfoy," zeg ik nijdig.
Hij lacht.
"Nou nou. Niet zo boos gelijk. Ik wilde je alleen maar iets geven," zegt hij en hij buigt naar voren.Ik weet meteen al wat hij gaat doen en geef hem een klap in zijn gezicht. Het geluid galmt door de uitgestorven gang.
Hij kijkt me woedend aan. "Ik zou nu maar goed oppassen als ik jou was, Young. Je wilt toch niet dat mijn vrienden en ik iets met die mooie vriendinnen van je doen?" zegt hij met een grijns. Ik kijk hem met grote ogen aan.
"N..nee," zeg ik en ik kijk naar beneden.
"Dat dacht ik al," zegt hij en hij leunt naar voren zodat hij op nog geen 2 cm afstand staat.
"Doe dan maar precies wat ik zeg. En niemand zal wat overkomen," zegt hij en hij begint me te zoenen.
JE LEEST
The Letter || The Marauders Fanfic. ✔
Fanfiction✧・゚: *✧・゚:*(*❦ω❦)*:・゚✧*:・゚✧ "For many are called, but few are chosen." Valerie Young is geen normale heks. Ze is nog nooit naar een school geweest, want ze kreeg altijd les van haar vader thuis. Tijdens de zomervakantie verdwijnt haar vader, en moe...